 |
www.elektron.si
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2011 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Feb 19, 2014 23:21:48 Naslov sporočila: |
|
|
Pravkar končujem s testiranjem para L297 in L298 na nekaj bipolarnih motorčkih iz tiskalnikov. Ker sem uporabil driver L298 iz ebaya, ki nima uporov za tipanje toka, zadeva deluje slabo, ker chopper ne deluje tako kot je treba ali pa sploh ne deluje. Pri počasnih impulzih je tok precej velik, pri hitrih pa močno pade, zato motorček ne gre v hitrejše vrtenje. Pojav je normalen, zato je nujno potrebno par povezati tako, da sta uporabljena oba upora za tipanje toka in potem tudi oba vhoda za tipanje toka na L297.
Krmiljenje unipolarnih motorčkov se mi je nekoč zdelo bolj preprosto, tako kontroler, kot močnostni gonilnik (driver), brez chopper vezja, samo tokovni generator.
Nekateri motorčki iz tiskalnikov so kljub majhnosti kar močni, tako da bi verjetno brez posebnih težav poganjali en mini CNC, še posebej, če bi to precej gladko teklo in ne bi bilo omembe vrednih sil. Ko motorček poganja navojno palico je preko matice to nekakšno polžasto gonilo kjer je prenos velik, zato s pomikom ne bi smelo biti težav. No, o tem nam boš mcluka lahko ti malo obrazložil, ker si strojnik.
Za testiranje in učenje je dobro imeti pri roki različne motorčke, ki jih lahko vsak dobi na odpadu, če najde kakšen tiskalnik in pobere ven kaj uporabnega drobovja.
Potem sem za začetek prekinil vezi na modulu z L298 iz ebaya, pin 1 in pin 15, proti masi vgradil upora 0,5 ohm in povezal na current sense na L297, razlika je zelo opazna. Nastavitev toka se mi zdi, da ne deluje tako kot je treba, mogoče je še kaj narobe povezano ali pa je vse normalno. Pri počasnih impulzih je še vedno večji tok, kot pri hitrih impulzih, ampak razlika ni tako velika kot prej, zato se mi zdi, da zadeva deluje pravilno.
Na motorčkih se na določenih hitrostih pojavljajo vibracije, verjetno takrat, ko pride v kakšno resonanco, tako da na širšem območju tek ni enakomeren.
_________________ sporočila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Čet Feb 20, 2014 12:34:12 Naslov sporočila: |
|
|
Za navojno palico razmišljam o trapeznem navoju, vendar ne vem kje v okolici Kranja bi se to dalo dobiti, ima mogoče kdo kakšen kontakt?
Pač metrični ne vem če bi bil primeren za tak namen uporabe oziroma ima kdo od vas kaj več izkušenj?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman
Pridružen/-a: Sre Jan 2014 13:32 Prispevkov: 34
|
Objavljeno: Čet Feb 20, 2014 12:39:41 Naslov sporočila: |
|
|
Trapezeno vreteno je seveda boljše. Poglej pri http://www.ideal-velenje.si/ Pošljejo tudi po pošti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Čet Feb 20, 2014 13:16:08 Naslov sporočila: |
|
|
Kje pa se dobi tiste ležaje za rolerje o katerih si govoril, 608, 8mm? Tudi trapezne navojne palice ne najdem 8mm, najmanjša kar ponuja velenje je 10mm:
dxP d2:min/max; d3
Tr. 10×2 8,739 8,929 6,89
Tr. 10×3 8,191 8,415 5,84
Pojavljajo pa se še druge dileme in sicer:
- Če si jaz to pravilno razlagam, bi morala biti navojna palica na koncu postružena, oziroma ležaj se da na ne-navojni del, torej bi moral palico na koncih postružiti oziroma nekaj milimetrov navoja odstraniti?
- za d=10mm lahko izbiram korak 2 ali pa 3, če bi hotel hitrejše pomike je verjetno bolje vzeti korak P=3?
- pojavi se tudi problem zračnosti med ležajem in palico, pač ta bi morala biti čim manjša, torej kakšen bi bil najboljši način vležajenja in montaže ležajev?
- Ležaj 608 pa bi uporabil sam na strani kjer bi bil ležaj fiksno vpet, na drugi pa kot si rekel radialni ležaj, zato da je sistem statično določen in da so možne kompenzacije?
