Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
_miha_
Pridružen/-a: Èet Apr 2008 14:58 Prispevkov: 34 Kraj: DomĹľale
|
Objavljeno: Tor Maj 27, 2008 20:44:52 Naslov sporoèila: Samodejni pomik elektriènega stekla ob pritisku na gumb |
|
|
Pozdravljeni!
Zanima me, èe ima kdo mogoèe kakšen naèrt, da gre šipa sama dol ali gor, ko držiš stikalo 2 sekundi, èim pa pritisneš vmes stikalo, medtem ko gre šipa dol ali gor se šipa ustavi. (kot imajo novejši avtomobili)
avto je pa WV Polo 6n
Zdaj moram držati, da gre šipa do konca dol ali gor. kar je dost moteèe (na sredini armature so pa stikala)
Imel sem pa problem z varovalkami 15A je bilo prešvoh, ko je šipa prišla dokonca gor ali dol, pa èe si gumb še držal je skurilo 15A varovalko, torej, ko se šipa ustavi naraste tok. (dal sem 25A varovalko in problem je bil rešen)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
brilliance
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 12:52 Prispevkov: 52 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Èet Maj 29, 2008 21:16:41 Naslov sporoèila: |
|
|
Miha zdravo ..
Upam, da imas v opremi avtomobila tudi kak majnsi, ali vecji gasilni aparat.
V avtu, kar tako menjavat varovalke z mocnejsimi, se nikoli ni vredu koncalo.
Moral bi odpravit vzrok, ne pa se sprijaznit z vecjo varovalko.
V veliki vecini ze pomaga, da se temeljito ocistijo ter namazejo vodila stekel, pa se motorcek vec ne "utruja" ..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
_miha_
Pridružen/-a: Èet Apr 2008 14:58 Prispevkov: 34 Kraj: DomĹľale
|
Objavljeno: Èet Maj 29, 2008 21:51:57 Naslov sporoèila: |
|
|
brilliance je napisal/a: | Miha zdravo ..
Upam, da imas v opremi avtomobila tudi kak majnsi, ali vecji gasilni aparat.
V avtu, kar tako menjavat varovalke z mocnejsimi, se nikoli ni vredu koncalo.
Moral bi odpravit vzrok, ne pa se sprijaznit z vecjo varovalko.
V veliki vecini ze pomaga, da se temeljito ocistijo ter namazejo vodila stekel, pa se motorcek vec ne "utruja" ..  |
Sem se prej vse pozanimal pri avtoelektrièarju , motorèek rabi vsaj 20-25A varovalko. Jaz nisem imel original not zmontirano, zato sem vezal na vžigalnik, ki ima 15A varovalko (je bila prešvoh).
Drugaèe pa motorèek ni utrujal, samo ko sem obe šipi naenkrat gor dal ali dol, je stekel prevelik tok in šla je 15A varovalka.
Zdej sem pa vezal na kabl 10mm premera, ki sem ga imel prej za musko direktno je iz akumulatorja, pa 30A varovalka pri akumulatorju mi dela tako kot je treba.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
u2
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 06:30:10 Naslov sporoèila: |
|
|
Jaz bi raje pazil, da ne tišèiš veè gumba ko pride šipa v konèni položaj, kot pa da bi menjal varovalke z moènejšimi. kako pa je izvedena zašèita pred preobremenitvijo? Mislim, da tista 25A varovalka ne bo šèitila motorèka v sluèaju èe se naprimer zlepi kontakt v tipki ali kaj podobnega.
Skratka nevarna tema!
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MihaT.
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14 Prispevkov: 115 Kraj: Bistrica pri TrĹľièu
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 07:04:01 Naslov sporoèila: |
|
|
Mogoèe montiranje konènih stikal in menjava enostopenjskih tipk z dvostopenskimi?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
_miha_
Pridružen/-a: Èet Apr 2008 14:58 Prispevkov: 34 Kraj: DomĹľale
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 08:09:32 Naslov sporoèila: |
|
|
u2 je napisal/a: | Jaz bi raje pazil, da ne tišèiš veè gumba ko pride šipa v konèni položaj, kot pa da bi menjal varovalke z moènejšimi. kako pa je izvedena zašèita pred preobremenitvijo? Mislim, da tista 25A varovalka ne bo šèitila motorèka v sluèaju èe se naprimer zlepi kontakt v tipki ali kaj podobnega.
