Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

predelava (gorskega, treking, ...) kolesa v e-kolo

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Električna vozila, kolesarstvo, električna kolesa, električni skiroji
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2116
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 13, 2022 10:54:18    Naslov sporočila: predelava (gorskega, treking, ...) kolesa v e-kolo Odgovori s citatom

V tej temi bom na kratko najprej predstavil nekaj fotografij, kako zgleda predelano kolo, ko mu dodam elektro KIT, tako da nastane električno kolo.


Najprej nekoliko starejše in bolj navadno gorsko kolo srednje velikosti okvirja z obroči 26"
Predelava tega kolesa je bila dokaj preprosta, nobenih posebnosti in predelav, minimalno prilagoditev.

Uporabljen je Tong SHeng sredinski motor TSDZ2 36V 250/350W s senzorjem navora. Senzor navora je vgrajen na gonilni gredi in meri silo pritiska na pedala. Pomoč motorja je proporcionalna glede na izmerjeno silo.

Za razliko od pedelec sistema je tukaj treba pritiskat na pedala. Pri pedelec sistemu je dovolj že vrtenje padel v prazno, da motor vleče, kar ni naravno in velja za stara e-kolesa. Vožnja z električnim kolesom, ki ima senzor navora, je bolj naravno.

Uporabljena baterija je 36V 12,5Ah 450Wh v najmanjšem ohišju, ki je snemljivo.

Motorju je priložen velik display VLCD5, ki je nameščen na sredini krmila, dodan je še daljinček, ki je na dosegu palca leve roke. Preko tipk se izbira stopnja pomoči, prižge luč, gleda kilometrino TRIP in ODO, ...

Tovarniško je sistem omejen na 25km/h, proizvajalec pa omogoča, da v servisnem meniju to omejitev dvignemo ali popolnoma odstranimo.

Nekaj fotografij v nadaljevanju tega prispevka.
Za ogled kliknite "Download" desno ob pripeti datoteki.



srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_L.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_L.jpg
 Velikost datoteke:  341.96 KB
 Downloaded:  23 krat


srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_R.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_R.jpg
 Velikost datoteke:  335.71 KB
 Downloaded:  21 krat


srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_VLCD5.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_VLCD5.jpg
 Velikost datoteke:  356.57 KB
 Downloaded:  21 krat


_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2116
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 13, 2022 13:33:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Montaža motorja:

Za montažo motorja je potrebno odstraniti pedala in gonilno os skupaj z ležajem. Po odstranitvi je luknja v okvirju vidna tako kot na priloženi fotografiji.

Večinoma so okvirji primerne dimenzije, da motor brez posebnosti nalega v odprtino. Širina okvirja pri gonilnem ležaju je večinoma 68mm, motor podpira širino 68-72mm.

Če ima kolo v originalu spredaj 3 verižnike, so zadnje vilice ožje, narejena je tudi vdrtina v cevi zadnje desne vilice, da gre motor v odprtino do konca in ga ni treba podlagat z obročki, ki so sicer priloženi komletu. Podlaganju se izognemo če je le mogoče, da je motor čim bolj v sredini in ni zamaknjen v desno oziroma je zamaknjen minimalno ali kar najmanj.



srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_gonilni-D.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_gonilni-D.jpg
 Velikost datoteke:  143.82 KB
 Downloaded:  21 krat


srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_motor-D.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_motor-D.jpg
 Velikost datoteke:  286.83 KB
 Downloaded:  20 krat


srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_motor-L.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_motor-L.jpg
 Velikost datoteke:  215.52 KB
 Downloaded:  20 krat


_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2116
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 13, 2022 13:44:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Montaža baterije:

Za montažo baterije večinoma uporabimo vsaj eno že obstoječo luknjo z navojem, ki je namenjena montaži nosilca bidona. Tudi če bi lahko uporabili obe že obstoječi luknji z navojem, je dva vijaka premalo. Za baterijo velikosti 1 uporabimo vsaj 3 vijake, za baterije velikosti 2 pa raje kar 4 vijake.

