 |
www.elektron.si
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
u2
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Ned Dec 14, 2014 10:10:38 Naslov sporoèila: Hladni zagon Golf IV 1.9 TDI 90 HP |
|
|
Pojavila se mi je težava s hladnim zagonom na omenjenem avtu. Pa me zanimajo doloèene stvari, èe je kdo bolj "doma" v teh zadevah.
Da ne opisujem vseh stvari, ki sem jih preveril naj omenim samo to, da sem zamenjal vse 4 sveèke (1 je bila v okvari) in ko sem jih testiral direktno na akumulatorju sem videl, da rabijo kar nekaj sec. preden zažarijo, medtem ko se kontrolna luèka gretja ugasi po bistveno krajšem èasu. Rele sicer ostane vklopljen dlje èasa. (Se ga sliši) Zjutraj sem spet preveril zagon in sicer tako, da sem potem, ko se je luèka že ugasila poèakal dokler rele ni izkljuèil, to ponovil še enkrat in potem "zaverglal". Avto je vžgal normalno.
Torej, težava je v tem, da premalo èasa greje. Zdaj me pa zanima.
Zakaj luèka ugasi tako hitro, od kje pobira podatek o temperaturi, ali res vklopi gretje šele ko je zunanja temp. pod doloèeno vrednostjo.
Ali je èas gretja doloèen iz releja ali iz raèunalnika?
Pri Golf II je bilo to malo drugaèe, bolj na "polento" in je vedno grel, poleti ali pozimi, tu se mi zdi, da je pa ravno v tem težava.
Kakšno pojasnilo, kakšna ideja?
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Dec 14, 2014 12:03:05 Naslov sporoèila: |
|
|
Pogojev je lahko kar nekaj. Kot prvi pogoj bi izpostavil akumulator, èe je že rahlo oslabel, grelne sveèke grejejo šibkeje in gretje se zavleèe, tudi štarter obraèa malce poèasneje (in tega niti ne opaziš), kar je že lahko problem. Do neke doloèene meje še deluje dokaj normalno, ko pade pod mejo, se zaènejo težave.
Poleg akumulatorja bi bil lahko problem tudi na inštalaciji, neustreznosti grelnih sveèk, v nekaterih primerih celo senzor zunanje temperature.
Lahko je vzrok težavam èisto nekje drugje, tudi èrpalka za gorivo bi lahko delala težave pri nižjih temperaturah ali pa nasploh okvara ali slabo delovanje.
Verjetno bi lahko naštel še kakšno možnost, ki lahko pripomore k težavam, ampak za zaèetek bi predlagal, da dobro preveriš akumulator. Èe imaš možnost, polni akumulator celo noè in zjutraj poskusi, stori to veèkrat, lahko poskusiš tudi z dodatnim virom, dodatnim akumulatorjem in podobno.
Seveda veèkratno proženje gretja pred vžigom motorja lahko izboljša stanje, ampak èe je nekoè delalo normalno brez tega, potem bo že nekaj narobe. Ali èas gretja doloèa samo rele ali je signal iz raèunalnika ne vem. Èe èas gretja doloèa samo rele in nikjer nima senzorja temperature, je èas gretja vedno enak, lahko ima termostat, ki do doloèene temperature sploh ne vklopi gretja. Pri nekaterih avtih je lahko problem tudi v kljuèavnici, slab kontakt, verjetno le pri tistih, ki gre glavni tok za gretje preko kljuèavnice.
Tako mimogrede, en moj prijatelj je nekoè imel dovolj problemov s predgretjem svojega dizelaša in je grelne sveèke povezal kar na dodatno vgrajen rele, ta rele je vklapljal kar s tipko, brez elektronike, brez timerjev. Postopek vžiga je bil sledeè: kontakt, držanje tipke za gretje po obèutku (odvisno koliko je bilo mraz) in potem zagon motorja. Rešitev preprosta in uèinkovita, z iskanjem napake se ni ubadal, še veè, rekel je, da mu avta pozimi ne bodo mogli ukrasti, mrzlega sigurno ne
No ja, vse sorte rešitev se ljudje spomnijo. _________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
u2
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Ned Dec 14, 2014 14:00:14 Naslov sporoèila: |
|
|
Hvala reber,
Test s polnjenjem akumulatorja pred vžigom sem naredil. tako da to skoraj sigurno lahko izloèim. Preveril sem delovanje starih in novih sveèk in tam sem videl, da je èas segrevanja daljši kot ga signalizira luèka na armaturi.
