|
www.elektron.si
|
Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sre Feb 04, 2015 12:14:06 Naslov sporočila: Priklop oljnega gorilca |
|
|
Pozdravljeni,
imamo zelooo star oljni gorilec, ki bi ga želel montirati na dodatno peĆØ.
Težava je v tem, da ga ne morem (neznam) priklopiti na kotlovsko regulacijo zato bi uporabil omarico, ki je že zraven gorilca (slike v prilogi).
Zelo bi mi pomagalo, ĆØe bi mi nekdo razložil kaj so elementi v omarici in njihov namen, ter glavno kako naj jo priklopim na elektriko.
Kot je razvidno na slikah imam 5 žilni kabel od katerega je ena žila (ĆØrna) slepa, torej mi ostanejo 4.
Rjava je faza (je v tem primeru tudi tako glede na to, da je vezje staro?)
Modra je nula,
in ostane samo Å”e 1 ĆØrni kabel, ki bi moral biti nekako povezan s termostatom, ki bo gorilec odklopil, ko bo v peĆØi zadosti stopinj.
LuĆØka je odklopljena kar me niti ne moti, samo da bo delalo
LP,Damjan
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
102.22 KB |
Pogledana: |
4561 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
110.71 KB |
Pogledana: |
4560 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
103.64 KB |
Pogledana: |
4496 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
91.18 KB |
Pogledana: |
4430 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
77.46 KB |
Pogledana: |
4473 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
potepenc
Pridruen/-a: Tor Sep 2012 20:17 Prispevkov: 43
|
Objavljeno: Sre Feb 04, 2015 14:51:20 Naslov sporočila: |
|
|
Mene bolj kot omarica zanima gorilec in tisti ĆØrn kabel, poslikaj Å”e to in podrobno opiÅ”i, gotovo je na gorilcu Å”e ena avtomatika.
Pripete slike so zmazek, zakaj uporabljaŔ digitalni zoom na telefonu? Pripni v normalni resoluciji, bo slika lepŔa in bolj ostra, da ne gledamo kock, kot da bi gledal minecraft
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Feb 04, 2015 23:08:49 Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz se iz teh fotografij ne znajdem, ker ni kaj dosti videti. Å ele zadnja fotografija, ki prikazuje gorilnik, me moĆØno spominja na gorilnik Riello, temu gorilniku je seveda sorodna zunanja omarica na prejÅ”njih fotografijah, ampak vsebina omarice ni originalna. Temu gorilniku pripada Å”e ena zunanja enota, to je predgretje olja, ker je gorilnik namenjen kurjenju mazuta in razliĆØnega olja. Verjetno je to tisti model, ki ima zraĆØno lamelno ĆØrpalko in venturi Å”obo.
Za kaj veĆØ, boÅ” moral priložiti nove fotografije gorilnika v celoti z veĆØih strani in napisati kaj veĆØ o tem. Sedaj ne vem, ali ti je gorilnik popolna neznanka ali pa... ne vem, bi želel kuriti odpadno olje? NiĆØ lažjega, s tem imam ogromno izkuÅ”enj, gorilnike predelam ali naredim sam, take in drugaĆØne, avtomatika na novo, predgretje, ...
Glede fotografij, je že potepenc napisal, da so zmazek. Zmazek ravno ne, so pa precej slabÅ”e, kot jih naredi fotoaparat, telefon Samsung Galaxy S3 paĆØ ni fotoaparat, ĆØeprav ima 8M pikslov, to Å”e ni merilo kvalitete fotografij in loĆØljivost fotografije 3264x2448 nikakor ni primerna za objavo na internetu, bolj prijazna je nekje okoli 1M piksel do najveĆØ 2M piksla, po drugi strani je dovolj že 0,5M piksla z loĆØljivostjo 800x600 in podobno. Na slednjo loĆØljivost sem zmanjÅ”al priložene fotografije in jih pripel nazaj in tudi datoteke so postale manjÅ”e, kar pod 100kB. Pozabi zmanjÅ”evanje datotek, zmanjÅ”aj piksle pa bo datoteka sama po sebi postala primerno manjÅ”a Naj bo dovolj Offtopica
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Feb 05, 2015 15:20:37 Naslov sporočila: |
|
|
Će na kratko odgovorim na vpraÅ”anje o Å”tevilu transformatorjev:
Na priloženih fotografijah jaz vidim dva transformatorja, prvi je v omarici, drugi na gorilniku. V omarici je transformator za napajanje, poleg njega je en mini usmernik, kaj dosti veĆØ ne razberem, zdi se mi, da je na desnem releju videti, da je tuljava 24V DC. Na gorilniku je VN (visokonapetostni) transformator prikljuĆØen na elektrode za vžig goriva. Zdelo se mi je, da je vse to logiĆØno, zato nisem posebej pisal o samo dveh transformatorjih, samo ĆØudno se mi zdi vpraÅ”anje: Citiram: | MogoĆØe kdo ve zakaj toliko trafotev? | kot da je teh transformatorjev tako veliko, jaz vidim le dva.
