Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomo pogostih vpraanjPomo pogostih vpraanj   IiIi   Seznam lanovSeznam lanov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporoilPrijava za pregled zasebnih sporoil   PrijavaPrijava 

Kondenzator za elektromotor

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Energetika
Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoilo
ilboy



Pridruen/-a: et Jul 2008 15:27
Prispevkov: 54
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 21, 2014 12:02:23    Naslov sporoila: Kondenzator za elektromotor Odgovori s citatom

Na boljšaku sem nabavil elektromotor firme Elektrokovina, ki je brez zagonskega kondenzatorja. Na tablici piše,da bi moral biti kondenzator 16 mikro Faradov 400 V, jaz pa imam doma novega 25mF 450V. Ali ga lahko uporabim. Pa še nekaj. Ali se lahko pri tem motorju zamenja smer vrtenja?
Podatki motorja so: Tip 2 EKAN 71 B,220 V 1,7A,0,18KW, cos 0,97, obr/min 1380,50Hz in con 16 mikroF 400V.
Prilagam tudi tovarniško sliko vezave.



img_132.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  img_132.pdf
 Velikost datoteke:  141.89 KB
 Downloaded:  979 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2148
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 21, 2014 12:59:07    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Èe piše 16uF, potem uporabiš tak kondenzator in pika Exclamation

V primeru, da uporabiš drugaèen kondenzator, bo motor pregorel. Èe je kondenzator prevelik, bo tekel prevelik tok skozi pomožno navitje in se bo navitje grelo. Èe boš uporabil premajhen kondenzator, bo imel motor premalo moèi in bo spet narobe, verjetno boš preobremenil glavno navitje.

Iz priložene sheme ne razberem, da bi lahko motor deloval v obe smeri, ker je videti, da imaš glavno in pomožno navitje. Èe je motor narejen za levo in desno vrtenje, sta navitji enaki, seveda to lahko preveriš kar z ohmmetrom.

_________________
Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
mirator



Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49
Prispevkov: 41
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: et Maj 22, 2014 05:18:25    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Kar se tièe kondenzatorja ima reber prav. Smer vrtenja pri enofaznem motorju pa se spremeni tako, da se v pomožni fazi spremeni smer toka. Glede na priloženo shemo takšna možnost brez posega v konstrukcijo motorja ni možna. Potrebno bi bilo loèiti pomožno od glavnega navitja, potem pa sponko Z2 vezati tja, kjer je sedaj èrna toèka, na konec pomožnega navitja v èrni toèki pa vezati kondenzator.
_________________
Èe si praktik, spoštuj teorijo, èe si teoretik, spoštuj prakso.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo
ilboy



Pridruen/-a: et Jul 2008 15:27
Prispevkov: 54
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 27, 2014 15:09:06    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Hvala za odgovore. Pa še nekaj me zanima. Ker bo zadeva prenosna bo na dovodnem kablu (220 V)vtikaè. Ali moram oznaèiti kje je + in 0, da bom vselej pravilno prikljuèil elektromotor, ali lahko prikljuèna pola zamenjam. Zdaj imam zvezano tako,da mi gre skozi kondenzator nièla. Seveda moram vedno tudi s fazenbriferjem preiskusiti kje je v vtiènici + ali 0.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
mirator



Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49
Prispevkov: 41
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 27, 2014 17:52:32    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Priklop moraš narediti s trižilnim kablom in šuko vtikaèem, tako da rumeno-zelen vodnik prikljuèiš na ohišje motorja, ostala dva vodnika pa na predvidene sponke (vseeno kam katerega na U1 in U2). Pa pri izmeniènem toku nimamo + temveè fazo.
_________________
Èe si praktik, spoštuj teorijo, èe si teoretik, spoštuj prakso.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo
ilboy



Pridruen/-a: et Jul 2008 15:27
Prispevkov: 54
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 28, 2014 11:03:47    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Ja to vem kako moram izvesti priklop elektromotorja. Zanima me samo, èe lahko potem ko je vse zvezano paziti kako obrnem vtikaè, ko ga vtaknem v vtiènico ali je vseeno.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
mirator



Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49
Prispevkov: 41
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 28, 2014 15:47:20    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Vseeno.
_________________
Èe si praktik, spoštuj teorijo, èe si teoretik, spoštuj prakso.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo
ilboy



Pridruen/-a: et Jul 2008 15:27
Prispevkov: 54
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 28, 2014 16:20:20    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Najlepša hvala. Ne bom veè težil.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
maxbond1995



Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56
Prispevkov: 26
Kraj: Ĺ empeter pri Gorici

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 12, 2016 09:41:41    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Bom izkoristil kar to temo..

