 |
www.elektron.si
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pet Okt 10, 2014 14:30:05 Naslov sporoèila: Izdelava baterijskega vĹľiga - hall senzor |
|
|
Pozdravljeni!
Odloèil sem se da bom izdelal bateriski vžig s hall senzorjem za moped.
Na spletu sem poiskal ter našel naslednje vezje http://www.hnm.hostei.com/i.html. Ker pa je moje znanje elektrotehnike zelo šibko se obraèam na vas z nekaj vprašanji.
1. Zakaj sta na shemi narisana dva hall senzorja.
2. Ali bi se dalo shemo prilagodit iz 6v na 12v.
V naprej se zahvaljujem za pomoè.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sob Okt 11, 2014 08:04:13 Naslov sporoèila: |
|
|
Meni se zdi da sta dva hall senzorja zato, ker se vztrajnik zavrti 2x za eno iskro in eden vklopi drugi izklopi impulz, ker se mi zdi, kot da bi bila v seriji vezana ... kar pa se tièe zadevo dat na 12V, ne bi bilo problema, vendar je tip zapisal zakaj je na 6V (rezerva, ker elektronapeljava mopeda daje ven odvisno od obratov motorja nekonstantno napetost) ... tako se mi zdi ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Okt 12, 2014 19:27:43 Naslov sporoèila: |
|
|
Hall efect sensor je hiter in zato primeren za detekcijo tam, kjer se spremembe dogajajo hitro in mora tudi odziv biti hiter. Ker se za proženje uporablja magnetno polje, je zadeva neobèutljiva na svetlobo, prah, umazanijo in še marsikaj.
Vezja iz povezave po hitrem pregledu še ne razumem najbolje, zato sem najprej poiskal nekaj informacij, ki spadajo zraven. Shema je narisana tako trapasto, da je zaèetniku popolnoma nerazumljiva, še jaz se pošteno išèem, èeprav imam za sabo že precej kilometrine v elektroniki
Omenjeni hall senzor SS411A je digitalni in nima prikljuèkov E B C kot tranzistor, paè pa dva napajalna prikljuèka in digitalni izhod (verjetno NPN open collector ali push-pull, bolj verjetno prvo, ker piše output type: sink) in mi v tem trenutku še ni èisto jasno, kako naj bi vezje delovalo, zdi se mi pa, da sta senzorja vezana nekako zaporedno, torej morata biti sprožena oba, da se vezje naprej sproži.
Ko berem tole, vidim, da lahko uporabiš platine namesto teh dveh senzorjev, lahko uporabiš samo Q3, lahko pa še Q4, ki tipa izpušni ventil (hmm, dvotaktni motor ga nima, torej to pride v poštev za 4 taktni motor). Aja, NE555 poskrbi za izklop, èe se magnet ustavi ravno v položaju, da senzor ostane vklopljen in ga po najveè 1s izklopi.
Seveda je najprej treba pogledati data-sheet tega hall senzorja in še nekaj literature, ki spada zraven. Oboje sem pripel v priponki.
Ĺ e ena zanimiva povezava: http://www.adrirobot.it/sensori/sensore_magnetico/sensore_magnetico.htm
Tole L-cheapo vezje je poceni in revno najprej v kvaliteti sheme, ki je res nerazumljiva in že rahlo bedna. Ker je bistvo tega vezja le proženje iskre v pravem trenutku, ne vidim razloga, da ne bi uporabil le en sam senzor, ker omenjeni hall senzor nima latch-a in se sam izklopi, ko magnetnega polja ni veè, za razliko od npr hall senzorjev v malih raèunalniških ventilatorèkih, ki imajo dva latch izhoda. No, tudi senzor iz ventilatorèka je možno uporabit, le da ga je treba montirati boèno, ko magnet z ene strani prihaja v bližino ga vklopi, ko gre mimo ga z druge strani izklopi, ker senzor to razume kot drugo polariteto magneta.