Menda, (izjava mehanika) se gretje vklopi šele ko je zunanja temp. pod doloèeno vrednostjo, tako da je skoraj gotovo težava v tem. In ravno to me zanima, od kod podatek o temperaturi, od katerega senzorja in kdo ta podatek obdela, ali gre na comp. ali je v igri samo rele gretja.
Sicer je avto vžigal normalno celo leto, ob znižanju temperature je zaèel nagajati. Normalno, da sem najprej posumil sveèke in jih zamenjal, ker pa ni bilo pravega rezultata zdaj raziskujem naprej in "ropotam" tukaj po forumu.
Nafta, filtri, zrak, cevi itd... preverjeno in mislim, da ni tu problema. Sicer ne bi vĹľgal po 2 ali 3 gretjih pred startom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
potepenc
Pridružen/-a: Tor Sep 2012 20:17 Prispevkov: 43
|
Objavljeno: Ned Dec 14, 2014 14:01:41 Naslov sporoèila: |
|
|
Tudi jaz mislim, da bo najprej treba preveriti akumulator. Preveri še alternator, èe v redu polni. Preveri tudi vse spoje med alternatorjem in akumulatorjem tudi maso. Èe bo vse to v redu, išèeš naprej.
Èe si že ugotovil, da je napajanje res v redu, preveri inštalacijo do sveèk, pomeri napetost, koliko sploh pride do sveèk. Preveri tudi termostat, ki daje pogoj za gretje, eni avti ga imajo, drugi imajo iz raèunalnika. Najbolje, da povežeš voltmeter in eno luèko na sveèke, da vidiš kdaj in koliko èasa grejejo. Pomeri napetost na vsaki sveèki posebej. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
u2
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Ned Dec 14, 2014 20:42:11 Naslov sporoèila: |
|
|
Vèasih mislimo, da smo stvari preverili dovolj dobro, pa se motimo. Morda bo res težava v akumulatorju. Pomeril sem napetost na klemah med vklopom gretja. Ko je gretje vklopljeno pade napetost na 11,5 V, sicer je 12.5V ko je avto ugašen in ni bil vžgan že vsaj 10ur. Ko je avto vžgan in alternator polni je napetost 14,5 V.
Kdaj in koliko èasa sveèke grejejo se sliši iz vklopa in izklopa releja. Kontrolna luèka se sicer izklopi po cca 1 sec. vendar je rele vklopljen še nadaljnih 5 sec. Napetost na posamezno sveèko pride, vendar ne vem koliko, saj sem to zadnjiè testiral samo s kontrolno luèko.
Nimam pri roki podobnega avta, da bi lahko te podatke primerjal z drugim, tistih11,5 V med gretjem pa res verjetno kaĹľe na oslabel akumulator.
DrĹľi?
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pon Dec 15, 2014 09:53:42 Naslov sporoèila: |
|
|
Verjetno drži! Temperaturo kontrolira ECU in sicer temperaturo goriva za grel.sveèko se mi zdi. Zato ga hitro segreje po vklopu gretja in izklopi luèko na armaturi, ko pa zakurblaš, zaradi slabega aku-ja ne greje dovolj na novo priteklega goriva skozi/mimo temp.senzorja in cuka ne dovolj segreto gorivo+hladen motor. Luèka pa se ne prižge ponovno, ker je check gretja ob startu že enkrat ECU napravil; se mi zdi, da je tako  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Dec 15, 2014 11:11:47 Naslov sporoèila: |
|
|
Med vklopom gretja teèe iz akumulatorja precej veliko tok, saj je upornost grelne sveèke manj kot 1ohm. Tok skozi eno samo sveèko je lahko tudi preko 10A ali pa zelo blizu. Pri 4 sveèkah se pri toku recimo okoli 40A napetost na akumulatorju sesede. Tudi pri dobrem akumulatorju se napetost sesede, lahko tudi pod 12V, to je precej normalno. V tvojem primeru si lahko blizu meje ali pa tam nekje in je možno, da je problem že nekoliko oslabljen akumulator.
Èe imaš možnost, poskusi z novim ali brezhibnim akumulatorjem, seveda bi lahko poskusil tudi tako, da vzporedno na kable povežeš še en akumulator. Èe bodo kabli dovolj debeli, lahko raèunaš na primerno pomoè dodatnega akumulatorja, èe so bolj tanki, je ta pomoè spet bolj tako tako  _________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
u2
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Pon Dec 15, 2014 21:41:58 Naslov sporoèila: |
|
|
No, hvala za odgovore.
