Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

izkoristek eksplozije v batnem motorju

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Znanost in tehnologija
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
smasher



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31
Prispevkov: 159
Kraj: Obala-Lj

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 24, 2008 23:09:29    Naslov sporočila: izkoristek eksplozije v batnem motorju Odgovori s citatom

Torej tema je izboljšanje izkoristka batnega motorja an bencin.
Pri trnutnem izgorevanju, se le del bencina porabi za eksplozijo, del se ga proabi za hlajenje (oz bolj kontrolirano reakcijo) in nekaj potem še ne izgorelega v katalizaroju za čistejše pline.
Torej če se zmanjša količino bencina in poveča zmes zraka se teoretično dobi lahko eksplozijo enakemoči, vendar so temperature pri tem višje, pride do poškodb motorja (pregrevanje motorja, poškodovanje batov...)
Zanima me iz kemijskega oz. samo tehničnega vidika zakaj pride do tega, v laboratoriju se namreč nikoli ne naredi 1000 ali več eksplozij v minuti in se drastično povišanje temperature ne opazi.

LP

Pa vesel Božič!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 647

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2008 13:52:28    Naslov sporočila: Re: izkoristek eksplozije v batnem motorju Odgovori s citatom

smasher je napisal/a:
Torej tema je izboljšanje izkoristka batnega motorja an bencin.
Pri trnutnem izgorevanju, se le del bencina porabi za eksplozijo, del se ga proabi za hlajenje (oz bolj kontrolirano reakcijo) in nekaj potem še ne izgorelega v katalizaroju za čistejše pline.


Ne bo držalo. Zgoreti mora ves bencin, drugače bi bencin tekel iz izpuha in uničeval motorno olje, saj bi ga del stekel v karter.

Poleg tega katalizatorju škodi tako bencin, kot višek kisika. Eno, kot drugo ga uniči v nekaj sekundah, saj se pregreje.

Mešalnega razmerja 16 delov zraka na en del (vplinjenega) bencina tudi zaradi tega ne smeš spreminjati. Zato avto s katalizatorjem in vbrizgavanjem kuri celo več kot avto z enakim motorjem, ki ima v "nulo" uštimane vplinjače.

Izkoristek motorja je kot pri vseh toplotnih strojih odvisen od začetne in končne temperature delovnega takta.

Varianta uporabe bolj revne mešanice ima 2 problema. Bolj revna mešanica zgoreva pri višji temperaturi, kar izboljša izkoristek, vendar je vprašljiva trajnost izpušnih ventilov zaradi višjih temperatur in celotnega motorja, saj je izgorevanje goriva pod takimi pogoji prehitro in prihaja do detonacij.

Mehanski problemi bi bili rešljivi z uporabo boljših materialov (metalurgija ustrezne rešitve ima), vendar presežku zraka ni kos noben današnji katalizator In za povrhu tak motor proizvaja ozon in dušikove okside.

Zato je izkoristek batnih motorjev tak, kot je bil pred mnogimi desetletji, ko je bila skonstruirana večina avtomobilskih motorjev, ki so danes v masovni proizvodnji.

_________________
Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
smasher



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31
Prispevkov: 159
Kraj: Obala-Lj

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2008 15:09:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, potem se opravičujem za napisano ampak tako me je nekdo poučil že dolgo časa nazaj, da ves bencin ne eksplodira ampak da se ga nekaj pusti za "lepše" izpustne pline.
Torej dokler ne bojo na voljo keramično prevlečeni motorji ne bo nič igranja.

Ampak sem zasledlil drugo možnost, vbrizgavanje vode, sicer sistemov sem prebrav več od vodnih hlapov do direktnnega vbrizga. To tudi zmanjša temperaturo.
http://www.kennedysdynotune.com/waterinjected.htm
En bolj propagandni članek o podjetju ki to izdeluje.

Lep pozdrav in lep božič!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 647

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2008 16:03:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Materiali, ki zdržijo mučenje z revno mešanico obstajajo že dolgo. To je bila edina pot za razne letalske podvige v WW2 (Japonski napad na Filipine, Doolitlovo bombardiranje Tokia itd).

Ob prvi naftni krizi v 70. letih prejšnjega stoletja je kazalo, da bodo motorji, ki delujejo na revno mešanico postali nekaj vsakdanjega, če bi jim uspelo rešiti težave z neenakomernim tekom in težkim zagonom.

Vendar izkazalo se je, da je nafte za najmanj 10000 (desettisoč) let in šparanje ni pretirano nujno, je pravzaprav škodljivo za državne proračune (večino cen goriv za cestna vozila predstavljajo davki, trošarine in davki od davkov).