Tudi optièno proženje bi bilo možno namesto hall, le da je obèutljivo na umazanijo, kar pa ne pride v poštev.
Aja, še to: zakaj bi sploh predeloval, ali je sploh možno v tvojem primeru, saj je odvisno od tega kakšno vžigalno tuljavo imaš ali jo nameravaš menjat? Predelava na 12V bi lahko bila zelo preprosta, najbrž ne bi bilo treba spreminjat skoraj nièesar.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
SS411A_Honeywell_hall-efect-sensor.pdf |
Velikost datoteke: |
102.35 KB |
Downloaded: |
759 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
hall-effect-sensors_application-examples.pdf |
Velikost datoteke: |
401.17 KB |
Downloaded: |
622 krat |
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Sre Okt 22, 2014 19:05:37 Naslov sporoèila: |
|
|
Najlepša hvala za lepo razložen ter obširen odgovor.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Èet Okt 23, 2014 10:29:22 Naslov sporoèila: |
|
|
In kako si sedaj rešil?
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Èet Okt 23, 2014 17:15:28 Naslov sporoèila: |
|
|
Torej odloèil sem se da bom pustil 6v. Sprva sem mislil narediti 12V saj nisem vedel da pride prav tudi 6v notranja bobina. Vezje sem sestavil na protoboard katero pa me rahlo zafrkava. Iskro da le redkokdaj pa še to moram zelo hitro preklapljati èe migam s poèasnim tempom iskra ne skaèe.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Èet Okt 23, 2014 19:00:13 Naslov sporoèila: |
|
|
Tisti TIP120 je darlington NPN tranzistor in ni v redu, da je v tisti shemi : http://www.electro-tech-online.com/threads/power-mosfet-vrs-tip120.39683/ . Poleg tega imaš kondenzator paralelno uporu z LED. To tako ne gre; slaba iskra ali nikakva.
LED+R bo treba drugam (recimo med E Q2 in + ali -). Poleg tega je treba izhodni tranzistor zašèitit pred reverzno napetostjo iz špule z adekvatno prav obrnjeno diodo med C Q1 in + napajanjem, da ti ga ne zeza oz.prebije "kontra" voltažna špica (èe ti ga ni že, vsaj napol!). Ta shema je res bolj tako ... ne valja glih !
Iz tega sledi tudi tvoj problem z iskro !!!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pet Okt 24, 2014 06:45:53 Naslov sporoèila: |
|
|
Torej led+R naj preložim. Kaj naj naredim s paralelno vezanim kondenzatorjem? Ter mi lahko poveš toèno katero diodo naj uporabim da zasèitim izhodni tranzistor. Tip120 lahko pustim ali ga moram zamenjati?
Hvala za pomoè.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pet Okt 24, 2014 07:38:14 Naslov sporoèila: |
|
|
Odstrani ga! Zašèitna dioda naj bo vsaj 1N4007 z oznako proti + ... Nisi prebral link zgoraj: zamenjat Q1 z mosfet npr.IRF540 ali podobnim ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Okt 24, 2014 10:31:59 Naslov sporoèila: |
|
|
Tranzistor, ki vklaplja VN vžigalno tuljavo, mora biti za napetost vsaj 200V ali še bolje 300V in veè. Namesto bipolarnega tranzistorja je bolje uporabiti FET tranzistor. Èe je uporabljen bipolarni, je dobro, èe je stikalni tranzistor. Danes so FET tranzistorji za višje napetosti lahko dostopni in cenovno ugodni, zato predlagam tako izbiro, ker bo delovalo bolje, krmiljenje pa je lažje za baterijsko verzijo bolj primerno.
Predlagam IRFP360 ali IRFP460
Oba tranzistorja sta dovolj zmogljiva in moèna, napetost pa bi pri obeh morala zadostovati. Prvi je za 400V, drugi za 500V, oba imata veliko tokovno zmogljivost 23A in 20A, imata tudi nizko upornost Rdson, prvi 0,20ohm in drugi 0,27ohm.