Upam da ne zahtevam preveč glede pojasnil, še enkrat hvala za trud!
LP Luka
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2011 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Feb 20, 2014 13:28:28 Naslov sporočila: |
|
|
Za super low cost mini izvedbo se mi zdi nesmiselno uporabljat trapezne navoje, bo dobra kar metrična navojna palica. Matico narediš iz medenine, bolj dolgo in nekje na polovici zarezano, da jo lahko napneš in odpraviš zračnost. Navojno palico bi zaradi neravnosti vpel le na eni strani (na drugi bi jo nosila medeninasta matica, kar je ven bo pa v zraku), torej na strani motorčka, kjer bi bili tlačni ležaji ali puše. Za mini izvedenko bi bila navojna palica M6 po mojem mnenju čisto v redu, korak navoja je 1mm.
Ležaj je lahko navadni aksialni, ker so sile tako majhne, da to ne bo škodljivo vplivalo na tak ležaj. Seveda je treba uporabiti dva ležaja, ki ju malce napneš, verjetno bi bilo najbolje uporabiti namensko vzmetno podložko. Za low cost izvedbo bi šlo tudi brez ležaja, puša iz medenine ali ležajne plastike bi bila popolnoma v redu.
Ležaj 608 ima luknjo 8mm, zunanji premer je 22mm in debelina je 7mm. Če uporabiš tak ležaj in navojno palico 6mm, ne bo problema, ker na navojno palico navijačiš okrogel kos železa z navojem in z dodatno matico kontra zategneš. Potem ta kos železa postružiš na 8mm in pustiš še sedež za navoj. V stružnico vpneš navojno palico, da bo postružen del lepo centriran, če je pri vrtanju in vrezovanju prej prišlo do napak. Na tem delu se lahko naredi še priprava ali sedež za sklopko, ki je lahko kar cevka iz mehke gume, silikona in podobno, za tako majhen navor bi moralo zadostovati.
Navojno palico bi lahko pritrdil direktno na motorček in bi se znebil še ležajev, saj bi ležaji ali puše motorčka prevzeli nosilnost. Za aksialne pomike na zadnji strani motorčka na gred prisloniš ležajno kroglico, na drugi strani navojne palice prav tako, seveda zategneš le toliko, da ni zračnosti, na vsake toliko časa kompenziraš obrabo z zategovanjem
To so low cost predlogi in so skoraj skregani s profesionalnimi rešitvami.
Danes sem nadaljeval z raziskovanjem para L297 in L298 in uspel motorček pognati kar lepo tekoče na širšem območju hitrosti. Problem je bil napačno izbran CONTROL, ker sem ga imel na HIGH level namesto na LOW level in ni delal chopper na A B C D izhode. Ja, sem površno prebral navodila v data-sheet
Half step deluje bolj tekoče in bolj mirno, iz tega sklepam, da je pri micro stepping krmiljenju še toliko bolje. Na osciloskopu lepo vidim delovanje chopperja, ko merim napetost na uporih za merjenje toka. En neznan motorček iz tiskalnika sem lepo poganjal na skoraj 1000Hz, torej 1000 korakov na sekundo
Mislim, da bom za začetek in prihodnja testiranja naredil modul s tem parom čipov, bom kar sledil shemi iz data-sheet in podobnim shemam iz interneta in dodal še kakšno uporabno stvar, če bo potrebno. Tako narejen modul bi bil primeren tudi potem za izdelavo preprostega mini low cost CNC strojčka. Če bo kdo rad testiral, se bo lahko prijavil za tiskano vezje, mogoče celo KIT komplet.
_________________ sporočila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman
Pridružen/-a: Sre Jan 2014 13:32 Prispevkov: 34
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Čet Feb 20, 2014 15:37:42 Naslov sporočila: |
|
|
Malo sem si na hitro skiciral kako si predstavljam vse skupaj, nisem v celoti razumel vseh predlogov, reber, tako da sem določene stvari malo po svoje naredil.
Upošteval sem tvoj nasvet, da bi na strani kjer naj bi ležaj plaval uporabil kar direktno motorček, saj ima ta malo zračnosti kar bi bilo v tem primeru idealno.
