 |
www.elektron.si
|
Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoilo |
ilboy

Pridruen/-a: et Jul 2008 15:27 Prispevkov: 54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 21, 2014 12:02:23 Naslov sporoila: Kondenzator za elektromotor |
|
|
Na boljšaku sem nabavil elektromotor firme Elektrokovina, ki je brez zagonskega kondenzatorja. Na tablici piše,da bi moral biti kondenzator 16 mikro Faradov 400 V, jaz pa imam doma novega 25mF 450V. Ali ga lahko uporabim. Pa še nekaj. Ali se lahko pri tem motorju zamenja smer vrtenja?
Podatki motorja so: Tip 2 EKAN 71 B,220 V 1,7A,0,18KW, cos 0,97, obr/min 1380,50Hz in con 16 mikroF 400V.
Prilagam tudi tovarniško sliko vezave.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
img_132.pdf |
Velikost datoteke: |
141.89 KB |
Downloaded: |
979 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Maj 21, 2014 12:59:07 Naslov sporoila: |
|
|
Ăe piše 16uF, potem uporabiš tak kondenzator in pika
V primeru, da uporabiš drugaèen kondenzator, bo motor pregorel. Ăe je kondenzator prevelik, bo tekel prevelik tok skozi pomoĹľno navitje in se bo navitje grelo. Ăe boš uporabil premajhen kondenzator, bo imel motor premalo moèi in bo spet narobe, verjetno boš preobremenil glavno navitje.
Iz priloĹľene sheme ne razberem, da bi lahko motor deloval v obe smeri, ker je videti, da imaš glavno in pomoĹľno navitje. Ăe je motor narejen za levo in desno vrtenje, sta navitji enaki, seveda to lahko preveriš kar z ohmmetrom.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mirator
Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49 Prispevkov: 41 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: et Maj 22, 2014 05:18:25 Naslov sporoila: |
|
|
Kar se tièe kondenzatorja ima reber prav. Smer vrtenja pri enofaznem motorju pa se spremeni tako, da se v pomožni fazi spremeni smer toka. Glede na priloženo shemo takšna možnost brez posega v konstrukcijo motorja ni možna. Potrebno bi bilo loèiti pomožno od glavnega navitja, potem pa sponko Z2 vezati tja, kjer je sedaj èrna toèka, na konec pomožnega navitja v èrni toèki pa vezati kondenzator.
_________________ Ăe si praktik, spoštuj teorijo, èe si teoretik, spoštuj prakso. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ilboy

Pridruen/-a: et Jul 2008 15:27 Prispevkov: 54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 27, 2014 15:09:06 Naslov sporoila: |
|
|
Hvala za odgovore. Pa še nekaj me zanima. Ker bo zadeva prenosna bo na dovodnem kablu (220 V)vtikaè. Ali moram oznaèiti kje je + in 0, da bom vselej pravilno prikljuèil elektromotor, ali lahko prikljuèna pola zamenjam. Zdaj imam zvezano tako,da mi gre skozi kondenzator nièla. Seveda moram vedno tudi s fazenbriferjem preiskusiti kje je v vtiènici + ali 0.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mirator
Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49 Prispevkov: 41 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 27, 2014 17:52:32 Naslov sporoila: |
|
|
Priklop moraš narediti s trižilnim kablom in šuko vtikaèem, tako da rumeno-zelen vodnik prikljuèiš na ohišje motorja, ostala dva vodnika pa na predvidene sponke (vseeno kam katerega na U1 in U2). Pa pri izmeniènem toku nimamo + temveè fazo.
_________________ Ăe si praktik, spoštuj teorijo, èe si teoretik, spoštuj prakso. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ilboy

Pridruen/-a: et Jul 2008 15:27 Prispevkov: 54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2014 11:03:47 Naslov sporoila: |
|
|
Ja to vem kako moram izvesti priklop elektromotorja. Zanima me samo, èe lahko potem ko je vse zvezano paziti kako obrnem vtikaè, ko ga vtaknem v vtiènico ali je vseeno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mirator
Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49 Prispevkov: 41 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2014 15:47:20 Naslov sporoila: |
|
|
Vseeno.
_________________ Ăe si praktik, spoštuj teorijo, èe si teoretik, spoštuj prakso. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ilboy

Pridruen/-a: et Jul 2008 15:27 Prispevkov: 54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2014 16:20:20 Naslov sporoila: |
|
|
Najlepša hvala. Ne bom veè težil.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Sre Okt 12, 2016 09:41:41 Naslov sporoila: |
|
|
Bom izkoristil kar to temo..
Dobil sem elektromotor, mislim da je z zunanje enote klime za pogon ventilatorja. Po moje tudi meni manjka kondenzator, ampak s tablice na motorju ni podatka o tem, kakšne kapacitete. Upam, da se jo iz ostalih podatkov da izraèunati:
6p (polov?)
20W
50Hz 220V
Prosim za pomoè..
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Okt 12, 2016 10:23:56 Naslov sporoila: |
|
|
Verjetno imaš iz navitja 3 žice + rumeno-zelena žica pritrjena nekje na ohišje elektromotorja. Seveda bi moral zraven biti še kondenzator, veèinoma so kapacitete nekje od 2uF do 3uF, seveda to velja za tovrstne elektromotorje.
Mogoèe bi priložil še kakšno fotografijo tega elektromotorja.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Sre Okt 12, 2016 11:02:43 Naslov sporoila: |
|
|
Bom poslikal, trenutno nimam fotke..
Iz motorja grejo ven 3 žice (rdeèa, rumena, modra), ozemljitve ni.
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky moderator

