 |
www.elektron.si
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
shorto
Pridružen/-a: Pon Mar 2008 0:48 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 13:04:12 Naslov sporoèila: Hlajenje avtomobila |
|
|
Ja ja ta tema je bila veèkrat odprta na starem forumu kot mercator center. Amapk vseeno kolikor sem gledal so bili odgovori "kupi si klimo" in taki tako da so bili skrajno neuporabni.
Torej, imam avto brez klime kako ga ohladiti? Do sedaj sem edino probal z štirimi peltierji (100W) v kabini in se je kabina ohladila morda za kako stopinjo, kar je seveda brezvezno. Torej ima kdo kakšno drugo idejo?
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjan91

Pridružen/-a: Pon Mar 2008 20:15 Prispevkov: 160 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 13:18:17 Naslov sporoèila: |
|
|
Mislim, da je najceneje in najbolj uèinkovito, drugaèe bi imeli kaj drugega v avtu, drugaèe pa lahko probaš z ventilatorji  _________________ Moj blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 14:37:28 Naslov sporoèila: |
|
|
Brez klime ne moreš uèinkovito hladiti notranjosti avtomobila. Odgovor ali razlaga je zelo preprosta. Za hlajenje notranjosti avtomobila potrebuješ nekaj 1000 (tisoè) W (wattov) hladilne moèi. Opazno hlajenje pa bi bilo vsaj za silo uèinkovito nekje 1kW dalje
Kabina ali potniški prostor avtomobila si lahko predstavljaš tudi kot toplo gredo, ki se kar dobro segreje že ob lepem vremenu, èeprav so zunanje temperature sorazmerno nizke, kaj šele poleti na hudem in vroèem soncu in temperaturah nad 30st. Vso to "pridelano" toploto v takoimenovani topli gredi moraš nekako nevtralizirati
Èe je produktivnost "tople grede" nekje od nekaj 100 W pa do nekaj kW, za hlajenje potrebuješ prav toliko moèi. Peltier je vsekakor preveè požrešna zadeva ... Za tako veliko hladilno moè je dober le kompresor v kompletu s celotnim sistemom, ki mu pripada, na kratko pa temu sistemu reèemo klima.
Ventilatorji in prepih povzroèajo glavobole, zobobole, revmo, prehlade, .... in druge bolezni, še klima je lahko zelo škodljiva, èe jo ne uporabljamo pravilno. Pravilno klimatiziranje je brez prepiha ...
Verjetno ti odgovor ni všeè, ker odgovor jasno pove, da je edina primerna rešitev vgradnja klime, oziroma nakup avta s klimo. Odgovor pa, kjub temu da ni všeèen, vsaj razloži razloge. _________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 16:26 Prispevkov: 55 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 15:13:47 Naslov sporoèila: |
|
|
Jaz premišljujem o tem, da bi si dal naknadno montirati klimo v traktor. Tam se namreè notranjost zaradi bližine motorja in transmisijskega olja poleti segreje na 35+ stopinj, in je delo nehumano .
Ker ne mislim kupiti kompletne nove kabine s klimo (2500+ €), sem premišljeval, da bi pobral eno avtomobilsko klimo (se najdejo na Bolhi) in jo zmontiral v obstojeèo traktorsko kabino.
Zaenkrat me zanima sledeèe:
- Pri avtu je kondenzator v pokonènem položaju pred motorjem. Ali bi bilo vredu, èe ga imam skoraj vodoravno, nekje pod kotom 30° ? Na našem drugem, novem traktorju sicer je tako namešèen, a vseeno vprašam. Ker nevem, èe bi se plin potem enako dobro kondenziral in odtekal na spodnji konec kondenzatorja?
-Kompresorska jermenica je pri avtih narejena za plošèati žlebasti jermen. Traktor ima klinastega. Ali lahko dam novo jermenico delati kakšnemu strugarju in jo nato preprosto zamenjam? Ali pa moram paziti še na kakšne druge "finte"?
Hvala, kdor ve kaj veè o tem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 15:44:18 Naslov sporoèila: |
|
|
Za kondenzator je skoraj vseeno, kakšen je njegov položaj fizièno, le da je vsaj približno tako obrnjen, da utekoèinjen plin potem odteka naprej. V kondenzatzorju je sistem pod najveèjim tlakim, ki je enak tlaku na kompresorju in je tudi hitrost pretoka plina kar visoka. Na vstopu v kondenzator so vroèi plini, na izhodu pa je že utekoèinjen, toda še vedno topel plin - tekoèina.
