Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Kako priklopiti 3 fazni motor

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
martin86



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 21:49
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 16, 2012 13:28:57    Naslov sporočila: Kako priklopiti 3 fazni motor Odgovori s citatom

Zdravo,

imam elektromotor ki ga uporabljam za cekularko, trenutno je vezan na eno fazo, ker pa smo k hiši dobili sedaj 3 fazni priključek bi ga rad vezal na tri faze saj bo tako baje močnejši ?

Torej moje vprašanje je kako naj motor vežem na tri faze, kam naj dam mostičke, kondenzatorji grejo verjetno proč ?

Vse ostalo bi moralo biti razvidno iz priložene slike. L1, L2, L3 so na sliki uporabljene za oznako tuljav Very Happy

lp



Cekular1.jpg
 Opis:
Slika 1

Download
 Ime datoteke:  Cekular1.jpg
 Velikost datoteke:  295.15 KB
 Downloaded:  1896 krat


08022012802.jpg
 Opis:
Slika 2

Download
 Ime datoteke:  08022012802.jpg
 Velikost datoteke:  450.4 KB
 Downloaded:  1783 krat


Ploscica.jpg
 Opis:
Ploscica

Download
 Ime datoteke:  Ploscica.jpg
 Velikost datoteke:  425 KB
 Downloaded:  1760 krat



Nazadnje urejal/a martin86 Pon Mar 19, 2012 17:49:04; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 16, 2012 19:55:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Enofazni motor ima dve navitji in zato ni primeren za priklop na 3 faze, tako da boš moral zamenjat motor, če boš želel žagat na 3 faze.
_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
lojzek



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 8:02
Prispevkov: 230
Kraj: Koroška Bela

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 06:21:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mogoče bi poslikal ali prepisal še tablico s podatki na motorju?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
martin86



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 21:49
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 08:14:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

lojzek je napisal/a:
Mogoče bi poslikal ali prepisal še tablico s podatki na motorju?


Pa kaj ti ni jasno saj je vse na sliki, vsi prepisani podatki iz ploščice elektromotorja (Glej sliko Cekular1.jpg)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
martin86



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 21:49
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 08:16:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
Enofazni motor ima dve navitji in zato ni primeren za priklop na 3 faze, tako da boš moral zamenjat motor, če boš želel žagat na 3 faze.


A ne vidiš, da so na sliki 3 navitja ? In kot sem že napisal, elektromotor je tri fazni ampak je predelan da je vezan samo na eno fazo, sedaj ko imam 3 fazni priklop v hiši bi ga pa rad vezal na 3 faze.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 8:02
Prispevkov: 230
Kraj: Koroška Bela

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 12:36:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No no, ustavi konje Rolling Eyes

Ja res sem spregledal, da je tam na prvi risbi tudi prepis podatkov s tablice motorja.
No in ko sem sedaj ponovno pogledal tja, pa sem tam zasledil podatek o napetosti motorja 220V. To pomeni, da je motor že tovarniško narejen samo za enofazni pogon. Na tri faze- no go Crying or Very sad

Enak problem imam namreč tudi jaz doma, ko moja Mio Standard kombinirka "premore" enofazni motor in je ne morem predelat na trifazno. Crying or Very sad
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 16:26:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nikjer ne vidim treh navitij, nikjer na sliki ali pa v podatkih ne razberem, da bi motor imel 3 navitja Confused

Pri napisanih upornostih sedaj ugibam, ali je te upornosti nekdo izmeril z nekim preprostim digitalnim multimetrom in tam kjer je upornost 0,4ohm, je možno, da to sploh ni navitje, pač pa centrifugalno stikalo, saj večina multimetrov pokaže kakšnih 0,3 ohm pri sklenjenih merilnih vezeh.

Za kaj se pa uporablja centrifugalno stikalo pa najbrž večina veste, preko tega stikala je vezan zagonski kondenzator, ko motor doseže vrtljaje, pa se to stikalo izklopi tako da je zagonski kondenzator odklopljen, motor deluje le še preko delovnega kondenzatorja, seveda to velja za pomožno fazo, glavno navitje pa je vezano direktno. Vsi motorji tudi nimajo možnosti za menjavo smeri vrtenja.

Predlagam, da slikaš še napisno ploščico na motorju.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
martin86



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 21:49
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 17:51:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Najprej hvala za odgovore.

Prvemu postu sem dodal še sliko ploščice, če boste tam kej novega videli.
Upornosti med sponkami sem izmeril z navadnim multimetrom, teorija da mogoce ne gre za navitja je čisto možna.

Torej če sem prav razumel je to enofazni motor in ne tri fazni ki je bil predelan na eno fazo ?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 314
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 17:51:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V zadnjem Rebrovem odgovoru je bilo govora o centrifugalnem stikalu in bom zato kar tukaj postavil vprašanje, čeprav morda tema ne ustreza naslovu.

