Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

sobno kolo za poganjanje računalnika

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Elektrotehnika za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
novincek



Pridružen/-a: Sob Avg 2017 14:24
Prispevkov: 13

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 21, 2020 16:00:05    Naslov sporočila: sobno kolo za poganjanje računalnika Odgovori s citatom

Lani sem na TV videl frika ki je s sobnim kolesom napajal prenosni računalnik.

Kako močan motor bi moral uporabiti če bi ga včasih uporabljal za napajanje 50W včasih pa za ca 100W? Če prav mislim bi moral biti 220V, moči 100 W ali več.
Če bi bil porabnik 50W potem bi moral pač počasneje vrteti? Kako pa veš če vrtiš premalo ali preveč?
Če vrtiš preveč potem porabnik dobi preveč energije in pregori? Ali bi moral za ta namen zraven uporabiti nekakšen element, ki bi se v primeru preveč vrtenja začel segrevati in na ta način porabljati viške energije?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2124
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2020 20:48:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sobno kolo kot generator električne energije sem že naredil, no, več teh. Namen teh koles je bil postavitev v vikend hišice, predvsem v zimskem času, ko je solarni sistem podhranjen.

Seveda bi lahko takrat ko je pomanjkanje zagnal agregat, ampak če je možno brez hrupa, toliko bolje. Če gre na primer skupina mladih pozimi za praznike v vikend, bo zelo koristno, če viške popitega alkohola malo skurijo na kolesu lepo na toplem, kjer ne bo nihče pomrznil... Če vsak poganja 15 minut, se bo akumulator hitro napolnil.

Za ta projekt sem uporabil hub motor za električno kolo 36V 500W z lahkoto sem polnil 12V akumulator preko 15A, tudi 18A in več za nekaj minut, nekih rekordov nisem podiral, ker rezultati ne bi bili realni, saj sem zelo aktiven kolesar in lahko poganjam opazno več in dlje kot nek povprečnež. Bistvo pri meritvah mi je bilo, da ugotovim koliko približno lahko polni povprečna oseba v času 10-15 minut, izkazalo se je, da 10A ni noben problem, to je preko 120W.

Hub motor za električno kolo je trifazni motor s permanentnimi magneti, ko ga poženeš se obnaša kot alternator s trajnimi magneti oziroma fiksnim vzbujanjem. Za usmerjanje je potrebnih 6 diod oziroma trifazni gretz mostiček.

Za projekt sem uporabil samo motor, montiran na okvir navadnega kolesa, prednje kolo odstranjeno, ostalo je krmilo, sedež, pedala, veriga, ... okvir je pritrjen na podstavek. Motor je priključen na trifazni gretz, ta pa direktno na akumulator. Od akumulatorja naprej z energijo delaš kar hočeš, uporabiš razsmernik 12/230V in to je to, energijo uporabljaš tudi če ne poganjaš, to je seveda skoraj nujno, če napajaš računalnik, televizor, ... da greš vmes na WC, kaj pojest, karkoli, potem spet poganjaš ali poganja nekdo drug.

Da bi poganjal nekaj direktno, je preveč nihanja napetosti, preveč prekinitev, rabiš akumulacijo. Električna akumulacija v obliki akumulatorja je najboljša in najbolj preprosta rešitev.

Žal fotografije tega sobnega kolesa nimam pri roki. Motor zgleda takole:


Zakaj 500W motor in ne 250W motor?
Zadeva je taka, da pri 36V in 250W motorju bo tok pod 10A, kar je pri 12V premajhna moč.

Zakaj 12V?
Ker 36V ne bo dal od sebe če ga poganjamo z običajno hitrostjo, za uporabno se je izkazalo tja do max 24V, vendar še vedno ni bilo dovolj, po drugi strani so 12V sistemi nekako bolj preprosti, manj težav z vezavo akumulatorjev, ker če jih je več, so lahko različnih velikosti.

Pri 12V sistemu gre s 36V motorjem kot generator super, tok, ki ga oseba s poganjanjem pedal lahko doseže, je preko 15A, 250W motor ne bi zmogel takega toka, preobremenil bi navitje, zato mora biti vsaj 500W.

500W motor tudi nima reduktorja, zato je manj izgub, tokovno je dovolj močan, zato niso potrebne nobene zaščite, dovolj je ampermeter, da se vidi kakšen tok teče in da ne bi pretiraval s poganjanjem dalj časa, oziroma da ne bi lenaril... tudi voltmeter je nekako nujen, da ne bi preveč napolnil akumulatorja.

Taki KIT kompleti s 500W motorjem se dobijo že za okoli 200eur oziroma je cena odvisna kaj vse je zraven.
200eur je kar nekaj denarja za tak projekt, vendar je izdelava zato zelo enostavna, ker direktno ustreza okvirjem biciklov. Lahko bi uporabil tudi kakšen drugačen motor, sem že delal vse sorte poskuse, žal so bili rezultati slabi, daleč najboljši izkoristek je s temi 500W hub motorji.