Glede tistega malega usmernika v omarici, na tiskanem vezju je gretzov mostiĆØek, kondenzator, upor in (verjetno) tranzistor. Vsak gorilnik bi moral imeti fotocelico za zaznavanje plamena, verjetno gre za foto upor, povezan na tisti tranzistor v omarici, ta pa mogoĆØe vklaplja rele.
Zelo težko je ugibati o nekem doma narejenem vezju, kar omarica definitivno je, brez natanĆØnih informacij in opisa, fotografije pa so komaj povpreĆØne in ne prikazujejo pomembnih detajlov, zato brez zelo natanĆØnega opisa in fotografij ne bo Å”lo.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Čet Feb 05, 2015 22:38:35 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovor.
Vsekakor sem danes probal razbrati kam gre kakŔna žica in sem kar sem razbral narisal v pdf datoteki.
Na grobo imamo 3 kable. Vstopni BEL (5 žilni), izstopni za predgretje BEL (3 žilni) in izstopni ĆRNI, ki gre v gorilec.
Razlaga.
Vstopni kabel ima 5 žil. Rjavo, modro, rumeno/zeleno in 2 ĆØrni.
Rjava gre na T1
Modra na T2
Zemlja je preko spojke (slika 10) povezana z rjavo in gre v kabel za predgretje. Modra za predgretje je povezana na T2. Potem sodeĆØ, bi moral vstopno rjavo in zemljo skupaj povezati na fazo.? Će je to res, potem predgretje zastopim saj sta samo 2 kabla in je NON STOP klopljeno. BoljÅ”a bi bila sicer vezava iz T1 in ne iz vstopne zemlje...
1 ĆØrna žica, vstopna, gre direktno na stikalo ON/OFF v omarici in nazaj direktno v ĆØrni kabel, ki gre v gorilec.
Druga ĆØrna žica je prosta.
Iz ĆØrnega kabla, ki gre v gorilec, (v njem so sami ĆØrni kabli samo eden je rumeno zelen), gre rumeno zelena žica na ohiÅ”je, nato pa dodatna ĆØrna žica nadaljuje priklop na neko ozemljitev.
Dodal sem slike, tokrat sem jih slikal z manjŔo velikostjo. Upam, da bodo boljŔe. Po potrebi naredim Ŕe kakŔno
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
10.jpg |
Velikost datoteke: |
476.51 KB |
Downloaded: |
1526 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150205_202304.jpg |
Velikost datoteke: |
408.28 KB |
Downloaded: |
1499 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150205_202324.jpg |
Velikost datoteke: |
492.64 KB |
Downloaded: |
1582 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150205_202343.jpg |
Velikost datoteke: |
429.91 KB |
Downloaded: |
1426 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150205_202559.jpg |
Velikost datoteke: |
367.09 KB |
Downloaded: |
1452 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Čet Feb 05, 2015 22:43:37 Naslov sporočila: |
|
|
V prejÅ”njem prispevku mi ni dovolilo pripeti veĆØ slik in pdf datoteke trenutno deÅ”ifriranega vezja zato prilagam:
LP, Damjan
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
Vezje.pdf |
Velikost datoteke: |
63.11 KB |
Downloaded: |
611 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150205_202614.jpg |
Velikost datoteke: |
359.32 KB |
Downloaded: |
1290 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150205_202737.jpg |
Velikost datoteke: |
327.49 KB |
Downloaded: |
1354 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150205_203625.jpg |
Velikost datoteke: |
397.02 KB |
Downloaded: |
1413 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150205_203323.jpg |
Velikost datoteke: |
315.87 KB |
Downloaded: |
1495 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Feb 06, 2015 01:15:24 Naslov sporočila: |
|
|
Prosim te za fotografije gorilnika in ne dobim niti ene, namesto nje dobim 10 drugih, ki mi ne sporoĆØajo niĆØ novega, razen pdf datoteke z delno shemo.