Na skici sem uporabil kar pušo, ne razumem pa točno tega principa z zarezo v tej medeninasti matici, zato sem na vsaki strani dodal dodatno matico za prednapetje.
Problemček se pojavi tudi na povezavi med navojno palico in gredjo oziroma osjo motorja, torej kako te dva povezati skupaj.
Jaz bi to rešil na tak način kot sem narisal, torej uporabil bi nekakšen povezovalni člen, na eni strani z notranjim navojem, npr M6 ali pa M8, na drugi stran pa z premerom enakim premerom osi motorja, s tem pa bi s strani vrezal nek majhen navoj in tako stisnil os z vijakom iz radialne strani.
Ne vem točno tudi kako bi vključil še elastično sklopko, vem kakšna bi bila idealna sklopka za ta primer samo ne vem pa kako bi vključil nek navadni gumijasti element oziroma cevko vmes....
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
skica_01.jpg |
Velikost datoteke: |
127.63 KB |
Downloaded: |
1451 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman
Pridružen/-a: Sre Jan 2014 13:32 Prispevkov: 34
|
Objavljeno: Čet Feb 20, 2014 19:14:27 Naslov sporočila: |
|
|
Kako zgleda matica, ki preprečuje zračnost oz. "backlash" zgleda takole: http://www.ebay.com/itm/Brass-anti-backlash-ACME-nut-1-2-10-with-mounting-flange-Manually-adjusted-/170949749142
Z vijaki se potem nastavlja prednapetost matice.
Druga reč je povazava motorja z vretenom. Tako, fiksno vpetje, kot imaš narisano ne bo vredu. Računaj, da motorja in vreteno nikoli ne bo v isti osi, zato tudi potrebuješ elastično sklopko. En predlog sem ti že napisal - gumijasta cev, drug pristop je poceni kitajska sklopka (sploh niso slabe!) z linka nekje na prejšnji strani, tretja, najdražja pa uporaba parkljaste sklopke, ki je tudi najdražja. Problem je, da cene eksponentno rastejo, če hočeš imeti soliden stroj.
Ker morata biti motor in vreteno povazana elastično, boš moral vležajiti vreteno. Predlagam standardno rešitev - na sliki.
Opis: |
Fiksno vležajenje vretena |
|
 Download |
Ime datoteke: |
ACBearingBlock.jpg |
Velikost datoteke: |
47.52 KB |
Downloaded: |
1617 krat |
Opis: |
Povezava motorja in vretena |
|
 Download |
Ime datoteke: |
ballscrewassembly.jpg |
Velikost datoteke: |
92.96 KB |
Downloaded: |
1526 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Čet Feb 20, 2014 20:02:02 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za tole, da si mal predstavo izboljšam, čeprov men se zdi tole vležajenje tko kot če bi recimo delov reduktor in hotu gred vležajt, pač dost komplicirano za nekaj kar bi želel čim cenejše in enostavno naredit...
Zdej ne vem a bi uporabu pušo ali ležaje, s puši je sigurno ceneje, z ležaji pa dražje, bolj težko je pa sigurno boljše...
A sklopka je v takih primerih obvezna, pač bolj zato da se ob zagonu motorja vrtilni moment prenese bolj postopoma?
Ta medeninasti element, ki si ga objavil, kako globoka pa je ta zareza, do polovice?
Hvala za trud, lep pozdrav!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2011 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Feb 20, 2014 21:17:07 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, medeninast element, matica, ima lahko na zunaj obliko kocke ali kvadra, skozi katerega je zvrtana luknja in vrezan navoj. Zarezan je vsaj do polovice, tako kot ta matica iz ebaya, z vijaki zategneš na pol prerezan kvader in s tem odpraviš zračnost.
Danes mi ni dalo miru in sem se malo igral na stružnici, na M6 navojno palico sem montiral nekakšen končnik, ki je na zunaj premera 8mm in ima naslon za ležaj, je pa narejen iz 6 kotnega železa 13mm, zategnjeno je z dodatno matico M6. Slika je v prilogi. Če bi tak končnik dal na obe strani navojne palice, bi lahko s tem tudi prednapel ležaje, če bi jih dal po enega na vsako stran. Morebitna ukrivljenost palice verjetno ne bi delala težav, ker je premer dovolj majhen, da bi se sproti sama poravnala.