Za jermenico je vseeno, obstajajo tudi kompresorji z jermenico za klinasti jermen. Elektromagnetna sklopka se da sneti dol, seveda še prej jermenica z ležajem, mogoèe bi dobil original jermenico za klinasti jermen.
Pri rabljenem klima sistemu je treba biti previden, da je bil odmontiran res pazljivo, da ni prišla v sistem voda, ali pa umazanija in podobno, ki je še veliko bolj škodljivo. Na novo zmontiran sistem, ki je rabljen, je treba še bolj temeljito zvakumirati kot popolnoma nov sistem, treba je tudi vgraditi popolnoma nove sušilne patrone in filtre, uporabiti novo olje ... vsekakor premontaža ni ravno poceni, kar ti bodo tudi potrdili monterji. Klima sisteme dobro poznam, sem jih nekaj let montiral in servisiral vsekakor po svoje kar zoprna zadeva in obèutljiva tudi, ker je to popolnoma zaprt sistem. _________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 16:26 Prispevkov: 55 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 16:00:00 Naslov sporoèila: |
|
|
No, to je že nekaj (ne najdem smeškota z dvignjenim palcem)
Klimatske dele bi premontiral sam, potrebno je paè narediti nekaj nosilcev in teh drobnarij.
Kompresor vem da je lahko vklopljen le, èe se vrti tudi ventilator kabine. Filter, oziroma sušilnik, ki je ponavadi v velikosti ploèevinke, bom dal novega v vsakem primeru. Na kondenzator bom dal še ventilator, ki bo vlekel zrak ven, skozi satovje - ventilatorji so že tako standardna oprema zraven. Èe bom dobil kompresor, tudi premišljujem èe ga bom še razstavil in oèistil v notranjosti, èe bo potrebno. Polnjenje, vakuumiranje, oljenje kompresorja in pregled tesnjenja bom seveda zaupal kakemu mehanuku, ki se prav ukvarjajo s tem. Tistih 60 € ali koliko imajo, bom že dal.
Zanima me še glede cevi - Èe bi sluèajno naneslo tako, ali lahko vse cevi po celoti dam gumijaste? So kaj dražje od aluminijastih? Najveè bi jih bilo potrebno pri speljevanju od vznožja kabine, po A stebrièku na streho kabine, kjer bosta kondenzator in uparjalnik. Sicer bo tam verjetno šlo z aluminijastimi tudi, v vsakem primeru bo paè treba malo improvizirati.
Višinske razlike med posameznimi sklopi so kaj pomembne? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 17:40:56 Naslov sporoèila: |
|
|
Cevi niso navadne gumijaste, so sicer bgumijaste na zunaj, znotraj pa so lahko nekaj teflonu podobnega ...
Cevi so lahko aluminijaste ali pa bakrene, je lažje lotat. Prehod od motorja na kabino bi verjetno moral biti izveden z gibljivimi cevmi, da ne bodo popokale od tresljajev, torej gumijaste armirane z notranjostjo iz posebnega materiala. Ne vem kakšne so v bistvu te cevi, kako se jim reèe, ker so to menda posebne cevi in se v to nikoli nisem poglabljal. Ker je v freonu tudi dodano olje, ne more biti navadna guma.
Èišèenje kompresorja bi bilo dobrodošlo, hkrati je opravljen še pregled, da vidiš èe je brezhiben. _________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Batman
Pridružen/-a: Pon Feb 2008 23:10 Prispevkov: 67
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 19:25:21 Naslov sporoèila: |
|
|
Navaden klinast jermen dvomim da bi uspešno opravljal svojo nalogo, saj jo še mikro jermen v avtu težko, pa ima veèjo torno površino.
Cevi so posebne, paè za klimo. Brat jih dela in popravlja za kleparje in mehanike v okolici. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 16:26 Prispevkov: 55 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 19:52:45 Naslov sporoèila: |
|
|
"Gumijaste" cevi sem se res malo nerodno izrazil, sem pa v bistvu mislil na gibke cevi. Tudi napisano je na njih "A/C". Paè, uporabil bi jih v enem kosu zato, da bi se izognil veèjemu številu spojev med gibko in aluminijasto/bakreno cevjo. Gibki cevi bom potem dal od kompresorja do vznožja kabine. Nato pa gibko ali kovinsko cev od vznožja do vrha kabine po A stebrièku (150 cm). Od vrha kabine do zadnje polovice strehe in skozi streho v notranjost pa spet gibki (60 cm). Nekako tako ima narejeno tudi naš novejši traktor. Vsekakor pa jih bo treba narediti po meri, tako da èe dobro pomislim - v konèni fazi me verjetno ne bi prišlo niè kaj dražje èe dam samo gibke, ali pa kombinacije obeh. Blizu kompresorja bi bilo še fajn namestiti prikljuèka za polnjenje, èe se ne motim.