Po podatkih bi bil torej še najbolj primeren prvi, torej IRFP360, ki brez težav deluje tudi v 12V aplikaciji z vžigalno tuljavo, preverjeno
Vezje na protoboardu ima lahko nekaj pomankljivosti, še posebno pri povezavah, po katerih teèe veèji tok, saj pride do izraza upornost kontaktov na protoboardu in nagajajo pri delovanju. Vsaj moènostni del raje sestavi s spajkanjem na prototipnem tiskanem vezju.
Proženje je lahko problem, èe ni pravilno izvedeno. Impulz, ki polni vžigalno tuljavo naj ne bo prekratek, niti predolg, slednje samo poveèa praznjenje baterije.
Vezje bi bilo mogoèe potrebno zasnovati popolnoma na novo in to ne bo težko. Najprej potrebujemo zelo natanène informacije, na kakšen naèin bi ti prožil senzor
Vse ostalo, od senzorja naprej, je relativno preprosto, za proĹľenje vĹľigalne tuljave sem pa Ĺľe napisal kateri tranzistor preverjeno deluje.
Edini problem, ki lahko nastane pri proženju FET tranzistorjev je, da pri 6V napajalni napetosti ne moreš G odpreti do konca, zato bi potreboval 10V napetosti. Danes je zelo majhen problem dvigniti 6V (ali še nižje) na 10V in veè, tako da bi dodal še en majhen in preprost step-up svitcher. Proženje tranzistorja bo delovalo tudi s 6V, le upornost tranzistorja bo nekoliko višja, to pomeni nekoliko veèji padec napetosti na njem. Dobra izbira bi bila uporabiti tranzistor z logic level G, ki je pri 5V zanesljivo popolnoma odprt, žal mi trenutno ne pride na misel noben, ki je za tako visoko napetost.
Poglej si tole temo:
http://elektron.si/forum/viewtopic.php?t=184
poišèi shemo elektorjevega elektriènega pastirja, našel poš podobnost, kako prožiti vžigalno tuljavo. Preverjeno deluje z obema zgoraj omenjenima tranzistorjema
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pet Okt 24, 2014 14:35:03 Naslov sporoèila: |
|
|
Hvala za tako obširne ter konkretne odgovore.
Torej na kakšen naèin bi prožil iskro.
Vse skupaj sem si zamislil da bi izgledalo nekako takole kot je ta na sliki:
http://www.amckayltd.com/pcboard12.jpg . Magnetek ki bi uporabil pa bi vzel naprimer velikosti 3x6 iz te strani: http://www.svetmagnetov.com/valji.html .
Nevem toèno katere podatke bi potreboval, bi ti bil pa zelo hvaležen èe bi si vzel èas ter zasnoval novo vezje kakršno bi bilo bolj primerno za to kar izdelujem.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Okt 24, 2014 16:12:49 Naslov sporoèila: |
|
|
Èe si prilepil fotografijo, bi lahko še link do polnega opisa projekta. S slikovnim iskanjem na google sem našel nekaj zadetkov
Našel sem tudi tole temo na enem forumu
Bi bilo dobro, èe bi poiskal shemo za tole malo vezje, videti je, da je to kompletno vezje, hall senzor in tranzistor na plošèici + nekaj dodatnih elementov.
Opazil sem, da so to isto zadevo uporabili za razliène motorje: 1 sveèko, 2 sveèki in verjetno tudi 4, ker je na eni sliki videti 4 magnetke.