Skratka nevarna tema!
lp |
Aha, gumba lih ne tišèim ko je šipa gor/dol. Motilo me je prej, da sem hotel obe šipi naenkrat gor/dol dati pa mi je varovalko vn vrglo (15A). Zdaj sem pa dal 30A pa dela. Kabli se pa tud ne pregrevajo.
MihaT. je napisal/a: | Mogoèe montiranje konènih stikal in menjava enostopenjskih tipk z dvostopenskimi? |
A to misliš tako: np. da ko pritisneš mal gre šipa gor /dol pa se ustal, ko pa dokonca prtisneš gre šipa sama gor/dol.
Tako ima mercedes. Kje pa bi lahko dobil ta stikala?
Takole sem pa kupil razdalilec za elektrièni pomik stekel, (moder kabl gre za elektrièni pomik, rdeè kabl gre pa v prtlažnik, èe bom kdaj rabil)
LP
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Slika000.jpg |
Velikost datoteke: |
342.98 KB |
Downloaded: |
1409 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MihaT.
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14 Prispevkov: 115 Kraj: Bistrica pri TrĹľièu
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 09:55:40 Naslov sporoèila: |
|
|
_miha_ je napisal/a: |
A to misliš tako: np. da ko pritisneš mal gre šipa gor /dol pa se ustal, ko pa dokonca prtisneš gre šipa sama gor/dol.
Tako ima mercedes. Kje pa bi lahko dobil ta stikala?
|
Toèno tako. Mislim, da to nima le mercedes ampak vsi razen zastave
Malo pogooooglaj, verjetno se tudi pri nas dobi kaj takega.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 10:15:57 Naslov sporoèila: |
|
|
_miha_ je napisal/a: | A mogoèe veš, kje bi lahko dobil dvostopenska stikala? Ali pa kako sploh zgledajo?
LP Miha |
Ne vem kako to misliš, dvostopenjska stikala?
Naj napišem primer, ko sem mojemu kolegu pripravil navadna klecna - bled stikala za pomik stekel. Stikala so tropoložajna, srednji položaj je izklop vseh kontaktov, drugaèe pa je stikalo dvojno izmenièno - preklopno stikalo. Èe tako stikalo pravilno križno povežeš, dobiš na izhodu 1x eno polariteto, in drugiè drugo polariteto za napajanje motorja in s tem seveda smer pomika. Stikalo je navadno in se ne vrne samo v sredinski položaj, saj je bila naroènikova želja preprosta in zahtevana je bila nizka cena. Zadevo je montiral nekam v sredinsko konzolo v golf 2 ... v tem primeru, èe bi pozabil stikalo vklopljeno, bi pregorela varovalka. Moj nasvet je bil, naj da varovalko ki bo dovolj šibka in bo pregorela najkasneje v 2 ali 3 sekundah blokade, uporabi pa naj za vsak motor svojo varovalko. Vsaka drugaèna vrsta krmiljenja moèno podraži zadevo, pa zakomplicira tudi.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 11:33:05 Naslov sporoèila: |
|
|
Kaj pa èe bi meril tok in ko se tok moèno poveèa se stvar izkljuèi. En mali uC nekaj FET-ov ali relejev in to je to
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
diehart
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 19:09 Prispevkov: 36 Kraj: okolica Iv. Gorice
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 13:19:22 Naslov sporoèila: |
|
|
mucek4 je napisal/a: | Kaj pa èe bi meril tok in ko se tok moèno poveèa se stvar izkljuèi. En mali uC nekaj FET-ov ali relejev in to je to  |
Toèno to sem imel tudi jaz v mislih. Mogoèe bi bilo še bolje, èe bi bila stvar narejena bolj trotl zihr (brez uC, èim veè pasive), namreè v avtu niso vedno idealne razmere.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 19:04:59 Naslov sporoèila: |
|
|
diehart je napisal/a: | ..namreè v avtu niso vedno idealne razmere.  |
Mikrokrmilnik daš preko 5V regulatorja, pred in za regulatorjem malce veèji kondenzator, in potem ugotoviš, da procesor deluje brez težav še nekaj sekund po izpadu napajanja. Temperaturno gredo tudi do vseh mogoèih razmer, tako da ni bojazni.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
karai990
Pridružen/-a: Sre Apr 2008 10:43 Prispevkov: 11
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Pon Nov 10, 2008 21:18:33 Naslov sporoèila: |
|
|
mene tudi ful zanima kako bi lahko zvezal pomik stekel z takim stikalom da mi bi ob poveèanju toka izklopil motorje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo
Pridružen/-a: Tor Feb 2008 12:48 Prispevkov: 6 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Ned Nov 23, 2008 09:11:50 Naslov sporoèila: |
|
|
Mogoèe kdo ve, kako je to v avtomobilih, ki imajo tovarniško vgrajeno to funkcijo?? Zanima me zato, ker ima moj Clio na levih vratih to funkcijo, na desnih pa ne.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Zaspanc
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44 Prispevkov: 268 Kraj: Èrnomelj
|
Objavljeno: Ned Nov 23, 2008 12:15:57 Naslov sporoèila: |
|
|
Varnost, da ne polomiš prstov malim frockotom...
