Kazalo po www.elektron.si forumu www.elektron.si

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
   recentZadnjih 20 razprav  Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Desulfacija Pb akumulatorjev z EDTA.
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2008 10:11:37    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

za dodajanje bi moral dobiti kak koncentrat, pa dodajat po malem in obenem polnit, da se dobro meša..Ali iztočit vse, dodat, pomerit da je točna gostota, nato vliti nazaj..

Sem razmišljal da če bi imel en zanič aku bi njegov elektrolit koncentriral kar na soncu, v kaki črni banjici.Kot je bilo na discovery channel, bi banjico prekril z prozornim polivinilom, kamenček na sredino in spodaj drugo posodico da lovi izhlapelo vodo. Tako umazanija ne bi prišla zraven. Mislim da bi tisti deci vode hitro izhlapel, ko bi imel pravšnjo gostoto elektrolita pa bi ga dodal temu akuju ki je bil očiščen z edta..Bi delovalo? koštalo bi pa samo 5 min cajta..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo



Pridružen/-a: Sob Mar 2008 23:57
Prispevkov: 19
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2008 10:33:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

mucek4 je napisal/a:
Silvo je napisal/a:
...Baterija se je polnila - oseba, (viličarist) ni odvil čepov.


Mislim da bo vprašanje na mestu. Je treba pri polnjenjuodviti čepe ali ne? Ker novi polnilni z omejitvijo toka in napetosti ne povzročajo vrenja ali pač?


Kot je napisal Reber - načeloma jih ni potrebno odvijat, kajti čepi imajo odduške. Mogoče opišem zgoraj načeti dogodek podrobneje. Dogodek se je zgodil po tem, ko je se je akumulator polnil celo noč. Sodelavec je šel mimo ter slišal čudno "vrenje". Ko je hotel preveriti, če je v celicah dovolj vode se je zgodilo. Čep je bil očitno zamašen. Sicer pa smo viličariste poučili, da je pred polnjenjem potrebno porekontrolitrati, če je v celicah dovolj vode. Ravno s tem razlogom so se puščale celice med polnjenjem odprte. Po tej nesreči pa je bilo to obvezno, s poudarkom na izredno pazljivost pri odpiranju.

Sicer sem se pri voznih baterijah srečeval z kar nekaj različnih izvedb čepov. Običajni plastičen z navojem, gobast z navojem. Novejši so bili taki , ki so imeli pokrovček na tečaj. (si ga le dvignil). Zadnja verzija je bila izvedba z avtomatskim dolivalnim sistemom. (vsak "čep" je imel pokrovček z ventlčkom ter čepom) vse so bile povezane med seboj s cevjo, katero si pred polnjenjem priključil na sod z destilirano vodo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejj



Pridružen/-a: Čet Jan 2008 21:04
Prispevkov: 56
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 08, 2008 10:37:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Imel sem eno knijgo o avtomobilizem.A nimam več,nekaj se spomnim.Da iz akumulatorja zliješ tekočino in v akumulator očistiš z destilirano vodo ali navadno vodo c curkom.Ne spomnim.Nazadnje naliješ v razmerju destilirane vode in kisline in napolniš z polnilec.Verjetno je očistiti zaradi usedline v akumulatorju.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek4
moderator


Pridružen/-a: Čet Jan 2008 10:26
Prispevkov: 249
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 17, 2008 10:40:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Evo. Naprejdek. Danes sem dobil merilno pripravo za merjenje gostote elektrolita. Elektrolit po menjavi kisline z EDTA-jem in potem spet menjavi nazaj (stare) kisline je ravno na meji med "SLAB" in "ZANIČ". Sedaj letim za nekaj dni k našim južnim sosedom, ko pa pridem nazaj pa poizkusim z menjavo oz. dopolnjevanjem elektrolita.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
xilix



Pridružen/-a: Pon Jan 2008 15:31
Prispevkov: 38

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 28, 2008 19:22:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Akumulatorji so dosegli zavidlivih 50 % (in več) , avtomobilski pa ne kažejo podobnih uspehov. Pri drugi seriji aku. sem štartov s manj EDTA , pa rezultati prihajajo bolj počasi -sem jo moral dodati naknadno , da je proces sploh začel.
Čas dopustov , se slišimo jeseni.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
studi



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 19:50
Prispevkov: 61

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 02, 2008 10:26:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ker me je vseeo dajal firbec sem probal v dva avtomobilska akumulatorja dati priblizno enkrat vec EDTAja na celico kot obicajno in en je dejansko dobil uniceno celico.