Shemo lahko ali pa Å”e bolje... moraÅ” jo dopolniti in narisati do konca, po obstojeĆØih žicah v omarici zriÅ”i shemo, da vidimo kakÅ”en veleum si je stvaritelj te vezave izmislil.
Ne vem kaj misliÅ” s T1 in T2?
Å e enkrat te pozivam, fotografije gorilnika
Predgretje, ĆØe ga imaÅ” ali pa tudi ne, pri tem gorilniku je predgretje zunanje in ima stalno napajanje, kar je tudi razvidno iz delne sheme. Predgretje ima svoj termostat in deluje kot samostojna enota, lahko bi sicer bila tudi taka vezava, da predgretje dobi napajanje iz kotlovskega termostata in ko doseže temperaturo, se vklopi gorilnik ampak pri tem predgretju je kar nekaj volumna in bi vžig predolgo trajal, zato je verjetno kar stalno v pripravljenosti.
No, sedaj te Å”e enkrat pozivam (sem že zoprn zelo moĆØno) za fotografije gorilnika in da naÅ”tejeÅ” vse dele gorilnika in jih podrobno opiÅ”eÅ” in kako so povezane, poskusi ugotoviti, kam na konektor so povezani posamezni elementi, to ti bo pomagalo pri risanju celotne sheme vezave.
Da ne boÅ” misli, da te muĆØim brez veze, ĆØe bi jaz v roke dobil tako neznano stvar, ki jo je nekdo po svoje predelal in ne obstaja nobena dokumentacija, ne original in Å”e manj opisana predelava, bi se preprosto lotil reverse engeneeringa in iz obstojeĆØega stanja zrisal shemo in po shemi bi potem ugotovil naĆØin delovanja in mimogrede Å”e naĆØin priklopa.
ObĆØutek imam, da v elektrotehniki nisi domaĆØ, na to me nisi opozoril, da bi mojo razlago prilagodil tvojemu nivoju znanja. Će nekdo nekaj ne zna, to ni sramotno, da pa to prikriva in s tem zavaja ljudi, ki mu nudijo pomoĆØ, pa ni v redu in po nepotrebnem zaplete stvari. Poglej, ĆØe ne poznaÅ” in ne veÅ” kaj je kaj, preprosto to priznaj in opiÅ”i po svojih besedah kakor paĆØ moreÅ” in znaÅ”, bomo že razumeli in ti razložili kaj je kaj, do zadnje podrobnosti, ki te bodo zanimale.
Do sedaj lahko iz priloženih fotografij razberem zelo zelo malo, res malo, zato si Å”e vedno želim fotografij gorilnika in njegovega podrobnega opisa, ker ne vem toĆØno kaj imaÅ”, jaz pa tega gorilnika nisem imel, sem ga samo videl pred davnimi leti pri prijatelju, ki ga tudi nima veĆØ, ampak vem, kako deluje in zato ne bo problemov. Å e najveĆØ vredna informacija se skriva v delni shemi, to je tista pdf datoteka... Priklop je preprost, imaÅ” niĆØlo, imaÅ” ozemljitev, imaÅ” stalno fazo in imaÅ” fazo iz kotlovskega termostata.
Pravilna vezava bi bila, da stalna faza pride najprej na glavno stikalo, iz stikala gre na predgretje in nazaj ven na kotlovski termostat in spet nazaj v omarico oziroma gorilnik. Vse to bi zlahka prilagodil standardnemu 7 polnemu priklopu gorilnika, ki ima tudi standardni konektor.
Seveda obstaja možnost, da je kaj narobe zvezano, pri raznih predelavah vĆØasih ljudje naredijo trapaste napake in meÅ”ajo zemljo in niĆØlo... zato je treba take napake tudi odpraviti in popraviti vezavo.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Pet Feb 06, 2015 06:57:13 Naslov sporočila: |
|
|
Fotografijo gorilnika nisem priložil, ker gorilnika nimamo doma. Še vedno je v hiŔi starih starŔev. Bom danes popoldne Ŕel tja in naredil nekaj slik ter povezal na shemo kar bom znal.
s T1 in T2 sem mislil terminal 1,2 itd. Tako imenovanje sem zasledil na netu.
Ne da nisem v elektrotehniki domaĆØ, nimam pojma! Vse kar znam, je pomeriti fazo, pa Å”e to samo na 220V s fazenbriferjem. Zato sem temo odprl pod elektrotehnika za zaĆØetnike , vsekakor nisem želel zavajati...
Tukaj že ne sledim:
ImaÅ” niĆØlo=plava žila
imaÅ” ozemljitev=povratna rumeno/zelena zila, ki gre iz gorilca
stalna faza=ĆØrni 1 ?
faza iz kotlovskega termostata= rjava žila?
