Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoè pogostih vprašanjPomoè pogostih vprašanj   IšèiIšèi   Seznam èlanovSeznam èlanov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporoèilPrijava za pregled zasebnih sporoèil   PrijavaPrijava 

sobno kolo za poganjanje raèunalnika

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Elektrotehnika za zaèetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
novincek



Pridružen/-a: Sob Avg 2017 14:24
Prispevkov: 13

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 21, 2020 16:00:05    Naslov sporoèila: sobno kolo za poganjanje raèunalnika Odgovori s citatom

Lani sem na TV videl frika ki je s sobnim kolesom napajal prenosni raèunalnik.

Kako moèan motor bi moral uporabiti èe bi ga vèasih uporabljal za napajanje 50W vèasih pa za ca 100W? Èe prav mislim bi moral biti 220V, moèi 100 W ali veè.
Èe bi bil porabnik 50W potem bi moral paè poèasneje vrteti? Kako pa veš èe vrtiš premalo ali preveè?
Èe vrtiš preveè potem porabnik dobi preveè energije in pregori? Ali bi moral za ta namen zraven uporabiti nekakšen element, ki bi se v primeru preveè vrtenja zaèel segrevati in na ta naèin porabljati viške energije?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2149
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2020 20:48:54    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Sobno kolo kot generator elektriène energije sem že naredil, no, veè teh. Namen teh koles je bil postavitev v vikend hišice, predvsem v zimskem èasu, ko je solarni sistem podhranjen.

Seveda bi lahko takrat ko je pomanjkanje zagnal agregat, ampak èe je možno brez hrupa, toliko bolje. Èe gre na primer skupina mladih pozimi za praznike v vikend, bo zelo koristno, èe viške popitega alkohola malo skurijo na kolesu lepo na toplem, kjer ne bo nihèe pomrznil... Èe vsak poganja 15 minut, se bo akumulator hitro napolnil.

Za ta projekt sem uporabil hub motor za elektrièno kolo 36V 500W z lahkoto sem polnil 12V akumulator preko 15A, tudi 18A in veè za nekaj minut, nekih rekordov nisem podiral, ker rezultati ne bi bili realni, saj sem zelo aktiven kolesar in lahko poganjam opazno veè in dlje kot nek povpreènež. Bistvo pri meritvah mi je bilo, da ugotovim koliko približno lahko polni povpreèna oseba v èasu 10-15 minut, izkazalo se je, da 10A ni noben problem, to je preko 120W.

Hub motor za elektrièno kolo je trifazni motor s permanentnimi magneti, ko ga poženeš se obnaša kot alternator s trajnimi magneti oziroma fiksnim vzbujanjem. Za usmerjanje je potrebnih 6 diod oziroma trifazni gretz mostièek.

Za projekt sem uporabil samo motor, montiran na okvir navadnega kolesa, prednje kolo odstranjeno, ostalo je krmilo, sedež, pedala, veriga, ... okvir je pritrjen na podstavek. Motor je prikljuèen na trifazni gretz, ta pa direktno na akumulator. Od akumulatorja naprej z energijo delaš kar hoèeš, uporabiš razsmernik 12/230V in to je to, energijo uporabljaš tudi èe ne poganjaš, to je seveda skoraj nujno, èe napajaš raèunalnik, televizor, ... da greš vmes na WC, kaj pojest, karkoli, potem spet poganjaš ali poganja nekdo drug.

Da bi poganjal nekaj direktno, je preveè nihanja napetosti, preveè prekinitev, rabiš akumulacijo. Elektrièna akumulacija v obliki akumulatorja je najboljša in najbolj preprosta rešitev.

Žal fotografije tega sobnega kolesa nimam pri roki. Motor zgleda takole:


Zakaj 500W motor in ne 250W motor?
Zadeva je taka, da pri 36V in 250W motorju bo tok pod 10A, kar je pri 12V premajhna moè.

Zakaj 12V?
Ker 36V ne bo dal od sebe èe ga poganjamo z obièajno hitrostjo, za uporabno se je izkazalo tja do max 24V, vendar še vedno ni bilo dovolj, po drugi strani so 12V sistemi nekako bolj preprosti, manj težav z vezavo akumulatorjev, ker èe jih je veè, so lahko razliènih velikosti.

Pri 12V sistemu gre s 36V motorjem kot generator super, tok, ki ga oseba s poganjanjem pedal lahko doseže, je preko 15A, 250W motor ne bi zmogel takega toka, preobremenil bi navitje, zato mora biti vsaj 500W.

500W motor tudi nima reduktorja, zato je manj izgub, tokovno je dovolj moèan, zato niso potrebne nobene zašèite, dovolj je ampermeter, da se vidi kakšen tok teèe in da ne bi pretiraval s poganjanjem dalj èasa, oziroma da ne bi lenaril... tudi voltmeter je nekako nujen, da ne bi preveè napolnil akumulatorja.

Taki KIT kompleti s 500W motorjem se dobijo že za okoli 200eur oziroma je cena odvisna kaj vse je zraven.
200eur je kar nekaj denarja za tak projekt, vendar je izdelava zato zelo enostavna, ker direktno ustreza okvirjem biciklov. Lahko bi uporabil tudi kakšen drugaèen motor, sem že delal vse sorte poskuse, žal so bili rezultati slabi, daleè najboljši izkoristek je s temi 500W hub motorji.