_________________ Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MihaT.
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14 Prispevkov: 115 Kraj: Bistrica pri TrĹľièu
|
Objavljeno: Ned Nov 23, 2008 12:15:58 Naslov sporoèila: |
|
|
sebastjankobal
Povprašaj v kakšni trgovini po tokovnem odklopniku ali kaj podobnega. Pri Renojih sploh ni nobene omejitve. Tudi ko je okno že v konènem položaju motor še vedno dela na ful
ferdo
(Èe govoriš o samodejnem odpiranju/zapiranju) V vseh avtomobilih je tako da ima to možnost samo voznik. Lahko narediš še na sovoznikovi strani. Potrebuješ le en rele in kondenzator.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2008 11:46:03 Naslov sporoèila: |
|
|
jaz sem ta sisten naknadno vgradil v avto in je tko da ce se okno dokonca odpre ali zapre mi motor ustavi tako da bi rad dal neki senzor vmes da mi bi pri povecanju toka odklopil motor
kako pa bi ispeljaj to vezavo da mi bi okno zaprlo samo ob pritisku na gumb?
bi rabil zlo mocen kondenzator?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2008 12:17:49 Naslov sporoèila: |
|
|
Mogoèe bom en dan naredil sistem na PIC uC pa prilepim tukaj. Enostavno je treba merit moè motorja, kalibrirat koliko toka si privošèi za normalno delovanje in izkljuèit ko tok naraste èez to mejo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MihaT.
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14 Prispevkov: 115 Kraj: Bistrica pri TrĹľièu
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 16:26 Prispevkov: 55 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2008 18:19:41 Naslov sporoèila: |
|
|
Glede tokovne zašèite:
Èe merimo tok, potem lahko izmerimo velik tok ko je motor preobremenjen oziroma blokira, ter ga tako izklopimo. Vse lepo in prav, ampak kako pa je z zagonskim tokom takih motorjev? Kako ostro se da loèiti med zagonskim tokom in tokom ko je motor skoraj blokiran?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MihaT.
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14 Prispevkov: 115 Kraj: Bistrica pri TrĹľièu
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2008 19:36:05 Naslov sporoèila: |
|
|
Ni mi dalo miru dokler nisem šel poskusiti
Pri normalnem delovanju je tok 5-6A, pri zagonu mi je analogni kazalec skoèil do 7-8A (èe bi na osciloskopu pogledal mogoèe malo veè, ampak se mi ni dalo ) pri blokadi pa gre tok krepko èez 10A (Kazalec mi zabije pri obmoèju 10A). Èe mi bo kasneje še kaj volje ostalo od kidanja snega, grem še na osciloskop preveriti pa povem bolj toène vrednosti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2008 19:56:00 Naslov sporoèila: |
|
|
Tokovni konici ob zagonu se v logiki izognemo kar s samo logiko saj je zagon poznan in za trenutek ignoriramo veèji tok. Tudi v primeru, da je šipa že zaprta, bo tok velik že takoj na zaèetku in tak tudi ostal. Motor bo torej imel napetost le za tisti trenutek logiène zakasnitve, ki je lahko nekje okoli 250ms, kar je veè kot dovolj za štart.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Nov 25, 2008 08:54:46 Naslov sporoèila: |
|
|
Kako je pa z temperaturami? Ali je možno da bi pri višjih temperaturah (30 stopinj in veè) motor vlekel precej drugaène tokove kot pri nizkih temperaturah (-15 in manj)?
Kaj drugaèe mislite da bi bilo bolje? FET-i ali releji?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Tor Nov 25, 2008 12:21:11 Naslov sporoèila: |
|
|
Zagonski tok motorèka bo s temperaturo okolice padal, saj v trenutku vklopa ali ko je zavrt teæe tok, ki je direktno odvisen ohmske upornosti navitja in od temperature navitja samega. Bakru se upornost zelo veèa z povišanjem temperature.
