 |
www.elektron.si
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Ned Dec 21, 2014 09:28:55 Naslov sporoèila: Auto Projekt : Better Gas Mileage ... |
|
|
Moje Božièno darilo Vam za letos... Seveda vsak bilokakšne modifikacije v tej temi dela na lastno odgovornost
Lahko si napravite nekaj dodatkov za zmanjšanje porabe goriva avta, posebej pozimi in mestna vožnja, da se mašina prej/bolj segreje in kasneje ohladi : Primer kako sem jest izvedel to na mojem kao frišnem Fiat Punto Mk-2b kot primer za ideje za vaš avtiè ...
Maska spredaj na odbijaèu: narejeno iz "linoleja" iz Obi-ja, talni vzorec je optional po želji . Danes bi npr.napravil iz poltrdnih plastiènih trakov kot material raje ...
Zgornji del sem moral pod tablico malce porezat, ker moti nosilec tablice ...
Shema izdelave in ostalo: ... za drugi tip avta, se paè mora mere/velikost/obliko malce prilagodit ...
Nosilca posamezno izvlaèljivih delov maske sem napravil enako iz linoleja ... uèvrstitev delov z zadnje strani je z lesenimi Lajšticami iz Obi-ja, zalepljenimi z vodoodpornim Selotejpom za rane iz lekarne (oèistit površine linoleja z alkoholom prej; nanj ne prime noben drugi lepilni trak!); da se deli ne premikajo sem jih malo z njim fixiral. Nosilca/štoperja sta pritrjena na rešetko s plastificirano tanko žièko za kao vezat trte ... in èez poletje lahko ostaneta gor ...
Spodnji polpokrov motorja : Plošèa nabavljena zastonj v stilu "Dumpster Diving"-a
Pleh se reže lahko kar s krojaškimi škarjami ... zadnja ušesca se prišraufa na plastièni del notranjega blatnika npr.- so že luknje veèinoma tam, spredaj pa so tudi ponavadi že nosilci,; èe je treba kaj paè malo zvit, se pa zvije, naj ima malce lufta spodaj od izp.cevi, da ne tolèe po spoju katalizatorja ob vožnji ... evo naèrt : ... za drugi tip avta, se paè mora mere/velikost/obliko spet malce prilagodit ...
No, èe so pri vas razmere s pogostimi temperaturami pod nièlo, snegom in z moènejšim vetrom, niti to zgoraj ne pomaga dovolj, je bolje kupiti (èe nimate) "fabriško" spodnjo zašèito motorja ala za starejši Puntiè kaj podobnega temu ...
..............................................................................................
Lahko si hrabrejši naredite še modifikacijo spodaj spredaj blizu konektorja od prvega O2 senzorja, da bo še malce manj pil avto ... Evo naèrta za "strokovno" izvedbo :
Jest sem si predpripravo Ĺľic napravil kar iz spojk za el.Ĺľice, ker sem experimentiral/testiral ideje ... da vam ne bi bilo treba ... Debeli diodi sta bili "kanibalizirani" kar iz enega starega PC-PSU
Vesel Božiè in Novo Leto Vsem ... ... experimentiram dalje, sledi PlazmaCDI -Spark ignition ali kaj podobnega glede vžiga in to na navadne uporovne sveèke ...
Edit julij 2015 - popravek : Pri zunanjih temperaturah nad 30°C in pregreto mašino (vroèina pod haubo), se je zaradi rahlo preveè revne mešanice motor (obrati) na minimumu obèasno "zaletaval" = ni tekel enakomerno, zato sem oni zgornji upor na shemi poveèal za enih 5% (kompenzacija za diodi = dodal mu v serijo še 47ohm), da je zrak/benz mešanica malce manj revna, pa je zdaj Ok. 
Nazadnje urejal/a Spajky Ned Jul 26, 2015 08:02:38; skupaj popravljeno 3 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Èet Dec 25, 2014 21:55:55 Naslov sporoèila: |
|
|
Kaj pa napraviti, ko se vam npr. na armaturi prižge "Check_Engine" oranžna ikona, kot se je pred 2 dnevi meni zgodilo sredi vožnje iz "èista mira" Najprej sem mislil spet kakšen slab spoj, sumil sem O2 lambda senzor, pa sem predrmal konektorje in restartal auto_komp. Ker kasneje ni hotela ugasnit kot ponavadi, sem sumil PostCat (2.) senzor in "opalil" diagnostiko za vsak sluèaj.