Lep božič tebi in ostalim bralcem.

_________________
Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
smasher



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31
Prispevkov: 159
Kraj: Obala-Lj

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2008 23:17:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Malce sem se iz firbca še sprehodil po katalogu vozil, in mislim da so cene goriv ki so se zadnja leta samo dvigala, do par tednov nazaj dala nekaj na tem področju. Npr. bencinski motorji 1.4 nad 100KM 1.6 nad 110KM in porabe okoli 6.1 in 6.5L/100km. Kaj takega še pred leti ni bilo tako da možno da so nekateri motorji že na malce bolj "škrtih" mešanicah. Ker je med drugim želja proizvajalcev da avtomobil ne zdrži kaj dosti več kot 5 let, da se ohrani trg.

LP

p.s.: za malce prazničnega vzdušja.. pravkar je iz naše domače pečice prišla slastna potica Laughing
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
smiki



Pridružen/-a: Sre Jan 2008 19:00
Prispevkov: 68
Kraj: Savinjska dolina

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 26, 2008 10:25:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mislim, da tu igra veliko vlogo elektronika katera ima programiran maksimum vbrizga goriva v motor tako, da ni možno "vlivanje "goriva pri kakšnem ekstremnem pospeševanju ali poganjanje motorja v visoke obrate. Tudi ko pritisnemo zavoro ne dovaja goriva... Vse skupaj pripomore k zmanjšanju porabe, mešanica goriva in zraka pa ostane v istem razmerju.
Mislim, da se ne motim.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 647

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 26, 2008 11:45:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pri teh porabah, ki so navedene v katalogih je treba biti previden. Če so merjene v idealnih laboratorijskih razmerah, je še s tako kilavo mašino in transmisijo možno doseči zelo nizke porabe.

Včasih merijo še z gumami z nizkim trenjem, kjer se lahko poraba še dodatno zniža, vendar take gume še za kres niso več dobre, kaj šele za vožnjo v normalnem prometu, v vlažnem pa so bližnjica vsaj do kleparja, če ne kaj hujšega.

Pri takih polakiranih meritvah prednjačijo predvsem korejci in japonci.

Enako je tudi z močmi, ki je v resnici dokaj nepomemben podatek, mnogo več šteje kubatura, število cilindrov in posledično navor.

Zato včasih kdo žalostno ugotavlja, da njegovo mikro vozilce s kremežljavo mašino, pokuri več kot nek normalen avto. Ni pričakovati drugega, če ga mora gnati v visoke obrate, da je sploh kos normalnemu prometu.

Na naših "lepih" cestah pa potem, kdo z malo težjo nogo ugotavlja, da je treba maksimalno uradno porabo pri njem množiti najmanj x2...

Enako tudi če večkrat obtičiš v kakšnem zastoju, ki se premika po polžje ali imaš v mestih "srečo", da ujameš rdeči val.

_________________
Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
smasher



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31
Prispevkov: 159
Kraj: Obala-Lj

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 26, 2008 23:41:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, ja sej jst se trudim, np. moj avto ima nazivno porabo 7.8L/100km pa se potrudim da mam porabo okli 7 ali 8 če ne šparam(sicer bi nekateri imeli tudi tako vožnjo za šparovno). To je za 1.6 16v motor 100KM (od Fiata), pa sem mislil da bi se dalo še kako malce optimizirat brez izgube moči. Glede na to da sem videl da imajo nove kie ceed 1.6 precej več moči in manjšo porabo, oz. imajo verjetno večji navor in se jih lahko vozi pri nižjih obratih.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Hoden



Pridružen/-a: Ned Dec 2007 13:51
Prispevkov: 89
Kraj: Postojna/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 27, 2008 10:51:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Azrael:

Mislim da je tisto o japoncih in kitajcih veljalo pred nekaj leti, pa še to verjetno bolj pri kitajcih, dan danes pa so podatki točni.

Malo sem pobrskal po internetu in veliko ljudi hvali porabo prav pri japoncih. Sam nisem ljubitelj ne enih ne drugih. Avto mi predstavlja samo prevozno sredstvo in pri nakupu odloča dejstvo da mora avto delati zame in ne obratno.

Vem pa za konkreten primer za toyoto auris (japane) motor je 1,6 ima okrog 125 konjskih moči. Poraba pa se giblje med 6.5 in 8, odvisno od vožnje. Ima jo sosed in ko smo šli skupaj na morje - 4 ljudje + prtljaga je bila poraba 6.8. Res pa da je bila vožnja normalna in da je bila relacija.