Podatke, ki jih moraš posredovati je vsaj model mopeda, fotografije in še in še, èe ne bomo tavali v temi. Seveda napiši èim veè, opiši zadevo, saj se vsi ne ukvarjamo s predelavo mopedov in motorjev, smo tu bolj elektroniki, ki znamo marsikaj, nimamo pa vseh informacij. S skupnimi moèmi, tudi tvojimi, lahko najdemo rešitev
Pri iskanju naprej, sem uporabil še kljuène besede (skupaj): ignition system hall IGBT
*** KLIK ***
*** KLIK ***
Lahko pa je tole tisto pravo
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pet Okt 24, 2014 18:28:32 Naslov sporoèila: |
|
|
Torej z izdelavo bateriskega vžiga sem se zaèel ukvarjati zaradi predelave mopeda na rotodisk. Moped je tomosov automatic kar praktièno sploh ni pomembno saj je tudi APN blok skoraj identièno zasnovan pri prostoru kjer pride montiran vžig.
Èe želiš moraš montirati rotodisk na moped moraš prostor kjer pride vžig zaliti oz. navarit (sliko približnega izgleda sem pripel v priponko). Torej ker je rezerviran prostor za vžig zaseden je potrebno najti rešitev.
Odloèil sem se da izdelam doma narejen baterijski vžig. Lahko bi ga tudi kupil vendar se jih ne dobi razen variabilnih (spreminjanje predvžiga glede na obrate) katerih pa so cene zame ne dostopne.
Tako sem se odloèil da probam sam narediti vžig s hall senzorjem, ker pa imam premalo znanja na podroèju elektrotehnike se obraèam na vas.
Rotor ter stator si bom izdelal sam saj imam dostop do struĹľnice, varjenja aluminija itd. Tako bom lahko brez problema nastavljav odmik hall senzorja itd.
Enoto zaznavanja imam namen narediti posebej od ostalega. Torej nekaj v tem stilu kot je na sliki ki sem jo linkal v zgornjem postu.
Upam da sem vam kaj veè obrazložil kakšni si moji cilji.
Hvala za pomoè ter lep pozdrav.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
7.14 KB |
Pogledana: |
8496 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridružen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pet Okt 24, 2014 20:30:59 Naslov sporoèila: |
|
|
Khm, kako boš pa napravil, da se ti z veè obrati predvžig zamika nazaj ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pet Okt 24, 2014 21:09:14 Naslov sporoèila: |
|
|
Kveèjemu bi se predvžig mogel na višjih obratih zmanjšati ampak po tem ni potrebe. Bom ostal kar na nespremenljivem predvžigu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
flomaster
Pridružen/-a: Ned Jan 2014 21:23 Prispevkov: 53 Kraj: Kranjsterdam
|
Objavljeno: Sob Okt 25, 2014 13:34:33 Naslov sporoèila: |
|
|
Mogoèe malo neumno vprašanje: Kaj je rotodisk in èemu služi?
Ali je to nekaj v zvezi z vĹľigom, elektronski vĹľig namesto platin?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Okt 25, 2014 21:15:08 Naslov sporoèila: |
|
|
V bistvu gre za drugaèen naèin dovajanja mešanice bencina in zraka v cilinder. Pri rotodisku je pot sesalnega kanala bolj kratka in tudi bolj široka, posledièno je dovedene zmesi v cilinder veè, kar pomeni veèjo moè motorja. Vsesovanje mešanice je direktno v karter in ne skozi kanale v cilindru. No, vsaj mislim, da je tako, to ni ravno moje podroèje in ga poznam bolj slabo.
Vžigalni sistem lahko narediš na dva naèina, tipanje položaja gredi in proženje pa je za oba naèina enako. Strinjam se, da je verjetno najbolje, da je senzor sam montiran ob gredi, elektronika pa se nahaja drugje. Senzor je majhen in bo zato zavzemal le malo prostora, da ostane veè za kasnejše nastavljanje in ugotavljanje pravilne lege.
Vžigalni sistem je lahko s tranzistorjem ali s tiristorjem. Za tranzistorski vžig smo že naèeli debato, za tiristorski vžig jo pa lahko zaènemo. Kljuène besede za tiristorski vžig so: capacitor discharge ignition
Ĺ e en primer: http://www.ot40.com/cdi_ignition.htm
@trolledx, zanima me, katero vžigalno tuljavo nameravaš uporabiti? Ali bo to tista, ki je v originalu pod magnetom ob platinah? Sicer niti ni tako zelo pomembno, èe ne bo v redu, lahko uporabiš tudi zunanjo od elektronskega vžiga ali kaj podobnega.