Ta je rekla "Bank1_sensor2 malfunction" (crknjot!), detaljneje : "heater circuit malfunction" = interni grelec verjetno šel (ala pregorela žarnica) kar sem potrdil z Ohm-metrom na njegovih prikljuèkih/ni kontakta in grelni impulzi štroma iz auto_komp-a so pa bili ! Senzor sam težko crkne kdaj, prej "oslabi" z leti drugaèe ... Po vsem tem sodeè je imel tudi ta avtiè "rahlo previte" km nazaj (kot veèina iz druge roke!), kar sem pri nakupu prièakoval in se nato ne oziral dosti ...
Ker so interno greti tile senzorji samo zato, da hitro dosežejo svojih preko 250°C in zaènejo kmalu delovat da hitro dajo podatke auto_komp-u zaradi Eko standardov in emisij, paè rabijo brez grelca namesto par sekund paè par minut, da jih izp.plini segrejejo "od zunaj"
Pri spodnjem lambda senzorju to NI tak problem, saj itak tudi katalizator rabi teh nekaj par minut, da se segreje, da sploh zaène delovat ...
Torej, treba je bilo "ubit" tisto opozorilno ikonico na armaturi, da je fraj, za kako drugo napako prikazat! oz. zaj*bat spet glupi auto_komp, da misli, da je vse v redu ... in sem malo popraskal po mojih moĹľganskih vijugah ... ...
Rešitev ki IMHO deluje v vseh takih primerih na vseh avtih (z od mase izoliranimi 4-žil.senzorji) je bila:
- precvikal sem obe (pri meni beli) Ĺľici gretja senzorja med njim in njegovim konektorjem in jih ogulil na strani h konektorju.
- na 12V10W žarnico sem zalotal dve 2cm žice, da sem jo lahko montiral na el.spojnik za hišne instalacije
- oboje skup pa sem priklopil paralelno na tisti dve oguljeni Ĺľici pri konektorju senzorja = Ĺľarnica namesto internega grelca senzorja da elektronika misli, da je grelec cel ...
Nato sem spet restartal auto_komp, ma Check_Engine Light ni hotla zginit ... pa sem šel do trgovine, da se je za silo segrel motor; ko sem se vrnil in zakurblal Puntiè-a za it domov ... ona teèna ikonica ugasne ... Operacija uspela, pacient preživel in drugi dan mrzla mašina, se ni oglasla veè ... problem solved ...
Èe se kdo sprašuje, kako je s testom emisij (posebej pozimi) na tehniènem po takem modu, jest pravim : paè malce prej "dobro pogreješ" mašino pa bi moralo bit Ok vseeno ... Jest imam za mojo karjolo itak tehnièni v zaèetku poletja in preveè ekologije tudi ne šljivim ...
Ps.: ...Tak mod bi pa pri prvem (preCat) senzorju povzroèil dlje kao delovanje motorja pod "èokom" oz. rahel porast porabe ...
Seveda se lahko za trajnejšo rešitev najde na eBay, Bolhi etc. rabljen set ali posebej senzorjev za male pare, ma pri Puntièu je cel "cirkus" menjat ta-prvega ...
... Stranski efekt tega moda pa je, da pri motorju svetloba žarnica "miglja" v stilu PWM signala štroma kao gretja senzorja iz auto_komp-a oz. imaš pod sprednjo haubo LightShow .. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2015 16:15:21 Naslov sporoèila: |
|
|
... mimogrede sem bil na tehniènem na testu plinov (topla mašina) po teh vseh in še drugih modifikacijah (+kemiènih posegih od rezervoarja do izpuha) na tem Puntièu in rezultat je : "excellent" (bolje kot ponavadi na bistveno mlajšem oz. na "novem")  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Maj 13, 2015 23:15:25 Naslov sporoèila: |
|
|
... No, in ker se je malo otoplilo sem se spet okoli praznikov lotil "šminkanja" mojega prevoznega sredstva,
tudi za boljšo vidnost na cesti ...
Ker sem si za prejšnji Božiè kupil rabljene Alu-feltne in distanènike za kolesa z daljšimi vijaki, sem si zdaj nabavil še veèje nove letne gume in si danes montiral na Puntiè-a vse skupaj.
