Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

3f elektromotor in priključitev

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
KraitPay



Pridružen/-a: Pet Mar 2015 8:28
Prispevkov: 4

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 27, 2015 11:17:00    Naslov sporočila: 3f elektromotor in priključitev Odgovori s citatom

Zdravo zanima me kako prikopiti takšen elektormotor z podatki:

imam 3f motor z podatki:
3f motor cosfi=0.81

kW 4 | V400/V690 | 50Hz | 8.1 A
kW 4.8| V480/V828 | 60Hz | 8.1 A

Kako ga vežem pri direktnem zagonu?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mirator



Pridružen/-a: Tor Mar 2014 14:49
Prispevkov: 41
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 27, 2015 12:39:48    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Priklopiš ga v trikot. Zagonski tok pri direktnem pogonu pričakuj približno 60 A. Jakost varovalke mora biti min. 20 A. Zaradi takšnega zagonskega toka boš lahko imel motnje (izklop računalnika, delovanje kakšnega alarma ipd) zaradi padca napetosti (ni pa nujno, če imaš el. inštalacijo z dovolj velikimi preseki). Lahko ti pregori oz. izklopi tudi glavna varovalka, če boš imel poleg motorja še kašno drugo obremenitev (n.pr. bojler).
_________________
Če si praktik, spoštuj teorijo, če si teoretik, spoštuj prakso.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 27, 2015 17:04:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za direkten zagon je tak motor lahko kar hudo breme, čeprav 4kW ni neka posebno velika moč. Če gre za industrijsko okolje, kjer so priklopi močni, tak motor spada pod male porabnike. Za doma bi priporočil zvezda/trikot, mehki zagon ali frekvenčnik, najceneje bo seveda zvezda/trikot stikalo, lahko narediš tudi s kontaktorji.

Če ti slučajno kaj ni jasno okoli napetosti, za elektromotor je vedno podana medfazna napetost, ker motorja napetost proti ničli ne zanima, saj 3F motorji ničle ne uporabljajo. V vezavi trikot gre medfazna napetost direktno na vsako fazno navitje, pri vezavi trikot pa velja drugačno pravilo, saj gre neke vrste sestavljeno zaporedno vezavo (mogoče malo nerodno izražanje) in je lahko medfazna napetost višja (doma tega nimamo, lahko je le v industrijskem okolju), oziroma, vezava v zvezdo omogoča le 1/3 moči, saj je napetost dovedena na posamezno navitje za koren iz 3 manjša, posledično tudi tok, zato je zagonski tok bistveno manjši.

Zagon zvezda/trikot je primeren za neobremenjen ali bolj malo obremenjen motor, nikakor pa ne z nazivno obremenitvijo, ker z 1/3 moči ne bo dosegel vrtljajev lahko da tudi pretegnil ne bo.

Toliko zaenkrat, saj ne vemo kaj ti bo motor poganjal in kakšen režim delovanja bo.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
KraitPay



Pridružen/-a: Pet Mar 2015 8:28
Prispevkov: 4

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 30, 2015 09:30:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala obema!

Motor se uporablja pri "električni" stiskalnici, kjer motor skrbi za pretok olja, torej nekakšna črpalka.
Gre pa za priklop v industriji. Trenutno smo ga zaganjali direktno in so 16A varovalke vedno preživele.
Kasneje bomo verjetno krmilili silo same štance s pretokom in bomo zato uporabili frekvenčnik.

Ker sem bolj teoretik me je zanimal priklop takšnega elektromotorja po tablicah. Pri teh stvareh se vedno lovim ker so mi nekak dvoumne oz. jih ne zakapiram najbolj. Imam še en priročnik s katerim pa sem še bolj zmeden.
Na primer: imam tabelo z podatki tablice in dovoljeno fazno napetostjo in potrebno vezavo pri 400V.

Y 400V | 230V | Y
230/400 | 230V | Y
400/690V D/Y | 400V | D
230V D / 400V Y|230V | Y

Eve; prvi stolpec je primet tablice, drugi stolpec je primer dovoljene fazne (verjetno mislijo medfazne) napetoti in tretji stolpec predstavlja vezavo pri 400V.