Ali hall senzor že imaš? Kateri?
Ker poraba v nobenem primeru ne bo majhna, me zanima kakšen akumulator si izbral?
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pon Okt 27, 2014 10:17:39 Naslov sporoèila: |
|
|
Katero vžigalno tuljavo mislim uporabiti niti še nevem, vglavnem sem se odloèil za 6V. Za testiranje trenutno uporabljam kar original notranjo drugaèe pa je na ebayu kar pestra izbira za nepretirane vsote.
Kar se tièe CDI vs TCI pa niti nevem kakšne so prednosti, slabosti katero bi bilo lažje izdelati in kateri naèin bi bil bolj primeren.
Akumulator bi moral zdržati min. 2 uri. Po hitrem pregledu se dobi 8Ah že za dobrih 10€ kar bi najverjetneje zadošèalo.
npr: http://www.akumulator.si/izdelek/B1%2008%206008/agm-akumulator-6v-8ah-mhb
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pon Okt 27, 2014 18:27:35 Naslov sporoèila: |
|
|
Po lastnostih bi bilo torej bolje izdelati CDI vendar je malenkost zahtevnejši za izdelavo. Katero shemo bi priporoèal?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Okt 27, 2014 22:50:45 Naslov sporoèila: |
|
|
Priporoèam kar tole zadnjo shemo iz revije EPE, dodati pa je treba še DC/DC pretvornik iz napajalne napetosti 6V (12V) na 300V oziroma tam nekje, od 200V do 400V.
Pri CDI lahko na lažji naèin doloèaš energijo iskre, ki jo prožiš z impulzom iz senzorja. Pri TCI se iskra sproži s prekinitvijo, torej je treba tuljavo vklopit že malce prej.
Ker bo poraba verjetno vsaj nekaj W, lahko celo preseže 10W, bi bilo zelo dobrodošlo, èe bi lahko na motor pritrdil manjši generator, tega tako ali tako potrebuješ, èe boš želel imeti luè, no, odvisno od namena uporabe mopeda, lahko si omisliš LED osvetlitev... lahko uporabiš tudi veèji akumulator, npr 12V 7Ah, ki je cenovno primerljiv npr v HTE, shranjena energija je veèja v primerjavi s prej predlaganim 6V 8Ah
Vžig torej ne bo težko narediti, informacij je na internetu dovolj, da iz vsega tega lahko nastane primerno vezje. Še najveèja težava se mi zdi napajanje, pri katerem je spet polno možnosti, najmanj komplikacij verjetno kar s svinèevim akumulatorjem, èeprav je velik in težak, za majnost in lahkotnost bi moral uporabiti Litijeve in si dodatno malce zagreniti projekt.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Tor Okt 28, 2014 09:38:00 Naslov sporoèila: |
|
|
Generator ter luèi odpadejo. Moped bo namenjen dragom.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Okt 28, 2014 19:03:04 Naslov sporoèila: |
|
|
Aha, torej za dirke, potem res ne rabiš niè od tega, mogoèe rezervni akumulator, èe bo potrebno ali polnilni sistem za polnjenje v sili
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Tor Okt 28, 2014 19:25:19 Naslov sporoèila: |
|
|
Katero shemo pretvornika naj pa uporabim?
V èlanku kaže stopnièasti senzor. Se ga da kako nadomestiti?
