Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Nadzorni modul za 12V akumulatorje

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ares



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 14:58
Prispevkov: 5

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 27, 2016 19:51:32    Naslov sporočila: Nadzorni modul za 12V akumulatorje Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

Zanima me ali lahko zamenjam močnostnega tranzistorja IRFZ44N z IRF540. Izdelujem namreč vezje za kontrolo 12V akumulatorjev. Pri vklopu različnih napetosti, potegne zelo majhen tok....Kaj bi lahko bil problem(vhodni upor imam 30 Ohm, 5W)?

http://eavto.si/sestavni-deli/105-nadzorni-moduli-za-svincene-accu-bms

lep pozdrav
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 27, 2016 22:17:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za navedeno aplikacijo lahko brez problema uporabiš IRF540 namesto IRFZ44N, lahko uporabiš kar precej različnih podobnih MOSFET tranzistorjev, lahko tudi precej šibkejše. Tok omejuje upor 30ohm, kar pri maksimalni napetosti 12V akumulatorja 14,4V znese slabih 0,5A. Gretje MOSFET tranzistorja bo minimalno tudi če uporabiš takega, ki ima razmeroma visok Rdson. Kot si lahko opazil, ti forum ponuja linke na data-sheet za elektronske elemente oziroma komponente, seveda za tiste v bazi.
_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
klavdij



Pridružen/-a: Ned Mar 2009 20:03
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 28, 2016 17:09:16    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala za odgovor, bom testiral delovanje:)...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 30, 2016 17:17:52    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Gledam tole shemo, ki uporablja MC33064 in ugotavljam, da vezje po tej shemi NE deluje, ker pin 4 ni povezan z negativnim polom napajanja oziroma GND.

Če pogledaš data-sheet MC33064, lahko vidiš, da obstaja 8 pinska verzija in 3 pinska verzija verzija v TO-92 ohišju.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ares



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 14:58
Prispevkov: 5

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 03, 2016 10:16:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Deluje....s tem tranzistorjem.lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 03, 2016 12:38:15    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kaj pa shema? Si naredil natančno po shemi ali si moral dodati povezavo na GND, kot sem napisal v prejšnjem odgovoru?

Imam nekaj kosov teh MC33064 v TO-92 ohišju doma, ampak nisem šel preizkušat vezja.

Za kakšne BMS (battery management system) pogosto uporabljajo tudi TL431 v vezavi "High current shunt regulator", je vezava še bolj enostavna kot na zgornji povezavi, naredi se lahko za poljubno napetost, običajno so brez histereze, saj večinoma ni potrebna.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ares



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 14:58
Prispevkov: 5

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 05, 2016 09:03:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ni ravno točno po shemi, ker sem uporabil MC33064 v ohišju T0-92(3 pini).
Si mogoče s TL431 že naredil oz. kakšna je shema?lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 05, 2016 12:23:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Katero ohišje MC33064 si uporabil nima nobenega vpliva na samo shemo, saj imaš le tri priključke. Pri TO-92 imaš uporabljene vse tri pine, pri SOIC-8 oziroma 8 pinskem ohišju pa imaš uporabljene 3 pine od 8 pinov. Bistvo tega IC je, da ima priključke Input, GND in ~Reset.

V shemi, ki je objavljena na eavto.si ni povezan pin GND z napajanjem oziroma GND vezja (minus pol akumulatorja), tako da ne vem, kako bi po tej shemi sploh lahko delalo.

Kar se tiče shunt regulatorjev s TL431 imaš shemo že v samem data-sheet, oziroma tukaj: klik

Lahko iščeš med vsemi zadetki ali pa izbereš slike, da boš iskal direktno med shemami. Iščeš take, ki imajo kakšen močnejši tranzistor dodan. Enaka vezja dobro delujejo kot BMS za litijeve baterije, na netu je tudi polno shem, npr tale se mi zdi zanimiva, saj lahko poleg LED dodaš še optocoupler in imaš javljanje polnilniku, če to potrebuješ. Vezje lahko predelaš tudi na 12V.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
klavdij



Pridružen/-a: Ned Mar 2009 20:03
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 03, 2016 11:34:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No stvar mi dela. Zdaj pa imam še eno vprašanje. Uporabljam 12V akumulatorje 7Ah; C20; 1,75VPC; 25°C. Zanima me, na koliko nastavim max. napetost?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 03, 2016 15:53:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Maksimalna napetost je odvisna od kemije oziroma tehnologije akumulatorja.