1 Prvi primer predstavlja 400V max. napetosti na navitjih v primeru Y vezave. Ker napetost tam za sqr(3) manjša to predstavlja 230V max. napetosti na navitjih? Vezava zato Y.

2 Očitno prestavlja 230V enofazne in 400V mefazne? Kaj pa če imamo frekvenčnik z enofaznim vhodom? 230V bi takšen motor lahko vozil v trikotu in nastavljeni 230V napetosti na pretvorniku?

Zadnja dva primera pa tako ali tako ne razumem, čeprav je predzadnji primer identičen mojemu.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 30, 2015 09:55:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Glede na okolje uporabe je torej problem rešen, zagon direktno in brez kompliciranja.

Glede krmiljenja štance s spreminjanjem vrtljajev motorja in s tem črpalke, precej verjetno ne bo v redu, za take stvari se uporabljajo proporcionalni hidravlični ventili. Hidravlična črpalka je vedno predimenzionirana in imaš za vzdrževanje tlaka tudi ustrezen tlačni bypass ventil. Če ti zmanjšaš hitrost črpalke in je ta dovolj zmogljiva glede pretoka, se ne bo zgodilo nič, še vedno boš imel dovolj pretoka in tlaka. Seveda je delovanje tvoje ideje odvisno od obstoječe hidravlične vezave, ti pa priporočam, da resno razmišljaš o proporcionalnih ventilih (kljub ceni, no, tudi frekvenčnik ni zastonj) in o hidravlični regulaciji, kar je tudi pravilen pristop.

Tvoji primeri stolpcev, ki jih ni, saj si napisal v vrsticah, so pa takole:
Podatkov prve vrstice ne razumem, niso logični, verjetno gre za Y 400V in D 230V
Druga vrstica bo verjetno vezava v zvezdo, če je medfazna napetost 400V in trikot, če je medfazna napetost 230V
Tretja vrstica je bolj jasna, gre za motor, ki ga v omrežju s 400V medfazno napetostjo lahko priključiš v zvezdo ali trikot in je zato tudi primeren za zagon zvezda/trikot
Četrta vrstica je enako kot druga.

V trifaznem sistemu gre vedno za medfazne napetosti, pri 3F motorjih te enofazna napetost ne zanima, saj ničle ne uporabljaš, enofazna napetost je namreč napetost med eno fazo in ničlo!

Če imaš frekvenčnik napajan z 230V, je izhodna napetost frekvenčnika največ 230V in to velja za medfazno napetost, kar pomeni, da motor s podatki Y/D 400/230 priključiš v trikot (D) ker imaš medfazno napetost 230V. Seveda lahko storiš enako tudi, če imaš frekvenčnik napajan z napetostjo 400V (nekoč 380V) in v parametrih vpišeš izhodno napetost 230V. Frekvenčnik lahko na izhodu daje napetost ki je manjša ali enaka napajalni napetosti. Če v parametrih ne vpišeš nič oziroma ni omejitve, bo na izhodu medfazna napetost, ki je enaka napajalni napetosti.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
KraitPay



Pridružen/-a: Pet Mar 2015 8:28
Prispevkov: 4

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 30, 2015 10:14:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Da bo malo bolj jasno o čem govorim, tole je slika iz priročnika po kateri se orientiram Smile Mogoče komu kaj pomaga.


dovoljena_napetost_in_vezave_navitja.jpg
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  dovoljena_napetost_in_vezave_navitja.jpg
 Velikost datoteke:  103.9 KB
 Downloaded:  938 krat

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
KraitPay



Pridružen/-a: Pet Mar 2015 8:28
Prispevkov: 4

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 30, 2015 10:34:45    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

reber je napisal/a:

Če imaš frekvenčnik napajan z 230V, je izhodna napetost frekvenčnika največ 230V in to velja za medfazno napetost, kar pomeni, da motor s podatki Y/D 400/230 priključiš v trikot (D) ker imaš medfazno napetost 230V. Seveda lahko storiš enako tudi, če imaš frekvenčnik napajan z napetostjo 400V (nekoč 380V) in v parametrih vpišeš izhodno napetost 230V.