Pridruen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Okt 12, 2016 18:27:17 Naslov sporoila: |
|
|
Ena žica je verjetno skupna in pol so notri dve navitji, glavno in pomožno. Pomožno ima veèjo omsko upornost in nanj v serijo pride kondiè (par mikro/400V bipolarc). Pri moji klimi je 2,2 mikro npr. ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Okt 12, 2016 20:04:58 Naslov sporoila: |
|
|
Sem našel ene fotke, ko sem lansko poletje na bolhi prodajal ventilator iz zunanje enote klime.
Motor 28W 0,3A 6P
Žice: rumena, modra in rdeèa gredo v motor, rumeno-zelena je prikljuèena nekam na nosilec oziroma na vijak.
Kondenzator 2uF 450V
Vezava je tudi na nalepki, rumena je skupna, modra je glavno navitje, rdeèa pomožno navitje, kondenzator je torej vezan na rdeèo in modro. Napajanje se prikljuèi na rumeno in modro.
Tako kot je spajky napisal, pomeri ohmsko upornost navitij, pomeriš vse kombinacije, da ugotoviš èe je vezava prava. Precej verjetno je, da so barve enake in so povezane enako, ker gre v obeh primerih za motor ventilatorja, razlika je le v moèi.
Ăe imaš šibkejši motor, je mogoèe tudi kondenzator manjši, mogoèe je 1,5uF ampak ni nujno, še vedno je lahko 2uF.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: et Okt 13, 2016 09:08:12 Naslov sporoila: |
|
|
Evo še slike.
Upornost:
Modra-rumena: 307 ohm
Modra-rdeèa: 747 ohm
Rdeèa-rumena: 442 ohm
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
20161013_094712.jpg |
Velikost datoteke: |
312.58 KB |
Downloaded: |
796 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
20161013_094735.jpg |
Velikost datoteke: |
295.39 KB |
Downloaded: |
757 krat |
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: et Okt 13, 2016 09:39:11 Naslov sporoila: |
|
|
Po upornostih, ki si jih napisal, je priklop enak kot na bivšem mojem motorju.
Rumena - skupna
Modra - glavno navitje
Rdeèa - pomožno navitje
PoveĹľi tako, kot sem napisal zgoraj, poskusi s kondenzatorjem od 1,5uF do 2uF.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: et Okt 13, 2016 09:46:47 Naslov sporoila: |
|
|
Bom probal, hvala!
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: et Okt 13, 2016 16:03:40 Naslov sporoila: |
|
|
Sem šel kupit kondenzator (2uF) in zadeva se vrti. Vendar mi fazenbrifer pokaĹľe, da je ohišje motorja pod napetostjo. Ăe se ga dotaknem z ozemljitvijo, luèka ugasne in motor se še naprej vrti. Je to v redu rešitev, èe samo rumenozelen kabel prikljuèim na ohišje?
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: et Okt 13, 2016 21:50:54 Naslov sporoila: |
|
|
Fazenprifer pokaĹľe marsikaj, da posveti, je potrebno izredno malo toka, dovolj je Ĺľe malce indukcije ali kapacitivnega vpliva.
Enostavno prikljuèi ozemljitev na ohišje motorja, ker tako mora biti zaradi varnosti. Ăe bo sluèajno navitje dobilo stik z ohišjem bo Ĺľe usekalo, takrat boš vesel, da je ohišje ozemljeno
Ne vem, za kakšen namen boš porabil motor, bo še vedno poganjal vetrnico ali kaj drugega?
Sprašujem zaradi tega, ker èe je motor v funkciji ventilatorja, se hladi s tem zrakom, ki gre mimo njega. Ăe bo motor poganjal kaj drugega, morda ne bo imel zadostnega hlajenja in obstaja moĹľnost pregrevanja, èe bo v pogonu dolgo èasa. Tovrstni motorji so razviti in namenjeni pogonu vetrnic in je Ĺľe v razvoju upoštevano, da se hladi na ta naèin. Alternativna uporaba veèinoma pomeni drugaène pogoje, ki jih moramo potem sami upoštevati tako, da je namenjen za kratkotrajno rabo ali pa se doda kakšna temperaturna zašèita.
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Pet Okt 14, 2016 07:02:12 Naslov sporoila: |
|
|
Ok, varnost je vsekakor na prvem mestu
Hm ja, na to nisem pomislil...motor nameravam uporabiti za pogon puhala na kovaški peèi preko jermenskega gonila. Motor bo pod peèjo, tako da ga vroèina peèi ne bo še dodatno segrevala. Bom probal dobit kakšno vetrnico od alternatorja, èe bo pasala na gred..
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2148 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Okt 16, 2016 00:57:16 Naslov sporoila: |
|
|
Ăe se bo motorèek pregreval, ga preprosto hladiš z ventilatorjem iz odsluĹľenega raèunalnika, boš imel potem kar dva reciklirana motorèka.
Še malo offtopic: Za puhalo kovaške peèi bi lahko uporabil kar star oljni gorilnik, uporabiš motor z radialno vetrnico, bo zadeva neprimerno boljša. Lahko deluje dolgotrajno, ima dovolj moèi, velik pretok zraka, ima regulacijo pretoka, vso nepotrebno navlako odstraniš, ker rabiš le pogonski motor. Preverjeno in sprobano
_________________ Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maxbond1995
Pridruen/-a: Ned Maj 2010 18:56 Prispevkov: 26 Kraj: Ĺ empeter pri Gorici
|
Objavljeno: Ned Okt 16, 2016 18:17:23 Naslov sporoila: |
|
|
Ja, ampak potem bi moral uporabiti še napajalnik 12V..
U to je super ideja in še reguliraš moè, ja...bom probal kje staknit kakšen odslužen delujoè gorilnik...
_________________ Lp, Maks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne more pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povlee datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|