Mislim, da je morda pri avtomobilski vzrok to, da ste nekateri dodali prevec EDTAja in morda res stari navadi avtomobilski izgubijo prevec materiala. Ker majo tanjse plate kot ciklicni.

Ciklicni se odlicno povrnejo, meni tudi avtomobilski ampak mislim, da imam z avtomobilskimi toliko boljse rezultate, ker jih najprej overvoltam in, ker sem skrt in sparam z EDTAjem.

Po mojem je se vedno najboljse EDTA akumulatorju dodati cimprej, da se sploh prepreci degeneracija plat in potem raje enkrat na leto ali dve namesto vode dodati kar elektrolit.

Bolje, da se sibi elektrolit kot plate.

Pri ciklicnih pa so rezultati v vsakem primeru odlicni. Ocitno se pozna, da late iso tako krhke in se da iz njjih res potegnit trikratno zivljenjsko dobo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 20:17
Prispevkov: 77
Kraj: Lj/Nm

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 10, 2008 00:39:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Glede koncentriranja kisline na soncu.
Stvar je močno higroskopična (nase veže vodo), tako, da ne bo nič iz tega.
Šlo bi, če bi jo zavrel, drugače ne.

EDTA iz -kristalov- veže nase svinec, kislinski preostanek pa sprosti. Kje stvar dobi zadostno količino elektronov nimam pojma, bom moral še enkrat vse preračunat.

Prazne akkuje se štarta tako, da se poveže plus pole, nato pa se poveže skupaj karoserije (oz. negativni pol na eni bateriji) in ne negativna pola obeh baterij.

Glede polnenja akkuja. v avtu. Avtomobilski alternator ima napetostno regulacijo polnenja in tako prepreči, da bi akku zavrel. Načeloma gre stvar do 13.8V, 14.4V ali 15.0V.
Je pa regulacija zelo občutljiva na slabo maso akkuja/alternatorja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pyr0Beast



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 20:17
Prispevkov: 77
Kraj: Lj/Nm

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 11, 2008 02:16:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Torej ..

Štartni akkuji so daleč prešvoh za kaj takega. Že pri našem se vidi, da so celice popolnoma razrahljane (Svinčev oksid plava v kislini), pa je star cca. 4 leta. Bi bil desulfator skoraj malce bolj primeren za take poizkuse.

Če pa že hočete -oživljati- akkuje.
Polniti do vsaj 16V, kakšno uro overcharganja in ste pripravljeni.
EDTA dodajati v čim manjših količinah in ne vse naenkrat. Poleg tega raje premalo, kot preveč. Zraven je treba akumulator obvezno polniti in ga pustiti na polnilcu pri 1/50C, raje 1/20C vsaj 2 dni, da EDTA popolnoma zreagira.
V kolikor se dodaja EDTA in se zraven ne polni bo plošče požrlo (Pri povečevanju kapacitete, so plošče -prazne-, kar rezultira v ponovni slufatizaciji in jedkanju). Pravtako jih bo pojedlo pri prazenju, če EDTA ni popolnoma zreagiral.

Zatorej je treba po tretmanu z EDTA v destilirani vodi zadevo še sprati. Če se dodaja EDTA v kislino je treba dozirati skrajno previdno, in količine popolnoma minimizirati, ter zraven obvezno polniti.