Montaža dodatnih vtisnih matic z navojem M5 v okvir zahteva posebno orodje za montažo. Vrtanje v okvir je večinoma mogoče le s kotnim vrtalnim strojem ali s pomočjo kotnega nastavka za kotno vrtanje, dodatno je večinoma potrebno uporabiti kratke svedre, tako kratke, da iz vrtalne glave gleda ven le 10-20mm.

Za montažo vtisne matice M5 je potrebno zvrtati luknjo 7mm, najbolje tako, da najprej zvrtamo 2-3mm in luknjo postopoma povrtavamo po 1mm navzgor do 7mm. Po potrebi, če je luknja slučajno zamaknjena, ko je luknja 4-5mm, jo lahko še popravimo - premaknemo z rezkanjem, brušenjem, piljenjem... Luknja mora biti na sredini cevi, sicer bo baterija visela v eno stran.
Na fotografiji dodatni dve vtisni matici, prodaja trgovina KAMM Šenčur

Povezava do vtisnih matic "rivet nut"

Za montažo podnožja baterije uporabljam vijakes prirobnico M5x20 ali M5x16 standard DIN7380-2 ki jih lahko kupimo v trgovini KAMM Šenčur. Vijaki so trdote 10.9 kar nam zagotavlja kvalitetno montažo nosilca baterije.

Povezava na standard DIN7380-2



srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_matice.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_matice.jpg
 Velikost datoteke:  80.57 KB
 Downloaded:  17 krat


srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_vijaki.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_vijaki.jpg
 Velikost datoteke:  112.28 KB
 Downloaded:  18 krat


srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_baterija.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  srebrn-M_26col_36V_450Wh_TSDZ2_baterija.jpg
 Velikost datoteke:  252.6 KB
 Downloaded:  18 krat


_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2116
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 13, 2022 14:01:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V nadaljevanju bom dodal še nekaj primerov in še več fotografij.

Madtem lahko postavite dodatna vprašanja, najbolje kar direktno tukaj v tole temo. Če se ne želite registrirati na forum, da bi postavili vprašanje, ga lahko pošljete na moj e-mail, odgovoril bom potem tukaj in dodal fotografije in dodaten opis.

Glede manjalnika po montaži motorja... ja, verjetno ste že opazili, da prednji menjalnik odpade. Odstrani se ročka na levi za menjalnik, bovden in menjalnik. Na motorju je samo en verižnik, tovarniško je vgrajen verižnik 42 zob. Če vožnje niso pretežno ravninske, je smiselno verižnik zamenjati z manjšim, originalno obstaja verižnik 38 zob in 34 zob. Na nosilec verižnika je možno montirate verižnike s Shimano BCD110 standardom na 5 lukenj.

Možno je tudi montaža dveh verižnikov na motor, namesto okrasno-zaščitnega pokrova se montira še drugi verižnik. Dveh verižnikov še nisem montiral, ker ni bilo povpraševanja za tako rešitev, zagotovo pa bom sestavil vsaj eno kolo za test, da vidom kako zgleda in kako se menjalnik v tem primeru obnese ... ko bo čas in priložnost.

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2116
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 21, 2022 21:26:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Montaža motorja, oziroma prilagoditev pritrditve motorja.

Pri nekaterih okvirjih koles so zadnje vilice bolj visok profil, npr Scott in še nekaj drugih znamk. Pri bolj visokih vilicah je montaža brez prilagoditve pritrdilnih elementov skoraj nemogoča ali nemogoča.

Na fotografiji bom prikazal, kaj je treba prilagoditi in kako preprosto je to narediti, tudi brez rezkalnega stroja je možno precej natančno požagati in popiliti da bo v redu.

Na prvih fotografijah je original nepredelan kos in zraven še predelan.

Na zadnjih fotografijah izgled pritrditve motorja na okvir.