Namesto ležajev 608 lahko uporabiš manjše, npr 625 s 5mm luknjo ali 624 s 4mm luknjo, mogoče bi šlo brez dodatnega končnika ampak bi samo postružil palico.
Opis: |
Medeninasta matica z nastavljivim prednapetjem za CNC |
|
 Download |
Ime datoteke: |
matica_medenina_gizmocnc_01_crop_800x600.jpg |
Velikost datoteke: |
33.67 KB |
Downloaded: |
1550 krat |
Opis: |
navojna palica M6 z montiranim končnikom 8mm in ležaj 608 |
|
 Download |
Ime datoteke: |
M6_8mm_04.jpg |
Velikost datoteke: |
40.96 KB |
Downloaded: |
1594 krat |
_________________ sporočila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman
Pridružen/-a: Sre Jan 2014 13:32 Prispevkov: 34
|
Objavljeno: Pet Feb 21, 2014 08:47:59 Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: | A sklopka je v takih primerih obvezna, pač bolj zato da se ob zagonu motorja vrtilni moment prenese bolj postopoma? |
Koračnemu motorju moraš zvezno spreminjati hitrost tako, da kakšnih sunkov ni. Elastično zvezo potrebuješ ker motorja in vretena nikoli ne boš mogel postaviti v os in ti bo opletalo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2011 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Feb 21, 2014 09:24:41 Naslov sporočila: |
|
|
Naloga sklopke je lahko dvojna ali celo trojna. Prva naloga je kompenziranje neravnosti med gonilno in gnano gredjo. Druga naloga je kompenzacija kota med gonilno in gnano gredjo. Tretja naloga je blaženje sunkov, če ima sklopka tudi elastične lastnosti. Blaženje sunkov je v smislu torzije, ampak tukaj ne gre pričakovati kakšnih večjih kotov, pač pa bolj tiste mikro sunke, ki se pojavljajo pri koračnih motorjih. Zagon motorja ali spreminjanje hitrosti naj bo zvezno, ampak pri koračnem motorju mikro sunki še vedno ostajajo, razen če gre za micro stepping po sinusni krivulji. Verjetno sem še kaj pozabil dodati, ker ne vem.
Sklopke so potrebne tudi pri profesionalno narejenih strojih, kjer zaradi velike točnosti izdelave ujamejo tako sredino osi ali gredi, kot tudi kote med njimi. Pri amaterski izdelavi pogosto prihaja do sorazmerno velikih odstopanj in napak, tako da brez primerne sklopke prej ali slej pride do neenakomernega tega in premikov in glodanja na spojih, če je preveč togo vpeto.
Pri prenosu majhnih momentov, kot je v tem primeru, je kot sklopka lahko uporabljena navadna PVC cevka, ki bo na tesno nataknjena na gred ali nastavek gredi. Še bolje bi se obnesla cevka iz mehkejše gume, saj je PVC lahko precej trd, še posebej pri nižjih temperaturah. Seveda to ni profesionalna rešitev, pa vseeno, če se pogovarjamo o čim cenejši izdelavi za hobi uporabo, potem je to tisto, ki bi lahko ustrezalo. Gumi armirano cev uporabljam za povezavo elektro motorja 1,1kW in zobniške oljne črpalke, za pretakanje olja in se dobro obnese, sistem ni obremenjen niti polovično, tako da niti do zdrsov ne prihaja. Premer gredi je mislim da okoli 25mm, cev je samo na tesno nataknjena. S tem želim povedati, da je cevka lahko dobra in uporabna rešitev.
Pri bolj ali manj amaterski izdelavi hobi strojčka lahko pričakujemo, da bo tu in tam kaj teklo bolj na trdo ali imelo nekaj zračnosti. Za odpravo zračnosti lahko poskrbimo z določenimi rešitvami, ki običajno pomenijo zategovanje in odpravo te zračnosti, posledica je lahko, da potem teče bolj na trdo in nekoliko neenakomerno. Ta neenakomernost se pokaže kot spreminjanje trdote v območju enega vrtljaja. Če je trdota opazno manjša kot navor motorja, bo vse delovalo normalno in brez izpuščanja korakov. Zaradi občasno trdega tega bo napenjalo mehanizem ali ogrodje. Ker gre za lahko in manj togo izdelavo, bo cel sistem ali ogrodje delno elastično in bo kompenziralo precejšen del prej omenjenih napetosti. Včasih je dopustna tudi manjša zračnost, da sistem teče brez težav. Če je zaradi zračnosti potem napaka na izdelku, se s tem sprijaznimo, če je ta napaka komaj opazna ali pa sploh ne, saj gre za hobi strojček. Seveda v večini primerov ta hobi strojček nadomestimo z boljšim.