Pred časom sem vezal 1f motor, ravno tako za cirkular, mislim da je bil 2,2 kVA. Takšen s centrifugalnim stikalom, kot ga opisuje Reber. Zanimivo pa se mi je zdelo sledeče. Ob zagonu, vse lepo in prav, ko pa se motor izklopi in začnejo vrtljaji padati, se stikalo zopet vklopi in takrat pride do tako močnega zaviranja motorja (samo momentalno), da celo zdrsnejo in zacvilijo jermeni, če niso dovolj napeti. Za boljšo predstavitev, to izgleda tako, kot bi za trenutek na polno pohodil mehansko zavoro. Potem pa se motor lepo počasi zaustavi do konca. To me je kar malo presenetilo in si nisem znal razložiti ali je to normalno ali ne, saj se prej nikoli nisem srečal s takšnim motorjem in nimam izkušenj z njim. Res je, da je cirkular precej robusten, tako osovina kot sam žagin list in tudi motor je precej masiven, torej je po izklopu v igri še precej vstrajnostne energije ki se mora porabiti, ampak da se to prezentira na takšen način me je pa res presenetilo. Razmišljal sem, da je morda moč vzmeti, ki določajo vrtljaje pri katerih sklopka preklopi napačno nastavljena in stikalo preklopi pri previsokih vrtljajih, vendar tega nisem razdiral. Motor sicer še vedno popolnoma normalno deluje, brez težav, ob zavstavljanju pa vedno znova pokaže kakšen "negativni" pospešek premore. Še to, kondenzatorji so originalni in tudi meritve so pokazale, da ustrezajo vrednosti kot je označena.

Če ima kdo podobno izkušnjo ali pametno razlago naj se kar razpiše!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
martin86



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 21:49
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 19:11:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

martin86 je napisal/a:
Najprej hvala za odgovore.

Prvemu postu sem dodal še sliko ploščice, če boste tam kej novega videli.
Upornosti med sponkami sem izmeril z navadnim multimetrom, teorija da mogoce ne gre za navitja je čisto možna.

Torej če sem prav razumel je to enofazni motor in ne tri fazni ki je bil predelan na eno fazo ?


...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Srecko



Pridružen/-a: Sob Nov 2007 15:11
Prispevkov: 122
Kraj: Šebrelje-Cerkno

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 19:40:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@martin86
To je 120% enofazni motor saj se tudi na ploščici vidi kakšne kondenzatorje je potrebno uporabit za njegovo delovanje. Very Happy

LP Srečko

_________________
samouk
Tukaj sem doma
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
martin86



Pridružen/-a: Čet Mar 2012 21:49
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 19, 2012 20:03:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Srecko je napisal/a:
@martin86
To je 120% enofazni motor saj se tudi na ploščici vidi kakšne kondenzatorje je potrebno uporabit za njegovo delovanje. Very Happy

LP Srečko


Na zdej pole nebo nič z 3 fazno vezavo Very Happy
thx za odgovor
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 8:02
Prispevkov: 230
Kraj: Koroška Bela

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 20, 2012 06:09:51    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

lojzek je napisal/a:
No no, ustavi konje Rolling Eyes

Ja res sem spregledal, da je tam na prvi risbi tudi prepis podatkov s tablice motorja.
No in ko sem sedaj ponovno pogledal tja, pa sem tam zasledil podatek o napetosti motorja 220V. To pomeni, da je motor že tovarniško narejen samo za enofazni pogon. Na tri faze- no go Crying or Very sad

Enak problem imam namreč tudi jaz doma, ko moja Mio Standard kombinirka "premore" enofazni motor in je ne morem predelat na trifazno. Crying or Very sad
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 21, 2012 16:39:52    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Trifazni motor nikoli nima podatkov za kondenzator, ker ga za svoje delovanje NE potrebuje, tako da je to že prvi znak, da gre za enofazni motor.

Čudi me, če ima zagonski kondenzator in delovni kondenzator, da ni podatka za vsak kondenzator posebej.

Zaviranje pri enofaznem motorju, ki ima centrifugalno stikalo je nekaj običajnega, nisem pa siguren, kako močno naj bi to zaviranje bilo, sem pa tudi sam opazil, da je sunek zaviranja ob vklopu centrifugalnega stikala opazen, potem se pa nekako sprosti.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
borber



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 21:55
Prispevkov: 162
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 22, 2012 15:11:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Trifazni motorji imajo na tablici zvezda trikot znak in 380V za napetost.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
CheFF



Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 16, 2017 10:45:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Imam 3 fazni motor, ki bo gnal impeler za odsesovanje zraka. Varovalke so 16A.
Zdaj v katerem režimu je deloval nevem, ker ni narejenih nobenih mostičkov v omarici od motorja. Baje je zvezda trikot bolj primerna za 16A varovalke?
Zanima me kateri priklop naj izberem in kako stikalo potrebujem?



image12_resize.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  image12_resize.jpg
 Velikost datoteke:  110.57 KB
 Downloaded:  20 krat


image21_resize.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  image21_resize.jpg
 Velikost datoteke:  149.68 KB
 Downloaded:  15 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 17, 2017 09:35:15    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ta motor je narejen za 380V v vezavi trikot, kar pomeni, da je v zvezdi lahko napetost 660V. Na kratko to pomeni, da je narejen za omrežje 380V in zagon zvezda/trikot.