Dobil sem elektromotor, mislim da je z zunanje enote klime za pogon ventilatorja. Po moje tudi meni manjka kondenzator, ampak s tablice na motorju ni podatka o tem, kakšne kapacitete. Upam, da se jo iz ostalih podatkov da izraèunati:
6p (polov?)
20W
50Hz 220V

Prosim za pomoè..

_________________
Lp, Maks
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo
reber
moderator


Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2148
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 12, 2016 10:23:56    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Verjetno imaš iz navitja 3 žice + rumeno-zelena žica pritrjena nekje na ohišje elektromotorja. Seveda bi moral zraven biti še kondenzator, veèinoma so kapacitete nekje od 2uF do 3uF, seveda to velja za tovrstne elektromotorje.

Mogoèe bi priložil še kakšno fotografijo tega elektromotorja.

_________________
Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
maxbond1995



Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56
Prispevkov: 26
Kraj: Ĺ empeter pri Gorici

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 12, 2016 11:02:43    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Bom poslikal, trenutno nimam fotke..
Iz motorja grejo ven 3 žice (rdeèa, rumena, modra), ozemljitve ni.

_________________
Lp, Maks
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo
Spajky
moderator


Pridruen/-a: Tor Okt 2008 8:20
Prispevkov: 239
Kraj: Obala

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 12, 2016 18:27:17    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Ena žica je verjetno skupna in pol so notri dve navitji, glavno in pomožno. Pomožno ima veèjo omsko upornost in nanj v serijo pride kondiè (par mikro/400V bipolarc). Pri moji klimi je 2,2 mikro npr. ...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
reber
moderator


Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2148
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 12, 2016 20:04:58    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Sem našel ene fotke, ko sem lansko poletje na bolhi prodajal ventilator iz zunanje enote klime.

Motor 28W 0,3A 6P

Žice: rumena, modra in rdeèa gredo v motor, rumeno-zelena je prikljuèena nekam na nosilec oziroma na vijak.

Kondenzator 2uF 450V

Vezava je tudi na nalepki, rumena je skupna, modra je glavno navitje, rdeèa pomožno navitje, kondenzator je torej vezan na rdeèo in modro. Napajanje se prikljuèi na rumeno in modro.

Tako kot je spajky napisal, pomeri ohmsko upornost navitij, pomeriš vse kombinacije, da ugotoviš èe je vezava prava. Precej verjetno je, da so barve enake in so povezane enako, ker gre v obeh primerih za motor ventilatorja, razlika je le v moèi.

Èe imaš šibkejši motor, je mogoèe tudi kondenzator manjši, mogoèe je 1,5uF ampak ni nujno, še vedno je lahko 2uF.

_________________
Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
maxbond1995



Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56
Prispevkov: 26
Kraj: Ĺ empeter pri Gorici

PrispevekObjavljeno: et Okt 13, 2016 09:08:12    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Evo še slike.

Upornost:
Modra-rumena: 307 ohm
Modra-rdeèa: 747 ohm
Rdeèa-rumena: 442 ohm



20161013_094712.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  20161013_094712.jpg
 Velikost datoteke:  312.58 KB
 Downloaded:  796 krat


20161013_094735.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  20161013_094735.jpg
 Velikost datoteke:  295.39 KB
 Downloaded:  757 krat


_________________
Lp, Maks
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo
reber
moderator


Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2148
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: et Okt 13, 2016 09:39:11    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Po upornostih, ki si jih napisal, je priklop enak kot na bivšem mojem motorju.
Rumena - skupna
Modra - glavno navitje
Rdeèa - pomožno navitje

PoveĹľi tako, kot sem napisal zgoraj, poskusi s kondenzatorjem od 1,5uF do 2uF.