Med testiranjem raznoraznih motorčkov, ki so se mi nabrali skozi leta zbiranja, sem našel koračni motorček, ki ima še reduktor, na izhodu pa zobnik 14 zob z modulom M=1. Na 12V je navor na izhodni gredi presenetljivo velik Ta motorček bo šel za pogon križnega suporta na moji mali stružnici, za namen avtomatičnega pomika pri struženju konusov. Saj vem, boste rekli, naj stružnico predelam v CNC mogoče bo to res nekoč...
Povečanje navora motorčkov se da doseči tudi s preobremenitvijo. Povišanje napetosti in toka poveča navor, ampak to je dopustno le za kratek čas in pri takem režimu delovanja, da se ima motorček možnost primerno hladiti. V vsakem primeru bi previsoka temperatura navitja motorček pognala v smrt. No, to je tako, mimogrede, ko imamo v rokah neznane motorčke, za katere se ne ve, s kakšnim tokom se jih lahko poganja. Tukaj bo šlo verjetno bolj po občutku.
_________________ sporočila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
flomaster
Pridružen/-a: Ned Jan 2014 21:23 Prispevkov: 52 Kraj: Kranjsterdam
|
Objavljeno: Pet Feb 21, 2014 10:57:04 Naslov sporočila: |
|
|
S tole temo ste zbudili moje prikrite želje in sanje, da bi imel svoj mini CNC stroj, da bi lahko vrtal in rezkal tiskana vezja ali pa kar tako za zabavo. Verjetno bi se že kaj takega lotil, ampak problem je orodje in stroji za obdelavo kovin, ker jih nimam, tako da bi veliko stvari moral nekomu dati v izdelavo, kar bi povišalo ceno. Videl sem tudi lesene izvedbe, ampak tukaj sem na podobnem, spet je treba les nekje natančno razžagati, lahko bi v OBI ali podobnih trgovinah naročil na mero odrezane plošče, ne vem, še vedno bi raje kovinsko izvedbo. Če boste delali kakšno skupinsko verzijo, sem takoj zraven, da bi se dalo kakšen kos dobiti po ugodni ceni.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Pet Feb 21, 2014 19:06:04 Naslov sporočila: |
|
|
Evo, zdej sem si še enkrat vse skupaj skiciral, jest mislm da sm kar zadel vse predloge, dobro bi bilo še slišat kakšen komentar.
Te medeninaste matice za prednapetje sem vključil na obeh straneh, sam da sem na levi strani pustil plavajoče vpet ležaj, na desni pa fiksno vpet, torej na strani motorja, na obeh straneh bi dal ležaja 608, kot je predlagal piroman, s tem da na desni strani bo potrebno še malo detajliranja, vsaj glede sklopke
lp
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
skica_02.jpg |
Velikost datoteke: |
53.99 KB |
Downloaded: |
1537 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber moderator

Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2011 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Feb 23, 2014 01:05:37 Naslov sporočila: |
|
|
No, za to sklopko, narejeno iz PVC cevke sem že zgoraj pisal, da bi moralo biti OK za low cost mini CNC
V prilogi je PDF, v katerem so vse tri spletne predstavitve o izdelavi svojega lastnega CNC. Ker se spletne strani lahko sčasoma izgubijo, povezave nanje izgubijo svoj pomen, zato sem naredil PDF, ki bo tukaj ostal (upam) večno, seveda pa si ta dokument lahko kdorkoli shrani na svoj računalnik ali "pametno" napravo.
Pregledal sem tvojo drugo skico in me zanima, čemu toliko kompliciranja? Zračnost odpravljaš le tam, kjer se pojavlja in je moteča. Kjer ni gibljivosti in premikov, tudi zračnosti ni, če je lahko zategnjeno in zategnjeno tudi je, če se zadeva ne premika na tistem mestu.