Če te zanima, pridi pogledat, vedno imam tudi kakšen motor na zalogi, saj sestavljam električna kolesa.

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
novincek



Pridružen/-a: Sob Avg 2017 14:24
Prispevkov: 13

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 24, 2020 18:23:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bi lahko dobil še povezavo ali dve do omenjenih SETov v spletnih trgovinah? 500W in 12 V ki je torej bolj učinkovito.

Kakšen akumulator izbrati in ali se občasno uporabljen akumulator hitreje uniči kot pa tisti ki je redno v uporabi?
Za baterije v pametnem telefonu je znano da jih je potrebno ob daljši neuporabi napolniti in dati v hladen suh prostor.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2124
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 24, 2020 21:22:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

En primerek v spletni trgovini je tukaj iz EU
https://shop.gwl.eu/EVBike-electric-bikes/SPARE-PART-Motor-rim-26-EV-BIKE-205B-27-7x9-rear.html?cur=1

... sicer pa Kitajska... kjer je kar nekaj dobaviteljev, cena ni nič nižja, razen, če kupiš več kompletov, potem se da dogovorit, lahko v EU uvozijo kitajci za nekajkrat nižje dajatve kot če bi sam, potem pa pošljejo iz Nemčije, Nizozemske, odvisno od trgovca. 1x ali 2x letno naročim večjo količino, ker se čaka kar nekaj časa.

Zgoraj priložen link je do motorja, zato je navidez cena nizka in stalno niha, pred nekaj dnevi je bila 123eur, sedaj je skoraj 125eur in to je cena brez ddv in brez poštnine. Poštnina iz te spletne trgovine je najmanj 32eur, temu motorju je treba dodat še kaseto, kar znese še nekaj denarja in si že na 200eur samo za motor, kje je še kontroler, ročke, gas ročka, PAS senzor, ...

Pri kitajcih se jaz dogovarjam osebno mimo spletne trgovine, v vseh teh letih kar kupujem iz Kitajske sem spoznal nekaj dobaviteljev, ki so zanesljivi in po prvih dveh naročilih za več denarja postanejo s ceno nekoliko bolj prijazni, ponudijo tudi višjo stopnjo kvalitete. Za en KIT komplet se sploh ne pogovarjajo, take je treba iskati na ebayu, aliexpressu in ne vem kje še. Jaz večina dobaviteljev spoznam na ebayu, po enem ali dveh nakupih se začnemo dogovarjat mimo ebaya, ker cene na ebayu so višje, jasno, saj svoje pobereta ebay in paypal, vsak svojo provizijo.

Če naročaš iz ebaya in gre roba iz Kitajske, je seveda treba prišteti najmanj ddv 22% na izdelek in poštnino.

Če si prebral kar sem napisal, omenjal sem motor 500W in 36V (ne 12V), je pa to za polnjenje 12V akumulatorja, če misliš delat generator na pedala, recimo iz ogrodja starega bicikla, teh je na zbirnih centrih običajno dovolj, tudi na oglasnikih se da dobit za drobiž če se potrudiš.

Če nikjer ne boš našel primerne ponudbe, pri meni lahko dobiš KIT za 230eur, v kompletu je vse kar rabiš za predelavo v električno koli, razen baterije in polnilnika. Če rabiš samo motor brez kontrolerja, ga lahko dobiš za 200eur, na motorju je kaseta s 7 verižniki, ni treba kupit posebej ali premontirat iz nekega bicikla. Če bi kupoval kontroler posebej, se začnejo nekje pri 25eur 500W močni, potem so še ročke in še nekaj drobnarij, zato je KIT običajno cenejši kot komponente posebej.
Še lansko leto so bili KIT kompleti 10eur cenejši, žal so nekaj podražili poštnino, kljub rednemu sodelovanju mi ne ponudijo enake cene.

Pri zgoraj omenjenih poljakih iz linka sem kupoval samo 3x, ker imajo nekoliko visoke cene, nazadnje sem kupil 3 motorje naenkrat, ker je bila dostava hitra, kontrolerjev nisem rabil ker je šlo za projekt generatorjev in ne za e-bike. Še vedno bi bilo enako ugodno pri kitajcu vzeti KIT za nekoliko višjo ceno in neuporabljenbe kontrolerje prodat ali uporabit za nekaj drugega da bi prišel na isto ceno.

OK, dovolj trgovanja, kar se tiče tehničnih zadev pa kar pogumno vprašaj če te karkoli zanima.

S predelavami se ukvarjam skoraj profesionalno, ampak je to bolj za hobi in za dušo, to ni moj glavni dohodek, to je bolj za veselje, ker se ukvarjam tudi s servisom električnih in klasičnih biciklov. Moj glavni dohodek je razvoj naprav, ki jih ni na trgu, predvsem butični izdelki na področju elektronike in avtomatizacije, delno tudi na strojniškem področju.

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Elektrotehnika za začetnike Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group