_________________
Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
maxbond1995



Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56
Prispevkov: 26
Kraj: Ĺ empeter pri Gorici

PrispevekObjavljeno: et Okt 13, 2016 09:46:47    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Bom probal, hvala!
_________________
Lp, Maks
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo
maxbond1995



Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56
Prispevkov: 26
Kraj: Ĺ empeter pri Gorici

PrispevekObjavljeno: et Okt 13, 2016 16:03:40    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Sem šel kupit kondenzator (2uF) in zadeva se vrti. Vendar mi fazenbrifer pokaže, da je ohišje motorja pod napetostjo. Èe se ga dotaknem z ozemljitvijo, luèka ugasne in motor se še naprej vrti. Je to v redu rešitev, èe samo rumenozelen kabel prikljuèim na ohišje?
_________________
Lp, Maks
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo
reber
moderator


Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2148
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: et Okt 13, 2016 21:50:54    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Fazenprifer pokaĹľe marsikaj, da posveti, je potrebno izredno malo toka, dovolj je Ĺľe malce indukcije ali kapacitivnega vpliva.

Enostavno prikljuèi ozemljitev na ohišje motorja, ker tako mora biti zaradi varnosti. Èe bo sluèajno navitje dobilo stik z ohišjem bo že usekalo, takrat boš vesel, da je ohišje ozemljeno Wink

Ne vem, za kakšen namen boš porabil motor, bo še vedno poganjal vetrnico ali kaj drugega?
Sprašujem zaradi tega, ker èe je motor v funkciji ventilatorja, se hladi s tem zrakom, ki gre mimo njega. Èe bo motor poganjal kaj drugega, morda ne bo imel zadostnega hlajenja in obstaja možnost pregrevanja, èe bo v pogonu dolgo èasa. Tovrstni motorji so razviti in namenjeni pogonu vetrnic in je že v razvoju upoštevano, da se hladi na ta naèin. Alternativna uporaba veèinoma pomeni drugaène pogoje, ki jih moramo potem sami upoštevati tako, da je namenjen za kratkotrajno rabo ali pa se doda kakšna temperaturna zašèita.

_________________
Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
maxbond1995



Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56
Prispevkov: 26
Kraj: Ĺ empeter pri Gorici

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 14, 2016 07:02:12    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Ok, varnost je vsekakor na prvem mestu Smile

Hm ja, na to nisem pomislil...motor nameravam uporabiti za pogon puhala na kovaški peèi preko jermenskega gonila. Motor bo pod peèjo, tako da ga vroèina peèi ne bo še dodatno segrevala. Bom probal dobit kakšno vetrnico od alternatorja, èe bo pasala na gred..

_________________
Lp, Maks
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo
reber
moderator


Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2148
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 16, 2016 00:57:16    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Èe se bo motorèek pregreval, ga preprosto hladiš z ventilatorjem iz odsluženega raèunalnika, boš imel potem kar dva reciklirana motorèka.

Še malo offtopic: Za puhalo kovaške peèi bi lahko uporabil kar star oljni gorilnik, uporabiš motor z radialno vetrnico, bo zadeva neprimerno boljša. Lahko deluje dolgotrajno, ima dovolj moèi, velik pretok zraka, ima regulacijo pretoka, vso nepotrebno navlako odstraniš, ker rabiš le pogonski motor. Preverjeno in sprobano Wink

_________________
Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo Obii avtorjevo spletno stran
maxbond1995



Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56
Prispevkov: 26
Kraj: Ĺ empeter pri Gorici

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 16, 2016 18:17:23    Naslov sporoila: Odgovori s citatom

Ja, ampak potem bi moral uporabiti še napajalnik 12V..

U to je super ideja Smile in še reguliraš moè, ja...bom probal kje staknit kakšen odslužen delujoè gorilnik...

_________________
Lp, Maks
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Polji zasebno sporoilo Polji E-sporoilo
Pokai sporoila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Energetika asovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski as
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne more pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlee datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group