Za nizko ceno je potrebno uporabiti čim več standardnih elementov, ki jih je možno poceni kupiti, zato se v tem primeru izogibamo izdelavi strojnih delov, ki so nekaj posebnega in ki jih lahko nadomestimo s standardnimi in navadnimi sestavnimi deli.
Za primer bom dal navadno M6 navojno palico. Navojna palica naj bi imela standardni korak, za to dimenzijo je to 1mm. Pri izdelavi matice z daljšim navojem, preko 20 mm, je tako dolga matica šla precej na trdo na omenjeno navojno palico. Vprašal sem se: "zakaj ..." Korak navoja je isti, oziroma, .... moral bi biti isti, ampak očitno se na razdalji več kot 20mm pojavi neka napaka. Matica je bila urezana s kvalitetnimi navojnimi svedri, ki naj bi bili točni in naj ne bi odstopali od mere. Kaj pa navojna palica? aha, ta pa je cenena verzija in na 20 mm to pomeni 20 navojev, to je 20 vrtljajev, 20 korakov, .... in če vsak korak zgreši samo za 1 mikron, to pomeni 20 mikronov na teh 20 mm kar pomeni 2 stotinki milimetra, kar je v strojniškem pogledu kar precej.
Kaj pomeni napaka v koraku med matico in navojno palico? Napaka pomeni, da se ne bo dalo vijačiti ali pa bo vijačenje šlo precej na trdo... to pomeni tudi, da zračnosti ni in zato kompenzacija ni potrebna. Kaj pa, ko se bo zadeva "ulegla" ali zgladila, obrabila, ... ? ja, po določenem času in obrabi, bo nastala tudi zračnost, zato matico naredimo tako, da je možna nastavitev zračnosti na vsake toliko časa ali na vsake toliko obratovalnih ur.
Začel sem s skiciranjem vpetja navojne palice z ležajem na vsaki strani. Zelo malo sestavnih delov in zelo malo obdelave za posamezne sestavne dele, kar pomeni enostavnost in možnost nastavitve. Ko bo risba končana, jo objavim tule in zdi se mi, da bo zadeva še bolj enostavna, kot na zgoraj omenjenih spletnih straneh.
Low cost CNC domače izdelave, narejen iz plastike, je res dobra ideja, za vrtanje tiskanih vezij dovolj dobro in natančno, obdelava sestavnih delov je poceni in preprosta. Predlagam, da za začetek naredimo mehanizem, ki bo nadvse preprost, poceni in ga bo možno narediti na cenenih obdelovalnih strojih, večinoma tudi v domači delavnici. Če gremo v skupinsko izdelavo, lahko tisti, ki ima orodja in strojev več, naredi bolj zahtevne sestavne dele, s serijsko izdelavo bodo le ti poceni. Tudi brez skupinske izdelave mora biti stvar preprosta in poceni, ker se bo za izdelavo odločil marsikdo šele čez nekaj časa, ko bo naša skupinska izdelava že zdavnaj mimo ali pa se nas sploh ne bo zbralo dovolj, da bi šli v skupinsko izdelavo in se bomo morali znajti kaor se bomo pač zmogli.
Za začetek PDF, v katerem je zanimiva vsebina, ki se ne sme kar izgubiti.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
HowToBuildYourOwnCNC.pdf |
Velikost datoteke: |
2.34 MB |
Downloaded: |
332 krat |
_________________ sporočila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Ned Feb 23, 2014 13:32:25 Naslov sporočila: |
|
|
ja se strinjam, da naj bo vse skupaj čim bolj preprosto, samo vseeno pa bi rad določene stvari naredil kar se da dobro, zato bi, če se le da, bi uporabil ležaje. Tudi če bo kakšna določena bolj komplicirana komponenta, bi se jo dalo na CNC pri mojem kolegu narediti iz aluminija, vendar računam da kaj dosti preje kot v kakih 3 mescih bi to šlo bolj stežka zaradi študijskih obveznosti.