Kompresor v novem traktorju ima klinasti jermen, širine dober centimeter. In ni slišat kakršnega cviljenja. Poleg tega se ti motorji vrtijo na maksimalno 2500 vrtljajev.
Bom v kratkem poslikal traktor, in oznaèil kjer želim imeti kaj speljano in zmontirano.
Rezervni deli v notranjosti kompresorjev se sploh dalo dobiti posebej? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Samojed
Pridružen/-a: Pet Dec 2007 10:13 Prispevkov: 93 Kraj: Horjul
|
Objavljeno: Sob Mar 29, 2008 23:33:53 Naslov sporoèila: |
|
|
Batman - iam samo komentar glede jermena. Torna površina, èe nimaš podatka o sili, ne pove niè. In tako na oko bi rekel da klinasti veliko kaneje zdrsne kot plošèati. Èe je vse kot mora biti.
in kot zanimivost - prviè ko se pelješ z elektriènim dvigalom se spolni, da so zajle napeljane preko vrvenice podobno kot klinasti jermen - držijo jih samo boki utorov, èe zajla pride na dno vrvenice, boš letel! _________________ Lp,
Samojed |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Mar 30, 2008 14:33:22 Naslov sporoèila: |
|
|
Da ne zaidemo preveè iz teme, èe ne bo treba odpreti debato o jermenih v ustreznem delu foruma ...
Klinasti jermen zdrži veliko obremenitev, plošèati z utori je pa podobno kot veè klinastih skupaj, seveda ustrezno drobcenih jermenov ...
Plošèati jermen ima prednost v tem, da se bolj prepogiba, še posebej v obratno smer, kar je za klinasti jermen nedopustno, dovoljuje namreè zelo malo negativnega krivljenja. Plošèati jermen se lahko bolj zvija, kar je priroèno za avtomobilske motorje, kjer je en jermen napeljan preko veèih jermenic, to pa s klinastim žal ni mogoèe.
Kompresor klime ima za klinasti jermen 2 žlebova, v praksi pa se skoraj nikoli ne uporabljata oba. _________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DJG
Pridružen/-a: Sob Jan 2008 21:11 Prispevkov: 24 Kraj: Gomilsko, Celje
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 14:15:18 Naslov sporoèila: |
|
|
Lep pozdrav!
Sem hotel odpreti svojo temo, ampak si bom sposodil kar tole obstojeèo...
Za svoj avtomobil sem gledal rabljene klima-instalacije, pa se je na Ĺľalost ne dobi pod 350eur!!
Zdaj pa me zanima, kaj mislite na tole konfiguracijo s peltierji:
-dodaten alternator za napajanje samih Peltierjev
-dodaten hladilnik za hlajenje Peltierjev
-4kom 50x50mm 400W Peltierjevi elementi(skupaj torej 1600W... teoretièno)
Peltiere bi namontiral na "ALU tunel", se pravi aluminijas tunel, ki bi imel znotraj namontirana še dodatna rebra. Na "vroèe strani" pa bi namontiral vodne bloge(ki se drugaèe uporabljajo za hlajenje procesorjev).
Mnenja?
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 15:05:53 Naslov sporoèila: |
|
|
Ideja s peltierjem je milo reèeno, zaniè.
Peltier za svoje delovanje pokuri olala, seveda gre vse v toploto, veliko toplote, ki jo moraš nekako odvesti, da zadeva deluje in se ne unièi zaradi lastne toplote.
In èe že sedaj ne moreš odveti tisti kW, kako jih boš odvedel minimalno 2x toliko?
Pozabi na peltier.
Rešitev je avto s klimo. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DJG
Pridružen/-a: Sob Jan 2008 21:11 Prispevkov: 24 Kraj: Gomilsko, Celje
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 21:04:25 Naslov sporoèila: |
|
|
Za odvajanje toplote bi seveda uporabil dodatni hladilnik(kiler), ki bi bil zmontiran tam kjer je prostor za hladilnik od klime... Ĺ e vedno ne dovolj?  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Zaspanc
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44 Prispevkov: 268 Kraj: Èrnomelj
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 21:35:20 Naslov sporoèila: |
|
|
Èe ne verjameš pa probaj v praksi.
