Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Priklop dvohitrostnega motorja na frekvenčnik

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
rozmanpr



Pridružen/-a: Pon Mar 2020 22:19
Prispevkov: 5
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 31, 2020 11:04:21    Naslov sporočila: Priklop dvohitrostnega motorja na frekvenčnik Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

Imam naslednje vprašanje.
Imam stružnico na kateri je dvohitrostni motor dvojna zvezda /trikot, ker mi meče varovalke ven,k o dam v večjo hitrost. Zato sem se odloçil za frekvenčnik, sam sem že prikljapljal motorje na frekvenčni regulator, vendar nikoli dvohitrostnih motorjev.
Zanima me ali je to izvedljivi in na katero vezavo ga priključit, lahko priključim tudi v trikotu?

Za odgovore se že v naprej zahvaljujem
Lp. Primož
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2042
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 31, 2020 19:36:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Verjetno je vseeno v kateri vezavi ga priključiš, bo pa seveda imelo to vpliv na vrtljaje. Recimo če frekvenčnik nastaviš na 50Hz, bodo vrtljaji taki kot prej za vsako vezavo. V frekvenčnik običajno vpišemo tudi parametre za tok, vpišeš tako vrednost, ki ustreza posamezni vezavi.

Če bi rad imel samo eno vezavo, se odločiš za tisto vezavo oziroma hitrost, ki jo pogosteje uporabljaš ali odvisno od želje ali želiš zmanjšati obstoječe hitrosti ali pa jih povečati, ker so mogoče premajhne.

Zavedati se je potrebno tudi to, da bistveno odstopanje od osnovne frekvence ni nujno da je v redu za motor.

Ali izklaplja varovalke pri preklopu ali pri zagonu direktno na veliko hitrost?
Moč motorja? varovalke?

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
rozmanpr



Pridružen/-a: Pon Mar 2020 22:19
Prispevkov: 5
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 31, 2020 20:50:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No jaz bi vezal motor v dvojno zvezdo, motor bi imel cca 3000obr/min, to mi je za dosti za delo na stružnici, max bi bilo 50hz, za manjše vrtljaje zmanjšam frekvenco mislim da z temo ni nič narobe edino hlajenje bi moral rešit.

Varovalke vrže v vezavi dvojna zvezda 7.5kw, varovalke so 20A
Sicer sem prej imel 16A, ker mi je tudi v nižji hitrosti ven metalo občasno.
Moror je pa ob zagovu vedno obremenjen, odvisno je tudi kakšen obdelovanec stružim
Hvala
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2042
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 01, 2020 10:39:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pri nižanju frekvence se praviloma zniža tudi napetost, ki jo frekvenčnik daje motorju, zato da se pravilno omeji tok, ki ne sme presegati nazivnega. Pri zniževanju napetosti pade tudi navor. Podobno se dogaja tudi pri višanju frekvence, pri tem naj bi se napetost celo zvišala, vendar se ne more zaradi napajalnih omejitev, večinoma to niti ni potrebno.

S frekvenčnikom sicer lahko reguliraš vrtljaje, vendar za daljšo obremenitev na nizkih frekvencah to ne bo šlo, ker bo moči manj, treba bo paziti na tok skozi navitje in seveda omenjeno hlajenje, ker vetrnica motorja ne bo zagotavljala dovolj prepiha. Prisilno hlajenje bi moralo rešit to težavo, seveda priporočam še merjenje temperature.

Za zagotavljanje mehkega zagona s frekvenčnikom bo to zagotovo v redu. Če se višja hitrost rabi bolj pogosto kot nižja, potem je to v redu. Stružnica s tako velikim motorjem ima verjetno kar nekaj mehanskih prestav, tako da bi s tem moral pokriti večji del potreb.

Verjetno ima motor tudi elektromagnetno zavoro, če je prisotna, se mora krmiliti posebej, verjetno ima že v originalu svoj kontaktor za to.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
rozmanpr



Pridružen/-a: Pon Mar 2020 22:19
Prispevkov: 5
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 01, 2020 14:14:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Na samem frekvenčniku napišem parametre tako, omejim tok in napetost, imam prav?
Praviloma bi frekvenco spremenil za 25 hz občasno
nič več, odvisno v kateri vezavi bi imel. Seveda bi ostale vrtljaje menjal z menjalnikom ki ga ima stružnica.
Je mogoče smiselno prekljapljati z stikalom med višjo in nižjo hitrostjo, frekvenčnik pa bi uporabljal samo za počasen zagon.