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Okt 29, 2014 10:08:10 Naslov sporoèila: |
|
|
Shemo za pretvornik uporabiš kar tole:
http://www.ot40.com/cdi_ignition.htm
http://ot40.com/old_cdi_page.htm
Stopnièasti senzor je v bistvu tuljavica s stopnièastim jedrom. Lahko jo nadomestiš s hall senzorjem, vendar izgubiš bistvo, to pa je variabilni predvžig brez elektronike. Dobro preberi razlago in ti bo jasno. Èe želiš veè predvžiga pri višjih vrtljajih, rabiš tak stopnièast senzor ali pa to urediti z elektroniko.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Èet Okt 30, 2014 16:12:04 Naslov sporoèila: |
|
|
Bistvo razumem. Problem pa je kako izdelati.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Èet Okt 30, 2014 16:58:36 Naslov sporoèila: |
|
|
Opisi so zelo dobri, tako da ne bi smelo biti problema, kar pa ne bo jasno, bomo dodali tukaj in na koncu, upam, da strnili vse informacije v uporaben projekt. Kar ne bo jasno, postavi konkretno vprašanje.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Èet Okt 30, 2014 18:26:41 Naslov sporoèila: |
|
|
Problem je pa še slednji èe bi hotel narediti tako kot opisuje bi moral imeti magnet na rotorju "razpotegnjen" kar pa nevem kako bi izvedel.
Se bo premislilo...
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Èet Okt 30, 2014 22:07:11 Naslov sporoèila: |
|
|
Ne vem kaj misliš s tem zadnjim vprašanjem?
Èe gre za tisti stopnièast senzor, ni nobene potrebe po "razpotegnjenem" magnetu, zelo podobno ali skoraj enako bi deloval tudi bolj ozek magnet, le oblika magnetnega polja bi bila nekoliko drugaèna, sicer pa je najbolj pomembna jakost magnetnega polja, saj je od tega odvisna višina inducirane napetosti. Prav tako je višina inducirane napetosti odvisna od hitrosti gibanja magneta. No, prav v tem tièi bistvo teh stopnic, pri višjih vrtljajih je hitrost magneta veèja, kar pomeni višjo inducirano napetost, kar pomeni da "prime" prej in je zato posledièno veè predvžiga, ki je primeren za višje vrtljaje. Rešitev je realizirana brez sufisticirane elektronike. Èe uporabiš hall senzor, tega efekta ni, saj ta pojav pride le pri tuljavah. Za variabilni predvžig s hall senzorjem rabiš primerno elektroniko, na linkih je to elektronika s PIC mikrokontrolerjem.
Za zaèetek, toliko da motor deluje, bo dober navaden vžig.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Èet Okt 30, 2014 22:36:38 Naslov sporoèila: |
|
|
Za zaèetek mislim da bo res tudi navaden zadovoljiv.
Preden pa lahko zaènem izdelovati prototip imam še nekaj vprašanj.
Bolj kot gledam shemo CDI-ja ter shemo pretvornika manj mi je jasno kako naj bi ju povezal skupaj.
Shema pretvornika je za 5V kaj bi bilo potrebno predelati da bi lahko uporabil 12V akumulator.
Toroidni transformator ki je na shemi se ga da kje kupiti ali ga je potrebno izdelati.
Èe želim uporabiti hall senzor moram vezje kaj spreminiti?
Kako hall senzor pravilno zveĹľem.
Je hallov senzor SS411A katerega imam doma primeren ali bi bil kakšen primernejši.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pon Nov 03, 2014 16:40:40 Naslov sporoèila: |
|
|
Kaj pa èe bi uporabil vžig namenjen za modelarske motorèke kot je naprimer ta na linku: link
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Nov 03, 2014 17:37:11 Naslov sporoèila: |
|
|
Verjetno bi delovalo normalno, seveda pod pogojem, da je energija VN dovolj velika. Ne poznam modelarskih sveèk in motorjev in zato ne vem kako moèna iskra mora biti in èe je potem kompatibilno z 2T moped motorjem. Imaš pa v tem modulu vse, tudi pretvornik napetosti za polnjenje kondenzatorja, da sistem CDI deluje.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pon Nov 03, 2014 18:18:14 Naslov sporoèila: |
|
|
V skarjni sili se bom mogoèe tudi kaj s tem igral.