Vendar, navitje na tak naèin hitro preseže najvišjo možno temperaturo okolice, tudi èe je navitje imelo na zaèetku zelo nizko temperaturo in ta sprememba toka ne predstavlja problema.
IMHO
Tipati moraš tok ki teèe v motor (pred stikalom, da te ne heca še polariteta) in èe je ta npr. 0.25 - 0.5s po vklopu èez neko doloèeno mejo, se smatra, da je motor blokiran in mu elektronika
- ali omeji tok na mnogo manjšega od nazivnega (Fet ali (pogojno) bipolarni tranzistor) in se elektronika resetira, ko se spusti tipka (tok pade na 0);
- ali izklopi napajanje (rele), vendar v tem primeru bi trmasto tišèanje tipke pomenilo, da se brez potrebe unièuje motor in rele, Rešitev tega bi bilo vedeti kaj se dogaja s tipko ali ta merilnik toka vgraditi za tipko. En in drug naèin pa izvedbo komplicira.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Tor Nov 25, 2008 21:59:34 Naslov sporoèila: |
|
|
ja moje stikalo zgleda kot gugalnica in v mirovnem poloĹľaju je na obeh kontaktih masa.
zanima pa me še èe se bi dalo pripeljati signal ki zapira okna iz postaje za centralno zaklepanje, postaja mi da ob vsakem zaklepu 20 sekund signala (maso).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Èet Nov 27, 2008 18:31:29 Naslov sporoèila: |
|
|
evo jst sm se mal matru sicer je narisano bl tako pa poglejte pa pokritizirajte k verjetno obstajajo bolše rešitve.
moja ideje je taka.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
31.44 KB |
Pogledana: |
9178 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Pon Dec 08, 2008 23:36:13 Naslov sporoèila: |
|
|
a ne boste nè komentirali?
a se bi dalo releje nadomestiti z tranzistorji?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Tor Dec 09, 2008 16:42:38 Naslov sporoèila: |
|
|
Sem upal na kakšen komentar, zato sem bil tiho.
Takole, kaj dela vezje na tvoji sliki?
Ko je stikalo v mirovanju, so releji izklopljeni, motorèek stoji, poraba 0.
Ko vklopiš spušèanje šipe, se vklopi zgornji rele, ta vklopi še spodnjega, ki ostane vkloljen dokler ne izklopi pretokovna.
Motorèek deluje, dokler drziš tipko. Namreè, ko jo spustiš, motorèek izgubi minus pol napajanja in se ustavi.
Torej, motorèek deluje dokler je pritisnjena tipka in je zašèiten v primeru blokade.
Dobiš povsem osnovno delovanje elektriènega pomika stekel.
Ko želiš zapreti šipo, se stvar poslabša.
Motorèek iz stikala dobi direktno plus pol na levi prikljuèek, spodnja od obeh vodooravno narisanih diod vklopi zgornji rele in tok iz motorèka preko diode, ki je vzporedno vezana z navitjem spodnjega releja in preko delovnega kontakta zgornjega releja in stikala steèe v minus pol.
Motorèek se vrti, tokovne omejitve ni, motorèek se ustavi ko spustiš tipko ali je blokiran (in se skuri).
Poleg tega, èe takrat iz "Modul" pride pozitivna napetost, povzroèi kratek stik
V bistvu vezje je nepotrebno kompliciranje z dodatno teĹľavo.
Èe bi uporabil Bled stikala ali ne bi bila prioriteta, da se pri odpiranju šipa avtomatièno spusti do konca dol, bi zadošèalo malce modificirano vezje iz tvoje slike (v priponki).
Kako imajo rešeno avti, kjer gre šipa do konca dol, èe nekaj èasa imaš pritisnjeno tipko, žal ne vem.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
4.46 KB |
Pogledana: |
9162 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Sre Dec 10, 2008 09:09:34 Naslov sporoèila: |
|
|
ma pri meni je problem ker mi stikalo v mirovanju na oba kontakta pošlje maso tako da ce bi hotu samodejni pomik (ko tipko samo za kratek èas pritisneš ali pa da jo rmilim s signalom ki pride iz postaje za centralno zaklepanje) bi moral en kontakt nekako prekiniti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Sre Dec 10, 2008 14:27:07 Naslov sporoèila: |
|
|
IMHO bo stvar najlažje izvedljiva, z nekim mikrokrmilnikom, ki bo "poslušal" ukaze, ki mu jih boš dajal s tipko in bo potem ta krmlili 2 releja za napajanje motorèka. Ali pa zadevo ukrasti iz kakega odpisanega avta, saj imajo to skoraj vsi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MihaT.