Motor sam nima sklopke ali bremze.

Kaj bi bilo v tem primeru najbolje storiti?

Hvala
Lp.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2042
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 01, 2020 17:27:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zaenkrat bi bilo verjetno najbolje uporabit vezavo, ki bo dala najbolj primerne vrtljaje. V parametre je treba vpisat tokove kot na priključni tablici za določeno vezavo, sama izhodna napetost frekvenčnika naj bi se sama nastavila pri znižanju frekvence. Mehki zagon bi lahko štartal nekje z 20Hz, lahko tudi nižje, čas pospeševanja je lahko kratek, ni treba da je 3 sekunde ali več, lahko je tudi pod 2 sekundi, saj ni neke hude vztrajnosti. Pri direktnem zagonu je seveda velik zagonski tok, pri speljevanju s frekvenčnikom bo speljevanje mehko glede na parametre.

Regulacija hitrosti recimo med 40Hz in 70Hz bi morala biti nekaj popolnoma normalnega, kar je izven je odvisno od motorja, za manjše obremenitve pri majhnem šponu pri rezanju navojev, bi verjetno brez težav delal na 30Hz in še nižje. Kot sem že omenil, prekoračitev toka skozi navitje se je treba izogibati, po potrebi bi dodal prikaz temperature in prisilno hlajenje.

Ker so mehanske prestave ni potrebe po zelo širokem območju regulacije vrtljajev, tako da nekih problemov ne bi smelo biti.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
rozmanpr



Pridružen/-a: Pon Mar 2020 22:19
Prispevkov: 5
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 02, 2020 10:31:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Najlepša hvala za odgovore, upam da mi rata tole nardit najbolnoptimalno kar se da.

Še enkrat hvala
Lp.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rozmanpr



Pridružen/-a: Pon Mar 2020 22:19
Prispevkov: 5
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 11, 2020 10:25:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

imam spet problem in sicer, tole je klembert na motorju (slika priložena zraven).
Nikjer ni narisane sheme kako priključiti motor v dohjno zvezdo ali trikot.
predvidevam da, za dvojno zvezdo povežem skupaj U V W, na X Y Z pa žice (faze) ki jih priključim na frekvenčni pretvornik.

prav tako pa nisem zasledil nikjer na fekvenčnem pretvorniku, da lahko nastavljam nazivni tok na motorja, ter napetosti, ki so različne pri vezavi TRIKOT in DVOJNA ZVEZDA.

imam frekvenčni pretvornik DELTA MS300

[/b]



92584351_215986333037328_2410361502218321920_n.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  92584351_215986333037328_2410361502218321920_n.jpg
 Velikost datoteke:  67.66 KB
 Downloaded:  71 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 2042
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 12, 2020 07:01:45    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Glede na oznake in ker ni sheme, najbrž ne preostane drugega, kot meritev obstoječega stanja.

Preden odklopiš dovodne žice na motorju, jih dobro označiš, poslikaš, narišeš...

Ko je vse dobro označeno, lahko odklopiš vseh 6 dovodnih žic. Če obstaja shema krmilne omarice, lahko z ohm-metrom pomeriš in poiščeš posamezne žice na kateri kontaktor gredo in tako določiš katere so 1U, 1V, 1W, 2U, 2V in 2W
Druga možnost meritve je, da pri odklopljenih žicah, ki se ne dotikajo ničesar in so stabilne, stroj vklopiš najprej na prvo stopnjo oziroma hitrost, pomeriš, potem vklopiš na drugo in pomeriš. Meritev, ki jo moraš narediti je prisotnost faz na posameznih žicah...

enkrat so faze na 1U, 1V in 1W pri tem so 2U, 2V in 2W nepriključene
drugič pa na 2U, 2V, 2W in pri tem morajo biti sklenjene 1U, 1V in 1W

https://www.google.com/search?q=dahlander
https://www.google.com/search?q=dahlander&tbm=isch

Upam, da bo šlo.

_________________
sporočila sprejemam na e-mail
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Energetika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group