Ko boš pogruntal da tolèeš z glavo èez zid bo poletna vroèina že mimo... _________________ Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
smasher
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31 Prispevkov: 159 Kraj: Obala-Lj
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 22:13:46 Naslov sporoèila: |
|
|
en predlog ki sem ga že nekoè napisal, za to rabiš najt pravega dobvavitelja za inverter videl sem ji tudi že 500W pod 40€. No v glavnem 2kw inverter in inštalacijo prenosne klime. Sam ne vem kako bi kompresor in ostale zadeve prenosne klime prenesle vibracije in ostale vplive v avtu ampak teoretièno bi lahko prišel z kakimi dobrimi 200€ skozi.
Peltierje pa sem videl tudi po 260 in 300W samo niso bili poceni.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Zaspanc
Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44 Prispevkov: 268 Kraj: Èrnomelj
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 23:16:04 Naslov sporoèila: |
|
|
Ja, 150A vleèt iz akumulatorja je pa tudi "pis of kejk", ane? _________________ Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DJG
Pridružen/-a: Sob Jan 2008 21:11 Prispevkov: 24 Kraj: Gomilsko, Celje
|
Objavljeno: Pon Jul 13, 2009 23:43:38 Naslov sporoèila: |
|
|
Ma ja, sej v glavnem sem želel Vaša mnenja glede takšnega projekta, ko sem ravno gledal neke 400W Peltierje za 25eur/kom...
Glede grozne amperaže pa sem tudi napisal v prvotnem postu, da bi na motor pritrdili še dodaten altenator
Drugaèe pa ja, tudi sam sem dognal, da bi strošek takega "setup-a" bil okoli 200eur, in še to samo, èe bi uporabil hladilnik, èrpalko in altenator, ki mi ležijo okoli hiše Edini stroški bi torej bili za Peltiere, vodne bloke in aluminij...
Pa dobro, pustimo eure zaenkrat v denarnici in glejmo na to s tehniène plati... Ali ima kdo podatek, koliko kW moèi zahteva v povpreèju avtomobilska klima? Jaz tega podatka na netu nisem zasledil
Ali bi lahko z direktnim hlajenjem Peltierjev(se pravi iz vodnega bloka direktno na hladilnik, ki je poleg hladilnika za motor) lahko dosegel "vroèo stran" tam med 50-60°C? Ker kolikor gledam po teh Peltierjevih grafih, pri veèji temperaturni razliki zadeva kratkomalo odpove, oziroma porabi vso energijo za ustvarjanje temperaturne razlike, kaj šele da bi nudila odvajanje toplote  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 moderator
Pridružen/-a: Èet Jan 2008 10:26 Prispevkov: 243 Kraj: TrĹľiè - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Jul 14, 2009 08:06:30 Naslov sporoèila: |
|
|
DJG je napisal/a: | -4kom 50x50mm 400W Peltierjevi elementi(skupaj torej 1600W... teoretièno) |
Praktièno. 1600W porabe, z izkoristkom 60% = 960W hlajenja - teoretièno. Torej imaš na topli strani 2560W toplote, ki jo moraš odvesti.
1600W na 14.4V (max) = cca 110A. Simpatièno debel kabl ja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael
Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21 Prispevkov: 647
|
Objavljeno: Tor Jul 14, 2009 14:38:00 Naslov sporoèila: |
|
|
Tale tako imenovana "uizi" rešitev s peltom je mnogo bolj zakomplicirana kot vgradnja klime.
Mehanskih del je bistveno veè, ideja vkljuèuje "kvalitetno" kitajsko elektroniko in težke zablode raèunalniške OC scene.
Zmagovita kombinacija, brez dvoma.
Cena, približno delujoèe variante s pelrtom verjetno višja kot, èe kripo brez klime takoj sedaj zapelješ v reno in greš kupit AVTO, ki ima ima v kilometerskem seznamu standardne opreme, meddrugim tudi klimo malo boljše sorte.
Plus to, da klima, èe je pravilno zmontirana, dela, tole èudo pa zelo verjetno samo dobro greje. No ja. bo pa poskrbljeno na najbolj štorat možen naèin za gretje, èe pride sibirski mraz k nam. _________________ Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleèeš datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|