Zanima me èe bi bilo mogoèe shemo pretvornika katero si mi predlagal nadomestiti s klik. Saj mi predlagana shema res ne gre v glavo.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Nov 03, 2014 22:08:58 Naslov sporoèila: |
|
|
Lahko zamenjaš, problem je le, ker tale pretvornik verjetno deluje na nizki frekvenci 50Hz, zato je transformator velik, neprimerno bolj velik. Tisti pretvornik, za katerega praviš da ga ne razumeš, ni tako zapleten, je vse precej dobro opisano, tudi izdelava transformatorja.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Tor Nov 04, 2014 07:54:25 Naslov sporoèila: |
|
|
Ni mi jasno zakaj ima prikljuèke za bobino in senzor. Kater gre kam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Nov 04, 2014 12:33:03 Naslov sporoèila: |
|
|
trolledx je napisal/a: | Ni mi jasno zakaj ima prikljuèke za bobino in senzor. Kater gre kam. |
Kaj to? Ne vem kaj imaš v mislih.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Tor Nov 04, 2014 12:40:57 Naslov sporoèila: |
|
|
Na shemi katero si mi predlagal http://ot40.com/old_cdi_page.htm so oznaèeni kontakti +,5v gnd, trigger, coil. Nevem kje pride vhodna in kje izhodna napetost.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Nov 04, 2014 20:34:07 Naslov sporoèila: |
|
|
Napajanje 4,8V oziroma 5V gre takole:
+ na +4,8v
- na GND
VĹľigalna tuljava gre na:
"To coil" in GND
ProĹľilni impulz gre na:
trigger input in GND
Èe uporabiš hall senzor, bo potrebno dodati še kakšen PNP tranzistor, ker ima hall senzor obièajno NPN izhod ali nekaj podobnega. No, prilagoditev hall senzorja na to vezje je še najmanjši problem.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Tor Nov 04, 2014 20:58:44 Naslov sporoèila: |
|
|
Sedaj si me pa totalno zmedel. Ali vezje iz revije EPE sploh potrebujem? Mislil sem da se to vezje samo priklopi kjer bi moral biti priklopljen sicer generator. Iz vezja katero je v reviji EPE pa so izhodi za bobino ter senzor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Nov 04, 2014 23:10:25 Naslov sporoèila: |
|
|
Vezje iz revije EPE potrebuje napajanje cca 200-300V, ki ga ti nimaš, zato sem predlagal, da uporabiš še pretvornik napetosti.
Vezje http://ot40.com/old_cdi_page.htm ima vse razen proĹľilnega vezja.
Pravilna kombinacija obeh, pomeni novo vezje, ki bi bilo primerno za tvoj primer.
V vsakem primeru rabiš pretvornik napetosti, ker za CDI rabiš vsaj 200V, lahko tudi nižja, vendar mora biti kondenzator višje kapacitete, saj moraš shraniti doloèeno kolièino energije, da bo iskra dovolj moèna za vžig.
Proženje je "mala malica", in je v bistvu samo za proženje tiristorja. Pretvornik napetosti ne sme biti premoèan, da tiristor ne ostane vklopljen, sicer je potrebno vezju dodati še funkcijo izklopa pretvornika napetosti v trenutku impulza, da se tiristor lahko izklopi.
Mimogrede, da ne boš še bolj zmeden, tisristor krmiliš z impulzom, ta pa ostane vklopljen dokler skozenj teèe tok, ki je veèji od samodržnega (glej data-sheet). Èe je pretvornik napetosti dovolj moèan, lahko tiristor ostane vklopljen, kar seveda pomeni konec delovanja. Rešitvi sta torej dve: pretvornik, ki je moèan ravno prav ali pa pretvornik za trenutek ugasniti z vsakim impulzom.