Najbolje bi bilo če ima kdo doma ali pa koga pozna, ki ima 3D printer, ker je to daleč najlažje za prototipiranje, tudi natančnost takih komponent je lahko kar dobra, še posebej 3D printer temelji na polarnih koordinatah, če ne drugega saj vidiš če vse skupaj paše skupaj oziroma če so komponente v sožitju
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman
Pridružen/-a: Sre Jan 2014 13:32 Prispevkov: 34
|
Objavljeno: Ned Feb 23, 2014 21:29:54 Naslov sporočila: |
|
|
Študentske verzije sem se lotil, ko sem imel od orodja kladivo, vrtalni stroj, pilo in žago za železo. Kot sem že omenil, sem večino sestavil iz ploščatega 100 x 10 mm in 50 x 10 mm aluminija. Takole je zgledala z os študentskega strojčka. elastična zveza je bila gumijasta cev. Na sliki manjka matica nad ležajem, stvar že dolgo leži v kotu.
Na drugi sliki je z os na trenutnem strojčku. Tu sem uporabil kitajsko elastično skopko. Vreteno je vležajeno z uparjenim parom ležajev.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
IMG_4682-s.jpg |
Velikost datoteke: |
205.46 KB |
Downloaded: |
1567 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
IMG_4686-s.jpg |
Velikost datoteke: |
203.21 KB |
Downloaded: |
1569 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Ned Feb 23, 2014 23:09:46 Naslov sporočila: |
|
|
tole zgleda kr konkretno, se vid da je bilo tudi nekaj denarja notri vloženega oziroma da denar ni bil tak velik faktor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2014 16:20:04 Naslov sporočila: |
|
|
Razmišljam da bi ogrodje in ohišje CNC-ja naredil kar iz vezanih plošč. So zelo toge, lahke za obdelavo ter poceni, definitivno cenejše od aluminija...
Mogoče kdo ve kje na gorenjskem bi se jih dalo dobiti kar se da ugodno? Merkur, OBI?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman
Pridružen/-a: Sre Jan 2014 13:32 Prispevkov: 34
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2014 18:05:15 Naslov sporočila: |
|
|
Po moje boš presenečen, ko boš videl ceno za m^2 vezane plošče. Če že gradiš z lesom, morda raje MDF, ki je bistvenon cenejši, kot vezana plošča. Poleg tega se tudi lepše obdeluje. Sam ga uporabljam kot spoilboard na CNCju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2014 18:17:13 Naslov sporočila: |
|
|
Spoilboard je ta delovna miza?
Prej sem bil v OBI-ju in stane 12mm debeline, ker se mi zdi idealno, 15eu/m^2, kar je res kar precej.
MDF se verjetno tudi da dobiti v OBI-ju/baumaxxu?
Kaj pa glede vodil, razdrl sem že nekaj printerjev in dobil ven 2 dobri vodili (palici), ostale pa nevem kje bi napraskal, kakšna ideja?
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman
Pridružen/-a: Sre Jan 2014 13:32 Prispevkov: 34
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2014 18:33:25 Naslov sporočila: |
|
|
Na mizo, daš nek kos materiala, ki ga ni škoda, če vanj zapelješ rezkar, sveder... to je spoilboard.
12€/m^2 se mi zdi kar poceni. Če me spomin ne vara, sem gledal v bauhausu 20mm vezane plošče po 50+€/m^2.
Za vodila sem jaz kupil navadno okroglo svetlo vlečeno palico in jo zbrusil in spoliral z vrtalnim strojem. Potem sem v trgovini z ležaji kupil bronaste puše.
To je super poceni pristop.
Druga možnost je, da v Idealu kupiš kaljena in brušena okrogla vodila, ki niti niso tako draga. Obenem lahko pri njih vzameš teflonske puše ali na ebayu pri kitajcih naročiš kroglične puše: Na tak našin sem se trenutno lotil 3D printerja.
http://www.ebay.co.uk/itm/12pcs-LM8UU-Size-8mm-Linear-Ball-Bearing-Bush-Bushing-/190927463632?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c7429e4d0
Eni delajo celo s krogličnimi vodili za predale. Pri ceni 2.5 € za par, je precej ugodno vodilo in presenetljivo lepo deluje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2014 18:38:52 Naslov sporočila: |
|
|
Uu, hvala za tele ideje!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcluka
Pridružen/-a: Čet Feb 2014 19:06 Prispevkov: 47
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|