Organske kisline na svinčene plošče nimajo efekta. V najhujšem primeru bi jih oksidirale, kar pa sploh ni nič slabega.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 11, 2008 03:34:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zanimive ugotovitve, ni kaj, to se mi zdi zelo logično. Očitno bo treba poskušati na tak način, z zelo previdnim dodajanjem ... po dopustu seveda, ravno se pripravljam na odhod, čez dobro uro Very Happy
_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pyr0Beast



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 20:17
Prispevkov: 77
Kraj: Lj/Nm

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 11, 2008 11:56:31    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jah srečno pol, jaz grem zvečer enkrat Smile

No, ko pridem nazaj, bom našel en res. star akku, oz. 2, jih odprl, med tem še kupil EDTA, in naredil par experimentov, da res vidim, koliko je stvar koristna.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
studi



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 19:50
Prispevkov: 61

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 11, 2008 15:02:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jah, zadeva spuca trde kristale. Problem je, ce so plate zaradi dolgotrajnega vpliva kristalov ze mocno nacete in se EDTAja kot reagenta doda odlocno prevec. Sploh pri akumulatorjih z tankimi platami (startni).

Sam pa sem naredil se eno neumnost. za tamali skuter sem kupil 3 nove 12v 12Ah akumulatorje, ker so bili samo po 30 Eurov en in sem rekel, da pac bom mel vsaj primerjavo potem z ozivljenimi. sedaj, ko so uteceni po nekaj ciklih, z njimi naredim cca 2 km manj kot z ozivljenimi :/

ker sem v ozivljene enkrat dotakal tudi malo elektrolita imajo verjetno vecjo kapaciteto in, ker zaradi edtaja ne sulfirajo jim to tudi ne skodi in so ocitno v bistvu boljsi od standardnih.

90 eurov skozi okno.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BrezC



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 12:49
Prispevkov: 133
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 14, 2008 18:56:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sedaj bi pa še jaz nekaj vprašal, glede teh električnih skuterjev, že en cajt iščem kakega s katerim bi se vozil na šiht cca 3 km daleč, se pravi da odpadejo tiste micro variante, ki jih je polna bolha.com. Mašinca bi morala tudi izdelat dva krajša klanca. Res sem veliko brskal, ampak če že dobim kaj primernega je drago za popenit, taki skuterji so dražji kot bencinski 50ccm...Ve kdo za kak primeren ne predrag model?
Še eno vprašanje, kako je z homologacijo, izpiti čelado in tem šmornom, imam občutek, če kupim eno tako igračo bo gospod v plavem hotel registracijo, homologacijo, izpit za nevemkaj, čelado ipd..Kako je to zakonsko urejeno? V našem koncu namreč imajo policaji veliko preveč časa na odmet in se res poglabljajo v vsako malenkost, smo se s frendi že menili da bi vas Idrsko preimenovali v Radarsko, ampak to je offtopic..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 14:21
Prispevkov: 654
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 14, 2008 20:26:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Predlagam, da odpreš novo temo saj je problematika koles s pomožnim motorjem zanimiva, vendar nekako ne sodi v to temo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joško



Pridružen/-a: Čet Dec 2008 5:07
Prispevkov: 2
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 12, 2008 22:41:56    Naslov sporočila: Re: Desulfacija Pb akumulatorjev z EDTA. Odgovori s citatom

[quote="studi"]Ze nekaj casa za desulfiranje svincevih akumulatorjev zelo uspesno uporabljam EDTA in rezultati so izjemni. Do sedaj mi je uspelo "povrniti" ze vec kot 15 akumulatorjev. V glavnem motoristicne, ker jih uporabljam za 2 elektro skuterja in pa 2 avtomobilska. Postopek je enak a vecji, ko je akumulator, lazje je saj imajo motoristicni majhne odprtine celic kar je nadlezno/zamudno.

EDTA je najceneje na voljo v trgovini Samson v Kamniku

No jaz bi za moto akumulatorje raje uporabil kar ustrezen polnilec-vzdrževalec-desulafator. Primer takšnega polnilca za moto akumulatorje je Optimate 4, dobite ga na www.akumulator.si.
Naredili smo poskuse in rešili večino akumulatorjev, ki so bili že močno sulfatizirani, z napetostjo le še 2 V.
Optimate 4 ne deluje le v primeru kratkega stika med celicami, no v tem primeru, pa tudi noben kemični dodatek ne bo "prijel".