Če imam motor Y/D 400/230, pa zvežem enkrat direktno enkrat pa z frekvenčnikom. Jaz razmišlam tkole, prosim propravi me kje se motim, da se končno nekaj naučim. Nekaj mi namreč ne štima med teorijo in prakso.

Direktni priklop: Zvežeš D ker je medfazna napetost po tablici takrat 230V? Ampak če na D vežeš 400V, potem je celotna medfazna napetost na navitju ( ki je dimenzionirana na samo 230V - podatek za trikot; na tablici?). Torej bi sam priklopil v Y, 400V/sqr(3)=230V, na navitju. Sem si tole razlagal pravilno?

Priklop z frekvenčnikom:
-če imam 230V napajanje frekvenčnika (L - N). Motor zvežem v trikot in max. izhodno napetost nastavim na 230V. Se pa zavedam da so frekvenčniki z 230V napajanjem grajeni samo do določene moči motorjev.
- če imam 400V napajanje. motor zvežem v trikor - takrat bo motor imel največ od napajanja, ker je celozna medfazna napetost na navitju. Na izhodu pa nastavim 230V. V trikotni vezavi namreč celotno napetost vrinemo direkno na navitje motorja, pri Y pa se leta deli z sqr(3).
Kaj pa če ga zvežem v Y in nastavim izhodno napetost na 400V? - 400/sqr(3) = 230 ; napetost navitja ne prekoračim? Je tole OK?

No tole bi bila moja razlaga tega primera, kje se motim? Moram gledati tablice motorja In računat vrednosti za D in Y ali se samo zanesem na tablice in priklopim kot piše. Tam kjer je podatek za D, tam je podatek kolikšna je MAX. napetost navitja - je tole prav?. Če je prevelika zvežeš v Y in je stvar rešena. Če je napetost še vedno prevelika, potem ni grajen za naše razmere?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 30, 2015 10:55:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Prav razumeš Wink
Če imaš motor 230/400 ga na frekvenčnik z 230V napajanjem vežeš v trikot, tukaj nimaš druge izbire ali možnosti. Če imaš pri enakem motorju frekvenčnik napajan z napetostjo 400V, je motor lahko vezan v trikot, če nastaviš izhodno napetost na 230V, oziroma motor vežeš v zvezdo in izhodno napetost omejiš na 400V, oziroma jo sploh ne omejuješ, saj je omejena že z napajalno napetostjo. Vsekakor je bolje, da v tem primeru vežeš motor v zvezdo in bo tudi fazni tok manjši, omejitev napetosti bolj pride v poštev v primeru, da motorja iz nekega razloga ne moreš vezati drugače.

Dobro je razumeti tudi delovanje frekvenčnika. Fazna napetost in sinusoida se naredi iz polne napajalne napetosti in PWM modulacijo, zato je pomembno, da je motor vezan tako, da gre za čim višjo napetost, oziroma napetost, ki je optimalna glede na napajanje. Napetostne konice so že tako ali tako prisotne in vsak motor ni popolnoma primeren za krmiljenje s frekvenčnikom tudi zaradi prebojne trdnosti izolacije. Napetostne konice se reže in blaži z ustreznimi dušilkami, ki so lahko celo večje (vse 3 skupaj) kot je velikost motorja.

_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
zokc



Pridružen/-a: Pet Mar 2012 17:49
Prispevkov: 38

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 03, 2015 18:44:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Da ne odpiram nove teme bom kar tule napisal.

Na motor moči 15kw bi vezal tokovni transformator. sedaj me pa zanima ali potreujem 3. tokovne transformatorje na vsaki fazi posebej, ali je lahko 1. tokovni transformator na eni fazi in tako merim tok? In ali lahko na treh tokovnih transformatorjih uporabim samo 1. amper meter ali za vsakega posebej?

Lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mirator



Pridružen/-a: Tor Mar 2014 14:49
Prispevkov: 41
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 03, 2015 19:42:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če hočeš meriti tok v vseh treh fazah, potrebuješ tri tokovnike in tri A-metre. Ker pa je elektromotor simetrično breme, je dovolj če meriš tok samo v eni fazi.
_________________
Če si praktik, spoštuj teorijo, če si teoretik, spoštuj prakso.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 03, 2015 20:21:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tako kot je mirator napisal, zgolj informativno je dovolj merjenje v eni fazi, ker praviloma so tokovi enaki, dokler je z motorjem in z napajanjem vse v redu. Če bi želel kontrolirati simetričnost tokov, bi seveda moral meriti vsako fazo posebej.
_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 314
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 05, 2015 19:25:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Seveda lahko z enim ampermetrom meriš tokove na treh različnih tokovnih transformatorji.
Rabiš samo še dodatno preklopno stikalo s tremi pozicijami, s katerim izbereš na kateri fazi boš meril.
Teoretično torej res meriš samo na eni fazi naenkrat, ampak to fazo lahko skoraj poljubno hitro izbiraš - preklapljaš in imaš zelo realno sliko tokov v celem 3f sistemu.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1954
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 05, 2015 22:10:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Teoretično lahko meriš z enim A-metrom na treh tokovnih transformatorjih, praktično pa je treba biti ZELO pazljiv pri preklopih, saj sekundar tokovnega transformatorja NIKOLI ne sme biti nepriključen. Namesto A-metra na tokovne transformatorje daš shunt upore, nanje pa potem preko preklopnika priključiš mV-meter Exclamation tak način meritev in preklapljanja je pravilen. Če je A-meter stalno priključen na tokovni transformator je že sam A-meter shunt. Preklapljanje bi povzročilo prekinitve in neobremenjen tokovni transformator, ki je na sekundarju namesto z A-metrom zaključen tudi s kratkim stikom.
_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
u2



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 7:03
Prispevkov: 314
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 06, 2015 07:36:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

S shunt uporom in mV-metrom je ena varianta, obstaja pa tudi stikalo, s katerim preklapljaš direktno A-meter.
Stikalo je sestavljeno - vezano tako, da je transformator faze ki jo trenutno meriš preklopljen na A-meter, ostala dva pa drži v kratkem stiku.
To verzijo smo imeli na razdelilni omari, tip stikala in proizvajalca se pa ne spomnim. Vem da je bila ena starejša zadeva, če se ne motim Italijanskega proizvajalca.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mirator



Pridružen/-a: Tor Mar 2014 14:49
Prispevkov: 41
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 06, 2015 15:48:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Drži. Obstajajo namenska stikala za preklop A-metra po fazah. Dobijo se v nekoliko bolj založenih trgovinah z elektromateralom.
_________________
Če si praktik, spoštuj teorijo, če si teoretik, spoštuj prakso.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zaspanc



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44
Prispevkov: 270
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 07, 2015 21:16:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Obstaja kakšna po ZKP logična razlaga, zakaj sekundar tokovnika ne sme biti neobremenjen?
_________________
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mirator



Pridružen/-a: Tor Mar 2014 14:49
Prispevkov: 41
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 07, 2015 23:14:52    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kratka razlaga:
Tokovnemu transformatorju je vsiljen primarni tok, v sekundarnem navitju pa preko ampermetra (ki ima majhno impedanco) teče v bistvu kratkostični tok. Zaradi tega je v njegovem navitju majhna gostota magnetnega pretoka in je tudi padec napetosti v transformatorju majhen. Če bi bile sekundarne sponke odprte, se fluks iz primarne strani ne bi več mogel kompenzirati s fluksom iz sekundarne strani in gostota magnetnega pretoka v jedru bi se močno povečala, jedro pa močno segrelo. V sekundarnem navitju bi se inducirala velika napetost, ki bi lahko povzročila preboj med navitjem in bila seveda tudi nevarna.

_________________
Če si praktik, spoštuj teorijo, če si teoretik, spoštuj prakso.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Zaspanc



Pridružen/-a: Sre Nov 2007 20:44
Prispevkov: 270
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 07, 2015 23:18:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Aha, jasno.
Hvala za pojasnilo.

_________________
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Energetika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group