Seveda sem feltne malo vizuelno pred par dnevi polepšal s fluoroscentnim hitrosušeèim zelenim sprejem za oznaèevanje (za gradbince iz Mer*urja za 5€), ki ne rabi prej primarne barve da prime ... mislim da nisem pretiral z dizajnom ... evo kako zdaj zgledajo (še brez gume slikano) :
Še najveè èasa sem zgubil z "maskiranjem" feltne z maskirnim trakom pred farbanjem (za vzorec napravit!) ...
Za praznike pa sem montiral tudi dnevne LED luèi, vidno na dolnji sliki v spodnji liniji s tablico pri straneh: zaradi slikanja s telefonom in pri opoldnevnem soncu se zdi, da svetijo pretemno; èez sicer bele sem dal zeleni samolepilni prozorni trak, da je vse v stilu ... (namreè namenjene so za veèjo opaznost in nikjer ne piše, da morajo svetit belo!) in malce manj slepijo prihajajoèe voznike, pa me še vedno opazijo ... ... Pa imam tako še "personalizirano" njih svetlobo - vidim, da folk opazi posebnost ...
Sicer je bilo nekaj dela z vrtanjem in rezanjem tiste èrne plastike na odbijaèu, ki se sicer da z njega snet dol in montažo, ma mi je ratalo. Edino svetijo malce narazen (ne direkt vnaprej ravno), saj se jih ne da drugaèe motirat/drugam zaradi nosilca odbijaèa v notranjosti ... Ma je to en mali plus, saj sem tudi v ovinkih za druge prihajajoèe bolj viden ...
Pa tudi priklopil sem jih "inovativno" : plus na plus pozicijskih, minus na plus kratkih. Tako ko daš pozicijske svetijo, ko pa preklopiš na kratke pa ugasnejo (takrat jih -ponoèi itak ne potrebuješ!) Tako zdaj lahko vozim samo s pozicijskimi èez dan in mi noben veè ne blenda, da sem slabo viden Pa tudi na tehniènem se jim ne bodo prižgale, ker bodo takoj priklopili na kratke kot ponavadi, da me ne bi kaj zezali ... Dobrih 100W manj porabe na alternatorju brez kratkih, pa se tudi pozna za pol deci manj pri porabi ...
... no, zdaj pa še en kozmetièen in uporaben dodatek za (baje) rahlo zmanjšanje porabe : Wings-Krilca/Winglets a.k.a. Vortex generatorji 6x zadaj na robu strehe, pri meni DIY in "custom" dimenzij ter kota - prilagojeno za Punto-ta Mk2. Seveda so tudi v mojem stilu "na živo" pofarbana in pa snemljiva - fixno zataknjena za zadnja prtljažna vrata, da jih burja s strani/od zadaj ne bi odpihnila ter tako, da ne ovirajo odprtja teh vrat na full = razmak/"clearance" do strehe! ... Pofarbana so tudi po dnu med vert.stranicami, samo se slabo vidi zaradi slikanja v moènem soncu ...
Podložena so spodaj s tankimi samolepilnimi spužva trakci, da ne bi sluèajno zaèela vibrirat/praskat farbo na karoseriji ... Ideja je vzeta iz "letalske tehnologije" in se jih da preko oceana celo podobne vse enake tudi kupit že narejene za nalimat na zadnji del strehe ... Moji so napravljeni iz 1mm Alu-pleha, ki se ga lahko reže kar s krojaškimi škarjami. Še najveè dela sem imel zaradi zaobljenosti avta z izdelavo treh kartonskih razliènih velikosti šablon zanje (po dva sta zrcalno izdelana) ...
Zadeva deluje tako, da se ustvarjajo tam mini tornadi, ki razbijajo velike turbulence zraka za avtom in prihaja do manj kontravleka ("less drag") in posledièno manj porabe; vsaj tako so pokazali testi v vetrovnikih na letalskih modelih ...
Sicer sem nekaj razmišljal tudi o gumi krilu V oblike pod avtom in podobno "zapiranje" podvozja z dodatnim glajenjem toka zraka pod avtom s podobnim namenom (kamionistièna fora), ma ne vem, èe se bom tega sploh lotil ... mogoèe po poletju , ne vem ...
Na srednji slikci se pod tablico tudi vidi tista sprednja zraèna maska z zaèetka teme delno odprta (brez srednjih dveh delov) oz. nje modularnost. Ta nastavitev je primerna za te majske temperature ...
Evo, to je za zdaj bilo vse ... ja vem, avtiè rabi pranje ... èakam dež ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleèeš datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|