Bil sem zelo presenečen nad porabo, ker tudi sam avto ni tako lahek. Recimo z kakšno vectro diesel z manjšo konjenico se da hitro priti do 7 litrov brez pretiravanj.

No upam da nisem preveč zasmetil Smile
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 647

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 28, 2008 18:57:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Najprej o porastu moči na okoli 120KM pri 1.6 mašinah, meni ne pomeni nič posebnega, toliko so imeli pri Alfa Romeo več kot 20 let nazaj. Pri Hondi pa kar 160KM iz 1.6 mašine. Kljub temu so eni in drugi motorji zelo trpežni in dolgoživi, mnogo bolj kot takratni Ford, ki je iz 2.0 spravil ubogih 80KM.

Nadalje peak moč avtomobilskega motorja je bolj marketing in in služenje zavarovalnic. Namreč deklarirano moč dobiš pri vrtljajih, ki so navedeni zraven podatka o moči. Kolikokrat vrtiš mašino v najvišji prestavi s takimi vrtljaji? V nižjih prestavah, tudi če vrtiš do blokade, je moč, ki jo mora motor oddajati bistveno manjša.

Mnogo bolj so pomembni podatki koliko moči in navora je pri vrtljajih, kjer motor običajno dela. Torej kje je območje uporabnih in poslušljivih vrtljajev. Tega v prospektih skoraj nikoli ni,. Potem kdo jezno ugotavlja, da ima kak turbo diesel komaj 1000 približno uporabnih vrtlajjev, spodaj gromozansko turbo luknjo, višje gor pa hrup in dimno zaveso.

Pomemben je navor in kubatura. Slednja pa tudi v Evropi, kljub restriktivni zakonodaji raste, saj se je teža avtomobilov tudi bistveno povečala.

Zato premajhna kubatura ni varčna, Motor je zaradi tempa prometa treba priganjati v vrtljaje, ki so nad območjem največjega navora in to pije. Tako lahko enak tip avzta, prvi z 1.2 mašino porabi več kot drugi z 1.6 mašino pri normalni vožnji. Prvega bo treba priganjati, drugega ne. Kdor pa bo dirkal z enim in drugim, mu bo jasno 1.6 spil še malo več.

Izkoristki motorja z notranjim izgorevanjem, ko se ga gleda kot motor (stroj, ki kemično energijo goriva spreminja v mehansko delo) so praktično enaki že desetletja.

Prihranki so prišli na račun boljšega doziranja goriva (in nedoziranja goriva pri zaviranju) in menjalnikov z več prestavami. Namreč izkoristek je pri teh motorjih najboljši v območju največjega navora.

O porabi japončkov, nisem ravno ziher, V ZDA so bile vložene in baje dobljene tožbe zaradi mnogo večje porabe od deklarirane pri Toyota Prius.

_________________
Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
smasher



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 23:31
Prispevkov: 159
Kraj: Obala-Lj

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 29, 2008 21:54:31    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ja ja mislim, seveda so včasih imeli že velike moči, samo kakšna pa je bila poraba? Pri teh tolko navitih motorjih, če nisi imel 3000 obratov skori nisi mogu speljat.
Sem mislil da se je kaj z direktnim vbrizgom še kaj spremenilo, ampak če emšanica bencina in zraka pa ostaja enaka pol ni finte.
Glede dizlov (me dejansko ne zanima tolko ker nimam dizla) ampak so pomojem morali spremeniti mešanico ali so bili prej dizli toliko neizkoriščeni?
10 let star 1.6 dizel ima enako porabo kot novi TD s tem da ima novi 300nm navora star jih je pa imel okoli 200 (? manj pač tega ne vem)

LP

p.s: moja želja je povečat navor pri nižjih obratih ali ne izgubit navora in zmanjšat porabo Very Happy
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 647

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 29, 2008 22:15:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za Hondo ne vem za Alfo 1.6 pa iz prve roke, ni treba terat v visoke obrate, se čisto lepo vede tam okoli 2k RPM . Če pa hočeš več, ni problema variator pri nekje 4k RPM preklopi timinge ventilom in motor prilagodi za visoke obrate.

Čisto mehanske rešitve pri motorjih z vplinjači. Pri IE (vbrizg) pa je še nekaj elektromagnetov in podporne elektronike, ki delovanje naredijo še malce bolj uglajeno.

_________________
Genij je 1 % inspiracije in 99 % znoja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Znanost in tehnologija Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group