Sicer pa vsi proizvajalci akumulatorjev odsvetujejo razne dodatke.
Lp,
Joško

_________________
www.velog.si
faq.akumulator.si
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Srecko



Pridružen/-a: Sob Nov 2007 15:11
Prispevkov: 122
Kraj: Šebrelje-Cerkno

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 13, 2008 16:47:31    Naslov sporočila: Re: Desulfacija Pb akumulatorjev z EDTA. Odgovori s citatom

[quote="joško"]
studi je napisal/a:
Ze nekaj casa za desulfiranje svincevih akumulatorjev zelo uspesno uporabljam EDTA in rezultati so izjemni. Do sedaj mi je uspelo "povrniti" ze vec kot 15 akumulatorjev. V glavnem motoristicne, ker jih uporabljam za 2 elektro skuterja in pa 2 avtomobilska. Postopek je enak a vecji, ko je akumulator, lazje je saj imajo motoristicni majhne odprtine celic kar je nadlezno/zamudno.

EDTA je najceneje na voljo v trgovini Samson v Kamniku

No jaz bi za moto akumulatorje raje uporabil kar ustrezen polnilec-vzdrževalec-desulafator. Primer takšnega polnilca za moto akumulatorje je Optimate 4, dobite ga na www.akumulator.si.
Naredili smo poskuse in rešili večino akumulatorjev, ki so bili že močno sulfatizirani, z napetostjo le še 2 V.
Optimate 4 ne deluje le v primeru kratkega stika med celicami, no v tem primeru, pa tudi noben kemični dodatek ne bo "prijel".

Sicer pa vsi proizvajalci akumulatorjev odsvetujejo razne dodatke.
Lp,
Joško


Tale post pa bolj spada v tole temo kakor sem.

LP Srečko

_________________
samouk
Tukaj sem doma
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MihaT.



Pridružen/-a: Tor Nov 2007 8:14
Prispevkov: 118
Kraj: Bistrica pri Tržiču

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 14, 2008 12:04:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz imam za nekaj časa dovolj vžiganja avtomobila s porivanjem, tako da ne hvala Smile
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
xilix



Pridružen/-a: Pon Jan 2008 15:31
Prispevkov: 38

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 19, 2009 09:17:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Shocked Začuda akumulatorji še vedno delujejo . Ni zaznati kakšnega padca kapacitete .
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
moderator


Pridružen/-a: Pet Nov 2007 8:00
Prispevkov: 1955
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 19, 2009 10:37:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Doma imam še kakšno kilo in pol EDTA, če bi rad kdo poskusil, lahko dobi 100g, 200g, ... ali po želji.
_________________
podpis
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pyr0Beast



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 20:17
Prispevkov: 77
Kraj: Lj/Nm

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 19, 2009 13:34:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Me me me me me Smile
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
xilix



Pridružen/-a: Pon Jan 2008 15:31
Prispevkov: 38

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 25, 2009 22:51:08    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Končno so "crknili" , presenetljivo brez predhodnega opozorila ?? Kot da bi spustili dušo (kar vsi naenkrat ?? OK glede na rezultate z ostalimi akumulatorji , bi rekel , da pravzaprav ni pravih rezultatov (mogoče je teh 12 akumulatorjev imelo kakšno bolj tragično življensko izkušnjo Wink ) Ostanek belega praška pa bom porabil še za en drugi eksperiment (pa ne z akumulatorji)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Tunelar



Pridružen/-a: Čet Jan 2015 18:05
Prispevkov: 17
Kraj: Fala

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 05, 2015 09:38:53    Naslov sporočila: Vprašanje! Odgovori s citatom

Studi lep pozdrav!

Mene zanima kaj lahko napravim z akumulatorjem kateri celice so spojen z zalitimi spoji in cel tehta več kot eno tono ter obračanje za izlivanje elektrolita ni mogoče. Aku je na 60 procentih in bi mu rad povečal kapaciteto z dodatkom EDTA-ja. Mi lahko svetuješ na kakšen način bi to najbolje opravil, aku je 48 voltov in 700ah trakcijski znamke FIAM Confused

_________________
Kinetik
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.elektron.si forumu -> Napajalna tehnika, usmerniki, pretvorniki, UPS, baterije, akumulatorji, solarni sistemi Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Stran 10 od 10

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Da, lahko povlečeš datoteke v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group