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14 Prispevkov: 115 Kraj: Bistrica pri TrĹľièu
|
Objavljeno: Èet Dec 11, 2008 10:07:43 Naslov sporoèila: |
|
|
Ja, èe se odloèiš za mikrokontroler pa lahko narediš kar želiš, tudi odpiranje okna v ritmu kakšne Betovnove simfonije
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Èet Dec 11, 2008 11:01:48 Naslov sporoèila: |
|
|
ja sam ne vem iz katerega auta bi to moral snet da bi pasalo k meni in da bi delovalo po moji zamisli.
kakšno vezje pa bi rabil za mikrokrmilnik?
a mi ga zna kdo narisati?
o kakšni ceni bi potem govorili (okvirno)?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Èet Dec 11, 2008 11:13:14 Naslov sporoèila: |
|
|
Vezje je preprosto.
uC, nekaj kondnzatorjev za napajanje, nekaj uporov za omejitev toka, FET ali releji za krmiljenje, kakšna zašèitna dioda...
uC, ki bi lahko krmilil takšno vezje bi te stal do nekje 5€. Ostale komponente rabiš tako ali tako pri analogni tehniki.
Problem uCja je pa programiranje in program zanj. Èe nisi vešè programiranja bodo zaèetki težki, vendar "brez muje se še èevelj ne obuje".
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Pet Dec 12, 2008 08:39:33 Naslov sporoèila: |
|
|
__ __ ni problema glede "brez muja se še èevel ne obuje"
___ ___ nimam ___ idej kako bi to ______ z malo ___ zahtevnemi komponenti. __ bi ___ narisano vezje pa ___ opisano kako se bi uc ____________ bi se kej ___ zato pa __ ___ ______ za kakšno pomoè _ vem da vas je ___ nekaj ki bi to takoj naredili.
Edit my mucek4: Lepo na zgornje èrtice vpiši manjkajoèe besede brez SLENGA!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MihaT.
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14 Prispevkov: 115 Kraj: Bistrica pri TrĹľièu
|
Objavljeno: Pet Dec 12, 2008 09:35:36 Naslov sporoèila: |
|
|
Mi smo pa tukaj zato, da ti damo idejo in zmanjšamo mujo s katero si boš obul èevelj
Torej, potrebuješ en Atmel (par €), programator, program AVRStudio (za napisat program) in lahko še program PonyProg (za zapis v Atmel). Èe samo zaradi tega ne misliš delati programatorja bi se dalo tudi kaj zmeniti
Preko enega uC lahko upravljaš oba okna. Vezavo sem ti narisal zelo na hitro, ampak mislim, da se bistvo vidi. Narisano je za eno okno, za drugo pa narediš enako šeenkrat le LM in uC uporabiš ista za oba okna.
Program pa naj dela nekako tako: Ko pritisneš tipko za manj kot npr. 0,25s izhod ostane vklopljen dokler ne pritisneš katere koli tipke tega okna, èe boš zraven vezal še tokovni odklopnik je to dovolj, lahko pa dodaš še èasovno omejitev, da se izklopi, ko doseže maximalen èas zapiranja/odpiranja.
Èe pritisneš tipko za èas daljši od 0,25s bo izhod trajal toliko èasa dokler držiš tipko.
Dodaš še zakasnitev med preklopom GOR-DOL zaradi menjave polaritete, zašèito proti hkratnem pritisku obeh tipk (èe je to možno) in si že zelo na koncu.
To je to za enkrat
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
29.41 KB |
Pogledana: |
9139 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Pet Dec 12, 2008 21:15:20 Naslov sporoèila: |
|
|
ja kar se tièe programiranja nimam ne programatorja ne programa pa tut znanja mi malo primankuje.
meni se zdi prva vrjanta bolša da se šipa premika dokler ne stisneš neke druge tipke se pravi s tokovnim odklopnikom in brez èasovne omejitve.
pa bi bilo to izvedlivo ker mene najbol moti to da mi stikalo na oba kontakta da v mirovnem poloĹľaju maso.
zanima me pa še èe se bi dalo zravem vezati signala iz centrale za centralno zaklepanje (comfort) signal imam za odpiranje in zapiranje stekel.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Pet Dec 12, 2008 22:45:31 Naslov sporoèila: |
|
|
To, da stikalo veĹľe oba kontakta na maso ni ovira, vhode uC je tako ali tako dobro spojiti preko uporov na maso, da so bolj odporni na motnje.
