Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Transformator Mehanotehnika F270 HO

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Teddy29



Pridružen/-a: Pon Apr 2012 12:21
Prispevkov: 2
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 04, 2012 22:02:26    Naslov sporočila: Transformator Mehanotehnika F270 HO Odgovori s citatom

Oče mi je dal v popravilo omenjeni transformator, ki se je uporabljal za vožnjo vlakcev. V njem je sicer električna shema, ki je zelo enostavna; transformator, bimetalna varovalka, gretzov mostiček, potenciometer in križno stikalo. Potenciometer je bil narejen iz navite žice na kosu plastike, preko katerega si drsal pero nameščeno na zunanji plastični gumb (drsnik). Problem pa je, ker se je ta potenciometer (plastika z navitjem) stopil in ne vem njegove vrednosti. V tisti shemi pa tudi ni nobenih vrednosti elementov. Sad Če ima kdo še tak regulator, bi prosil za vrednost tega potenciometra. Se pravi upornost tega navitja na plastični ploščici. Najlepša hvala.
_________________
Teddy
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1933
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 06, 2012 11:18:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tistemu "potenciometru", ki se nahaja v omenjenem napajalniku za vožnjo vlakcev, se reče reostat.
Reostat je v bistvu spremenljiv upor in ima dva priključka, povezan pa je zaporedno z izhodom napajalnika.
Če si zadevo predstavljamo bolj globalno, je ta reostat povezan zaporedno z motorčkom v lokomotivi, upornost pa je le nekaj ohm do nekaj 10 ohm, da je padec napetosti ravno pravi, da motor lokomotive lahko na tak način nekako krmilimo in s tem spreminjamo hitrost.
Ker je to namenski napajalnik za napajanje lokomotiv, zato ni primeren za kakšne druge porabnike. Če bi na izhod priključili digitalni voltmeter, padca napetosti ne bomo zaznali, ker tako nizka upornost reostata ne vpliva na padec pri tako majčkenem toku, ki ga voltmeter za meritev potrebuje.

Če se ti je stopila plastika, je popravilo najbrž nemogoče, sama žica pa je verjetno še vedno cela, pa tudi če je prekinjena, lahko izmeriš upornost te žice, ki ji po domače rečemo cekas žica, pravo ime zlitine pa se ta trenutek ne spomnim.
Zamenjava reostata s potenciometrom ne bo primerna, ker verjetno ne boš dobil žičnega potenciometra z močjo 5-10 W in primerno upornostjo. Saj ne rečem, da ne obstaja, bi pa bila cena najbrž zelo zelo zasoljena, da bi ceneje prišel skozi, če bi kupil nov napajalnik.

Kupimo lahko vsi, vendar to izgubi čar, zato predlagam, da če ne bo šlo drugače, da narediš regulacijo z LM317 in klasičnim potenciometrom. Prostora v tisti škatli napajalnika bo najbrž ravno prav, da bi zmontiral potenciometer in na nek način nanj še tisto ročko, s potenciometrom pa potem krmiliš regulator LM317 in povežeš na izhod. Ker predvidevam, da si začetnik na tem področju, bo ta preprost regulator zate kar velik podvig, ampak to še ne pomeni, da je to misija nemogoče.

Za začetek si oglej tehnične podatke LM317, notri je tudi tipična shema.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Teddy29



Pridružen/-a: Pon Apr 2012 12:21
Prispevkov: 2
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 06, 2012 19:51:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pozabil sem napisati, da samo reostata ni več. Sad Sem pa takrat (cca 25 let nazaj) pogledal v ohišje in se spomnim približno kako je to zgledalo. Sem pa šel v elektro trgovino, preden sem postavil vprašanje in se pozanimal, če taki žični potenciometri sploh obstajajo. Trgovec mi je rekel, da naj samo dobim vrednost in da ni problema. Za ceno pa res nisem vprašal. Na osnovi tega sem se odločil, da pa bi mogoče lahko stvar popravil. Sem tudi pomislil na gradnjo stabiliziranega usmernika, samo se mi ne zdi, da bi pri tem projektu kompliciral. Sem si sposodil tudi novega od teh vlakcev, pa vidim da je sedaj to bolje narejeno. Stvar je stabilizirana in tudi za smer vožnje je zdaj poskrbljeno tako, da moraš potenciometer zaviti na 0V in šele takrat lahko obrneš stikalo za smer vožnje. To se mi zdi zelo v redu, ker pri tem starem si lahko to naredil tudi pri polnih obratih motorčka. Predvidevam, da to ni ravno najbolje. Pri novem je tudi hlajenje narejeno čez celo notranjost škatle. Malo me tudi zanima, kolikšen bi moral biti hladilnik pri LM317 za ta namen, če se odločim za to varijanto.
_________________
Teddy
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Samojed



Pridružen/-a: Pet Dec 2007 10:13
Prispevkov: 93
Kraj: Horjul

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 07, 2012 07:50:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če bi želel zadevo urediti z reostatom, bi mogoče našel kaj ustrezneka tudi pri opremi zvočnikov - mislim da sio v Terni v Lj prodajali reostate za srednje in visokotonske zvočnike in glede na impedance bi mogoče našel kaj ustreznega.
_________________
Lp,
Samojed
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group