Sem bolj na tesno s èasom in se nekaj dni ne bom prav dosti ukvarjal s tem, ampak vseeno. Danes sem pred vžigom priklopil še dodaten akumulator iz drugega avta, pa ni bilo nobene razlike. Avto je bil sicer benzinar z akumulatorjem 55 Ah, ampak en efekt bi skoraj moral biti, èe je težava v akumulatorju. Kabli "home made", traktorska vaianta kot se gre, ne kakšna šminka iz xxxxxxxxxx. (da ne bo negativne reklame)
No toliko, èe bom uspel ugotoviti kaj uporabnega sledi poroèilo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Tor Dec 16, 2014 16:23:21 Naslov sporoèila: |
|
|
Lahko je tudi crknil (predgretje!) ali izgubil kontakt na konektorjih kateri od O2 senzorjev !!! ali senzor za zrak (Mas/map) ali njegova loputa zaštekava-umazano!
Možno je tudi, da je kakšen injektor slab ali zapacan (ali ne dela prav, ko je mrzel-vliva gorivo tudi ko ni treba, enako kontakti na njih lahko. Vlij v gorivo "èistilec za gorivne vode" (dobrih 10€), da spuca zadeve ... lahko, da bo pomagalo, meni je (bencinc) ! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
u2
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Pet Jun 05, 2015 06:32:47 Naslov sporoèila: |
|
|
Dolgo je trajalo, pa vseeno pojasnilo, da zakljuèim temo.
Niè od tega, kar bi lahko imenoval elektro težava, niti gretje, akumulator, starter itd
Težava je bila na Bosch pumpi, natanèneje na regulatorju kolièine goriva.
Minimalna nastavitev, ki je neopazna, rezultat pa vidiš samo na original softwarju in seveda zjutraj ko obrneš kljuè.
Mala šala za nekoga ki ve kaj dela in ima ustrezno opremo, sam bi pa lahko še pol avta zamenjal pa ne bi prišel do rešitve. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Zaspanc
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44 Prispevkov: 268 Kraj: Èrnomelj
|
Objavljeno: Pet Jun 05, 2015 22:45:38 Naslov sporoèila: |
|
|
Glavno da si rešil.
Dodam pa pojasnilo glede grelnih sveè:
na sodobnem dizlu niso aktivne zgolj za èas svetenja kontrolne luèke, ampak krepko dlje, recimo še pri zunanji temperaturi 10°C bodo zjutraj po hladnem zagonu lahko žarele tudi par minut (pri konkretnejšem minusu pa tudi krepkih par km vožnje), s ciljem izboljšanja izgorevanja (beri: èistejši izpuh) in malce manj traktorskega šklepetanja.
Kontrolna luèka te le opozori na morebitno potrebno dodatno èakanje, ponavadi ko je zunaj pod 0. Pri naziwagnih iz 80-ih pa je res bila luèka vezana vzporedno grelnim sveèkam, ampak to je zgodovina... _________________ Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
u2
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 7:03 Prispevkov: 345 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Ned Jun 07, 2015 20:49:07 Naslov sporoèila: |
|
|
Res je, sistemi ogrevanja so razlièni. Konkretno pri golfu IV se po izklopu luèke èas gretja podaljša še za nekaj sec. kar lepo slišiš ko izklopi rele pod armaturo. Je pa res, da do 7°C gretje sveèk sploh ni aktivno. Luèka se vklopi za moment, samo kot kontrola, rele pa ne vklopi. Šele ko temperatura pade pod 7°C, se gretje dejansko vklopi. Meri pa temperaturo hladilne tekoèine. Sorazmerno z nižanjem temperature proti nuli in potem v minus, se èas gretja podaljšuje. 100 % preverjeno vsaj na mojem avtu.
Tako da pri trenutnih temperaturah sveèke nimajo nobene funkcije.
Da ne govorim o golfu II, 1,6 D, ki niti pri plus 35 °C hladen brez gretja ni kresnil. Ko pa je bil 15 minusa, si lahko šel na kavo ko si dal kontakt, preden se je luèka ugasnila, ampak potem ni dvakrat obrnil, ko je že ropotal! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleèeš datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|