Zmožnosti pa so odvisne izkljuèno od programa, konec koncev lahko narediš tudi poznejši upgrade programa v uC, , èe le nisi naredil tako, da je možno uC programirati samo 1x.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Tor Dec 16, 2008 10:07:35 Naslov sporoèila: |
|
|
no kdo je za mal pomoèi da mi bi pomagal izvest tak mikrokontroler (vezje, komponente, programiranje...)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilnev77
Pridružen/-a: Sob Dec 2007 22:28 Prispevkov: 9 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Dec 16, 2008 23:23:54 Naslov sporoèila: |
|
|
Danes sem v sluĹľbi popravljal enega Peugeota, ravno avtomatsko steklo.
Na elektromotorju ima magnet, zraven pa dva hallova senzorja, en procesor in dva preklopna releja.
Elektronika samo nadzira vrtenje magneta in ob blokadi izklopi rele. Mislim da je to boljše kot pa merjenje toka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 07:35:19 Naslov sporoèila: |
|
|
Iz kje pa si sebastjan? Tako bodo bližnji vedeli kdo ti lahko priskoèi na pomoè.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 09:03:48 Naslov sporoèila: |
|
|
ja jst sm iz okolice postojne
drgac pa hodm vsak dan v solo v lj na FE.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 11:52:13 Naslov sporoèila: |
|
|
Glede na to, da si Ĺľe na fax-u bi lahko prebral vsaj P R A V I L A !
Predvsem prvo pravilo in priporoèljivo je, da kraj vpišeš v svoj profil.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 12:07:35 Naslov sporoèila: |
|
|
no sem popravil profil kar se tièe pa prvega pravila pa se ga bom skušal držati:
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo
Pridružen/-a: Tor Feb 2008 12:48 Prispevkov: 6 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sob Dec 20, 2008 14:49:19 Naslov sporoèila: |
|
|
Drugaèe pa ima clio to možnost le na voznikovi strani, šipo pa lahko s ponovnim pritiskom na tipko kadarkoli ustaviš, ali pa držiš tipko do takrat, ko hoèeš zaustavitev in se ustavi. Kolegov Volvo S80 ima to na vseh štirih vratih (tudi zadaj), tako, da teorija o možnosti vgradnje le pri vozniku ne drži. Vse je stvar nivoja opreme - denarja .
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Pon Dec 22, 2008 09:32:49 Naslov sporoèila: |
|
|
no kdo mi bi potem pomagal pri izvedbi tega krmilnika ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pon Dec 22, 2008 12:53:11 Naslov sporoèila: |
|
|
Sam bom imel èas po novem letu. Èe ti bom kaj v pomoè.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Pon Jan 05, 2009 09:26:30 Naslov sporoèila: |
|
|
lahko samo javite se kdaj boste imeli èas
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjankobal
Pridružen/-a: Pet Nov 2008 13:48 Prispevkov: 42 Kraj: okolica Postojne
|
Objavljeno: Èet Mar 04, 2010 12:44:04 Naslov sporoèila: |
|
|
po dolgem èasu sem se spet lotil tuhtat izvedljivost tega "projekta"
malo sem se moderniziral sestavil sem si programator in malo zaèel programirati tako da to ne predstavlja veè takega problema.
zdaj ap me zanima èe ima kdo kakšno dobro idejo kako realizirati avtomatski pomik stekel ki bi ga lahko krmiliu s postajo za centralno zaklepanje ter s tipkami ki bi po doloèenemu èasu pritiska nanjo zaèela sama spušèati oziroma dvigovati steklo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
franccek
Pridružen/-a: Èet Sep 2011 12:15 Prispevkov: 8
|
Objavljeno: Tor Sep 13, 2011 13:25:26 Naslov sporoèila: pomik |
|
|
Pomoje je najbolje, da najdeš nekoga, ki pozna sestavo oz strukturo takih krmilnikov ali pa nekoga, ki ima to že v avtu, pa da se da pogledat.
_________________ Sonène celice - http://www.metronik-solar.si/ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|