Èe ne bi imel tako malo èasa, bi tisti pretvornik za hec sestavil in stestiral, ker tudi mene zanima nekaj v tem smislu, sicer za drug namen, pa vseeno. Napetostni pretvornik za elektriènega pastirja je preslaboten, saj ima pastir le 1 impulz na sekundo, tukaj pri motorju jih je lahko veè 100, sicer manjša energija, pa vseeno, pretvornik mora biti moènejši, zato bo tudi poraba veèja, kot sem že omenil v enem prejšnjih odgovorov.
Èe bom našel èas, bom malo preizkusil in poskusil kaj narediti, mogoèe kar tega iz linka, saj je mogoèe najbolje zaèeti pri preizkušenem primeru, da ne odkrivam nekaj na novo (odkrivam tople vode).
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Sre Nov 05, 2014 09:33:29 Naslov sporoèila: |
|
|
Èemu je potem sploh tristor? Kaj bi bilo èe bi namesto tristorja uporabil pnp tranzistor?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Sre Nov 05, 2014 15:56:23 Naslov sporoèila: |
|
|
Zanima me èe je skica katero sem sestavil pravilno zasnovana oz. kaj moram popraviti.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
79.84 KB |
Pogledana: |
8065 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 05, 2014 21:15:27 Naslov sporoèila: |
|
|
trolledx je napisal/a: | Èemu je potem sploh tristor? Kaj bi bilo èe bi namesto tristorja uporabil pnp tranzistor? |
Tiristor je uporabljen z razlogom, bolj enostavno krmiljenje, saj se sam izkljuèi. Lahko bi sicer uporabil tranzistor, vendar bi ga moral izkljuèiti ob pravem èasu.
Shemo, ki si jo narisal je napaèna, napajalni del s kondenzatorjem je podvojen.
ProĹľenje ni v redu, ker si pozabil na prej omenjen PNP tranzistor med hall senzorjem in elektroniko.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Èet Nov 06, 2014 15:41:29 Naslov sporoèila: |
|
|
Evo sem popravil.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
82.26 KB |
Pogledana: |
8077 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Èet Nov 06, 2014 18:12:39 Naslov sporoèila: |
|
|
Takole na hitro pogledano, je vse v redu, lahko odstraniš diodi D1 in D4
Namesto D1 vstaviš prevezavo.
Kill switch raje daj v napajalno vejo, takoj za akumulatorjem.
Dodaj še bazni upor PNP tranzistorju, recimo 1K.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Pon Nov 17, 2014 18:45:43 Naslov sporoèila: |
|
|
Je primerno da za jedro transformatorja uporabim jedro na sledeèem linku?
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Nov 18, 2014 12:31:02 Naslov sporoèila: |
|
|
Hall senzor bo verjetno dober vsak, še najbolje, da ima digitalni izhod in open collector.
PNP tranzistor bo dober skoraj vsak, vzemi najbolj splošnega, recimo BC557.
Bazni upor oziroma predupor lahko nadomestiš z LED in R v serijo, s tem da nekoliko znižaš upornost upora R, tvoj predlog in tvoje razmišljanje je v pravi smeri.
Èe s "kill switch" kratkostièiš napajanje na sekundarni strani switcherja, bo na primarni strani povleklo velik tok, zato je najbolje, da je tako imenovani "kill switch" v napajalni veji, da z njim prekineš napajanje, najbolje kar na izvoru, da se baterija ne prazni, ko je sistem izklopljen.
Jedro toroid, za katerega daješ povezavo, bo verjetno v redu. V tistem èlanku zgoraj od enega modelarja, je uporabljen kar en navaden toroidni obroèek, mogoèe bi šlo že s tistim iz PC napajalnika od dušilke.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trolledx
Pridružen/-a: Èet Okt 2014 18:40 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: Sre Nov 19, 2014 18:59:24 Naslov sporoèila: |
|
|
Zanima me še nekaj glede navijanja toroida. Kaj je pri navijanju sploh pomembno? Mora biti navitje obvezno navito enakomerno 360*, ali se morajo vsa navitja dotikati jedra ter ali je pomemben vrstni red navijanja (L1, L2, L3).
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleèeš datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|