Če bi želel motor priključiti na eno zazo 230V, bi potreboval motor, ki ima po podatkih 230V trikot in 400V zvezda in še v tem primeru nikoli ne dobiš polne moči.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
CheFF



Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 17, 2017 10:15:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
Ta motor je narejen za 380V v vezavi trikot, kar pomeni, da je v zvezdi lahko napetost 660V. Na kratko to pomeni, da je narejen za omrežje 380V in zagon zvezda/trikot.

Če bi želel motor priključiti na eno zazo 230V, bi potreboval motor, ki ima po podatkih 230V trikot in 400V zvezda in še v tem primeru nikoli ne dobiš polne moči.



Aja, pozabil sem omenit priklopil bi ga na 3 faze.

Torej vzamem trikot vezavo, na zgornjih terminalih (w2,u2,v2) naredim brike, spodaj pripeljem faze. Rabim kako posebno stikalo?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 18, 2017 21:48:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ker je tole stara tema in govori o enofaznem motorju, sem sklepal, da bi tvoj 3F motor želel priključiti na eno fazo...

OK, ker imaš trifazni motor in ga želiš normalno priključiti na 3 faze, potem ne vidim nobenega problema. Če imaš dovolj močan elektro priklop in dovolj močne varovalke, potem si mogoče lahko privoščiš direktni zagon motorja v trikot vezavi (direktni zagon). Če elektro priključek ni dovolj močan za tokovni sunek direktnega zagona, potem moraš uporabiti stikalo (ali kontaktorsko vezavo) zvezda/trikot, lahko si pomagaš tudi z direktnim zagonom preko modula za mehki zagon, lahko tudi dražjo varianto s frekvenčnim pretvornikom.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
CheFF



Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2017 09:55:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
Ker je tole stara tema in govori o enofaznem motorju, sem sklepal, da bi tvoj 3F motor želel priključiti na eno fazo...

OK, ker imaš trifazni motor in ga želiš normalno priključiti na 3 faze, potem ne vidim nobenega problema. Če imaš dovolj močan elektro priklop in dovolj močne varovalke, potem si mogoče lahko privoščiš direktni zagon motorja v trikot vezavi (direktni zagon). Če elektro priključek ni dovolj močan za tokovni sunek direktnega zagona, potem moraš uporabiti stikalo (ali kontaktorsko vezavo) zvezda/trikot, lahko si pomagaš tudi z direktnim zagonom preko modula za mehki zagon, lahko tudi dražjo varianto s frekvenčnim pretvornikom.


Mislim, da bo dovolj mocen elektro priklop. Torej vzamem Y vezavo in direktno stikalo?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2017 11:45:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
... direktni zagon motorja v trikot vezavi ...

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
CheFF



Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2017 14:44:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
reber je napisal/a:
... direktni zagon motorja v trikot vezavi ...


Brez stikala?
Stikalo mora biti, ker je za tako aplikacijo, da je nerodno skos vtikac priklapljati.
Kaj pa tiste kovinske brike, ki pridejo med terminali v omarci od motorja je mozno kje kupiti? Ali naj uporabim kar eno zilo od kabla?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
var



Pridružen/-a: Ned Jan 2015 9:23
Prispevkov: 45
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2017 16:54:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tudi pri direktnem zagonu se uporabi stikalo. Običajno so v motorju 3 kovinska brike. V kolikor manjka jo enostavno izdelate sami.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2017 19:09:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

CheFF je napisal/a:

Mislim, da bo dovolj mocen elektro priklop. Torej vzamem Y vezavo in direktno stikalo?

Y = zvezda
D = trikot = direktni zagon

reber je napisal/a:
... direktni zagon motorja v trikot vezavi ...


Bo sedaj jasno?

CheFF je napisal/a:
Brez stikala?
Stikalo mora biti, ker je za tako aplikacijo, da je nerodno skos vtikac priklapljati.
Kaj pa tiste kovinske brike, ki pridejo med terminali v omarci od motorja je mozno kje kupiti? Ali naj uporabim kar eno zilo od kabla?


Jasno, da uporabiš stikalo, to je samoumevno. Priporočam stikalo, ki že ima vgrajeno bimetalno zaščito, torej motorsko zaščitno stikalo ustrezne amperaže.

Prevezave v motorju lahko narediš iz pločevine, lahko pa jih lepo zakriviš iz trde inštalacijske žice in daš pod podložke in pravilno zategneš. Mehke žice iz kabla za motor zaključiš s kabelj čeveljčki (očesni kontakt z ustrezno luknjo).

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
CheFF



Pridružen/-a: Tor Feb 2009 23:07
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 19, 2017 19:27:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jasno.
Hvala za pomoč!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Energetika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group