Èe te zanima, pridi pogledat, vedno imam tudi kakšen motor na zalogi, saj sestavljam elektrièna kolesa.

_________________
Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo Obišèi avtorjevo spletno stran
novincek



Pridružen/-a: Sob Avg 2017 14:24
Prispevkov: 13

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 24, 2020 18:23:34    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Bi lahko dobil še povezavo ali dve do omenjenih SETov v spletnih trgovinah? 500W in 12 V ki je torej bolj uèinkovito.

Kakšen akumulator izbrati in ali se obèasno uporabljen akumulator hitreje unièi kot pa tisti ki je redno v uporabi?
Za baterije v pametnem telefonu je znano da jih je potrebno ob daljši neuporabi napolniti in dati v hladen suh prostor.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2149
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 24, 2020 21:22:46    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

En primerek v spletni trgovini je tukaj iz EU
https://shop.gwl.eu/EVBike-electric-bikes/SPARE-PART-Motor-rim-26-EV-BIKE-205B-27-7x9-rear.html?cur=1

... sicer pa Kitajska... kjer je kar nekaj dobaviteljev, cena ni niè nižja, razen, èe kupiš veè kompletov, potem se da dogovorit, lahko v EU uvozijo kitajci za nekajkrat nižje dajatve kot èe bi sam, potem pa pošljejo iz Nemèije, Nizozemske, odvisno od trgovca. 1x ali 2x letno naroèim veèjo kolièino, ker se èaka kar nekaj èasa.

Zgoraj priložen link je do motorja, zato je navidez cena nizka in stalno niha, pred nekaj dnevi je bila 123eur, sedaj je skoraj 125eur in to je cena brez ddv in brez poštnine. Poštnina iz te spletne trgovine je najmanj 32eur, temu motorju je treba dodat še kaseto, kar znese še nekaj denarja in si že na 200eur samo za motor, kje je še kontroler, roèke, gas roèka, PAS senzor, ...

Pri kitajcih se jaz dogovarjam osebno mimo spletne trgovine, v vseh teh letih kar kupujem iz Kitajske sem spoznal nekaj dobaviteljev, ki so zanesljivi in po prvih dveh naroèilih za veè denarja postanejo s ceno nekoliko bolj prijazni, ponudijo tudi višjo stopnjo kvalitete. Za en KIT komplet se sploh ne pogovarjajo, take je treba iskati na ebayu, aliexpressu in ne vem kje še. Jaz veèina dobaviteljev spoznam na ebayu, po enem ali dveh nakupih se zaènemo dogovarjat mimo ebaya, ker cene na ebayu so višje, jasno, saj svoje pobereta ebay in paypal, vsak svojo provizijo.

Èe naroèaš iz ebaya in gre roba iz Kitajske, je seveda treba prišteti najmanj ddv 22% na izdelek in poštnino.

Èe si prebral kar sem napisal, omenjal sem motor 500W in 36V (ne 12V), je pa to za polnjenje 12V akumulatorja, èe misliš delat generator na pedala, recimo iz ogrodja starega bicikla, teh je na zbirnih centrih obièajno dovolj, tudi na oglasnikih se da dobit za drobiž èe se potrudiš.

Èe nikjer ne boš našel primerne ponudbe, pri meni lahko dobiš KIT za 230eur, v kompletu je vse kar rabiš za predelavo v elektrièno koli, razen baterije in polnilnika. Èe rabiš samo motor brez kontrolerja, ga lahko dobiš za 200eur, na motorju je kaseta s 7 verižniki, ni treba kupit posebej ali premontirat iz nekega bicikla. Èe bi kupoval kontroler posebej, se zaènejo nekje pri 25eur 500W moèni, potem so še roèke in še nekaj drobnarij, zato je KIT obièajno cenejši kot komponente posebej.
Še lansko leto so bili KIT kompleti 10eur cenejši, žal so nekaj podražili poštnino, kljub rednemu sodelovanju mi ne ponudijo enake cene.

Pri zgoraj omenjenih poljakih iz linka sem kupoval samo 3x, ker imajo nekoliko visoke cene, nazadnje sem kupil 3 motorje naenkrat, ker je bila dostava hitra, kontrolerjev nisem rabil ker je šlo za projekt generatorjev in ne za e-bike. Še vedno bi bilo enako ugodno pri kitajcu vzeti KIT za nekoliko višjo ceno in neuporabljenbe kontrolerje prodat ali uporabit za nekaj drugega da bi prišel na isto ceno.

OK, dovolj trgovanja, kar se tièe tehniènih zadev pa kar pogumno vprašaj èe te karkoli zanima.

S predelavami se ukvarjam skoraj profesionalno, ampak je to bolj za hobi in za dušo, to ni moj glavni dohodek, to je bolj za veselje, ker se ukvarjam tudi s servisom elektriènih in klasiènih biciklov. Moj glavni dohodek je razvoj naprav, ki jih ni na trgu, predvsem butièni izdelki na podroèju elektronike in avtomatizacije, delno tudi na strojniškem podroèju.

_________________
Zasebna sporoèila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo Obišèi avtorjevo spletno stran
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Elektrotehnika za zaèetnike Èasovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski èas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povleèeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group