Nosilec je porezkan tako, da del, kjer je navoj M8 ostane, saj je zanj prostor v ustju vilice. Pomembno je, da ostane čim več navoja, da ne bo kakšnih presenečenj pri montaži ali kasneje z morebitnim uničenim navojem. Vijak je pri nizkih vilicah potrebno skrajšati.



TSDZ2_nosilec_01.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  TSDZ2_nosilec_01.jpg
 Velikost datoteke:  171.35 KB
 Downloaded:  11 krat


TSDZ2_nosilec_02.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  TSDZ2_nosilec_02.jpg
 Velikost datoteke:  146.8 KB
 Downloaded:  11 krat


TSDZ2_nosilec_03.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  TSDZ2_nosilec_03.jpg
 Velikost datoteke:  207.76 KB
 Downloaded:  12 krat


TSDZ2_nosilec_04.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  TSDZ2_nosilec_04.jpg
 Velikost datoteke:  127.2 KB
 Downloaded:  13 krat


TSDZ2_nosilec_05.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  TSDZ2_nosilec_05.jpg
 Velikost datoteke:  146.08 KB
 Downloaded:  11 krat


_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejpa



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 10:54
Prispevkov: 23

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 22, 2022 16:32:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Odlično predstavljeno, odličen motor.
Prevoženih prvih 150 km po mestu, navdušen nad vožjo, večinoma vožen na EKO še vedno kaže polovico kapacitete baterije, med večjo obremenitvijo sicer izgine še ena črtica.
Me pa zanima kakšna kadenca najbolj ustreza motorju.



20220621_153401.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  20220621_153401.jpg
 Velikost datoteke:  268.43 KB
 Downloaded:  10 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2116
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 26, 2022 21:41:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Lahko se normalno vozi z običajno kadenco ki smo jo vajeni. Pri višjih kadencah motorju pojenja moč, saj gre motorček v notranjosti do 4000 vrtljajev na minuto. Enkrat sem preštel zobe zobnikov, ampak sem pozabil, ker nisem zabeležil. Imam en motor na servisu, bom preštel zobe in izračunal kadenco pri omenjenih vrtljajih.

Nekje sem zasledil, da se pri e-kolesih kadenca zmanjša 10-15%
Normalno je, da je pri elektro pomoči kadenca nekoliko manjša, saj tudi kolesar poganja z manjšo močjo.

Pretirano zmanjševanje kadence ni v redu, saj motor potem ni na oprtimalnih vrtljajih, tudi kolesar pri nižji kadenci vloži manj dela v pogon, kar pomeni da v tem primeru motor mora delati več, poraba je zato večja.

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejpa



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 10:54
Prispevkov: 23

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 27, 2022 05:42:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala, tudi sam sem opazil, da pri višji kadenci manj pomaga, zato sem si montiral provizorični ampermeter za kontrolo.
Moje mišlenje je bilo, da višja je kadenca manjša bo amperaža, pa očitno ni čisto res, je pa dobra stran ampermetra to, da sem se naučil vozit z največjim izkoriskom.
Škoda da display ne prikazuje moči ali pa vsaj amperaže ,ampak za normalnega kolesarja to itak ni tako pomembno, tako da je motor vrhunski izdelek za to ceno.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2116
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 15, 2022 08:49:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pri višjih vrtljajih izkoristek pada podobno kot pri motorjih z notranjim izgorevanjem... in ne samo to, pri višjih vrtljajih je tudi hitrost vožnje višja in zato poraba narašča, oziroma stoji, ker se izhodna moč zmanjša.

Prikaz moči na displayu ima Bafang, vendar ne vsi modeli, žal nimajo senzorja navora ampak PAS senzor. Absolutno se strinjam, da bi moral biti na displayu še prikaz moči, porabe, lahko z nekimi majhnimi številkami, zagotovo ta podatek zanima marsikoga. Glede moči si upam trditi, da zanima več kot polovico uporabnikov.

Dodan ampermeter je zelo dobra opcija.

Po nekoliko daljši odsotnosti na dopustu se začasno vračam.

_________________
Zasebna sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Električna vozila, kolesarstvo, električna kolesa, električni skiroji Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group