Če imaš 7Ah gre verjetno za SLA akumulator (gel). Akumulator te vrste ima maksimalno napetost nekoliko nižjo od tekočinskih in je spet odvisna od načina polnjenja (ciklična oziroma stand-by napetost). Podatki so napisani na samem akumulatorju. Za stand-by napetost večinoma velja 13,5-13,8V in za ciklično 14,4-15V.

Nad 14,4V ne priporočam, razen mogoče res za kratek čas. Ko je akumulator poln, mora polnilno vezje preklopiti na stand-by napetost.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
klavdij



Pridružen/-a: Ned Mar 2009 20:03
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 03, 2016 16:05:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Štiri take akumulatorje imam zaporedno vezane in jih uporabljam za električno kolo. Se pravi, če nastavim vezja na 14V-14,4V max. naj bi bilo uredu...

Smile
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 03, 2016 20:06:45    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

A te module boš imel vgrajene za potrebe balansiranja pri polnjenju?
Na kakšen način boš polnil? Če bo to običajno polnjenje s polnilnikom, lahko nastaviš 14,4V, lahko še kaj več. Električna kolesa, skuterji in podobno, ki imajo svinčene akumulatorje SLA se polnijo skoraj do 15V potem polnilnik izklopi. Če boš nastavil prenizko napetost, ti polnilnik ne bo izklopil, če je originalni, saj imajo nastavljen dokaj visok prag.

Če gre za balansiranje, je dovolj že to, da pri nastavljeni napetosti vklopiš eno breme (upor), da začne delno praznit poln akumulator, ni treba strogo omejiti napetost. Lahko narediš dvostopenjsko, breme pri recimo 14,4V, omejitev pa pri 15V.

Pri teh zadevah bodi pazljiv in upoštevaj prav vse dejavnike, da ne bo več škode kot koristi. Če so akumulatorji enaki iz iste serije, so precej dobro uravnoteženi in posebnih potreb po balansiranju ni. Če pogledaš še bolj natančno, v samem akumulatorju je 6 zaporedno vezanih celic, ki jih ne moreš balansirat...

Menim, da bi še največ koristi naredil, če bi kontroliral napetost pri praznjenju, ko je eden od akumulatorjev prazen, je obvezen izklop ali vsaj konkretno javljanje, tega verjetno nimaš. Polnjenje v tvojem primeru ni tako zelo kritično, ker gre za precej manjše tokove, kot pri praznjenju, seveda pa kontrolno balansiranje vsekakor ne škodi, če je pravilno narejeno, da bo polnilnik še vedno pravilno deloval in tudi pravočasno izklopil polnjenje.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
klavdij



Pridružen/-a: Ned Mar 2009 20:03
Prispevkov: 15

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 04, 2016 16:13:31    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ja te module naj bi uporabljal za balansiranje pri polnjenju. Na ebayu sem kupil 48V polnilec(ni originalen, je pač polnilec) Do sedaj sem samo polnil, najverjetneje se je polnilec izklopil ko je tok padel pod določeno mejo. Sedaj pa bi na vsak akumulator stestiral to vezje in bi nastavil na 14,4V?(so pa UPS akumulatorji)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 04, 2016 20:10:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Take polnilnike sem imel že večkrat na testu, polnijo pa na precej visoko napetost. 48V polnilnik polni na 58V in več, pri 4 akumulatorjih je to vsaj 14,5V. Te napetosti imej v mislih, ker če boš nastavil prenizko, tok polnjenja ne bo dovolj padel in polnilnik ne bo izklopil, akumulatorji bodo zato predolgo na tako visoki napetosti, kar ni dobro.
_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group