Danes zjutraj sem pogledal Ŕe na releja in res v njima piŔe 24V.
Torej rjava žila (220V) pride v trafo in nato po omarici teže 24V. Že malo bolj varno .
Bom poizkusil ugotoviti kam gredo kabli po trafotu. Je težko ker jih je ogromno, ki se prepletajo in zgubim sled kaj gre notri in kaj ven.
Tiste male enote na vezju (gretzov mostiĆØek, kondenzator, upor, tranzistor) kateri je kateri....tukaj bi potreboval malo veĆØ pomoĆØi.
Se vidi da to žal ni moje podroĆØje. Je pa zanimivo
Će pa ga priklopimo na standardni 7 polni konektor pa ale-luja
Upam, da Ŕe preden me kaj strese
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Feb 06, 2015 11:50:33 Naslov sporočila: |
|
|
No, poĆØasi bomo ugotovili, kako naprej ali kako ponovno zaĆØeti, ĆØeprav smo že zaĆØeli in sploh ne tako slabo, nekaj kljuĆØnih informacij je že zbranih.
Glede na znanje (ali neznanje) bo tudi razlaga temu primerna, za zaĆØetnike.
Napajanje si lahko predstavljaÅ” tudi kot en preprost elektriĆØni tokokrog, recimo baterija, vodniki in nek porabnik, recimo žarnica. Vmes lahko vežeÅ” kakÅ”no stkalo, da prekineÅ” tokokrog, verjetno ti je ta princip jasen, vedno imaÅ” zakljuĆØen tokokrog. Pri bateriji imaÅ” enosmerno napetost, prikljuĆØki so pozitivni in negativni, torej + in -
Enako ali zelo podobno je tudi pri omrežnem napajanju, imaÅ” sicer izmeniĆØno napetost, ampak tokokrog mora biti prav tako sklenjen ali zakljuĆØen. IzmeniĆØna napetost ima prav tako + in - le da se stalno izmenjujeta.
Pri izmeniĆØnem tokokrogu ne uporabljamo nazivov plus in minus, paĆØ pa niĆØla (moder vodnik), ki je praviloma na potencialu zemlje in faza (ĆØrn, rjav, ..), ki ima napetost proti niĆØli 230V v naÅ”em omrežnem sistemu. Zemlja ali ozemljitev, zaÅ”ĆØitni vodnik, PE, je praviloma rumeno-zeleni vodnik in je namenjen zaÅ”ĆØiti, je na potencialu zemlje, oziroma je direktno povezan z zemljo preko ozemljila in ozemljitve. Skozi zaÅ”ĆØitni vodnik tok praviloma ne teĆØe, to se zgodi le ob napaki, ĆØe pride do preboja ali kratkega stika z ozemljenimi deli.
Sedaj pa na tvojo avtomatiko in napajanje gorilnika.
Kot sem že zgoraj napisal, imaÅ” v omarico 2x pripeljano fazo, ena stalna in ena verjetno preko kotlovskega termostata. Pred termostatom je nekje narejen priklop ali dovod z le eno fazo, ta je razcepljena v dve smeri, ena gre direktno v omarico in ena na termostat... NiĆØla in zemlja je pripeljana 1x kar je dovolj, saj je tudi 2x pripeljana faza gotovo ena in ista, le da je ena stalna ena pa ne. Pravilno bi bilo, da bi v omarico pripeljal le dovod in bi iz te omarice vzel napajanje za termostat in preko termostata dobil fazo nazaj, da avtomatika pozna stanje termostata.
Standardni 7 polni priklop je v naslednjem vrstnem redu:
1 - faza dovod
2 - ozemljitev
3 - niĆØla
4 - faza izhod na termostat, oznaka T1
5 - faza iz termostata nazaj, oznaka T2
6 - izhod faza kontrolna luĆØka - napaka
7 - izhod faza Å”tevec delovnih ur, kontrolna luĆØka - delovanje
V prilogi je ena shema gorilnika, kjer je lepo prikazana tudi vezava peĆØi z dvema kotlovskima termostatoma T1 in T2, tako da oznake s ĆØrko T niso samoumevne, da gre to za terminal 1 in terminal 2, mogoĆØe imajo ameriĆØani tako. Brez legende ni niĆØ, ĆØe ni po standardu.
Uporaba standardnega 7 polnega priklopa je priporoĆØljiva, ker prihrani cel kup nevÅ”eĆØnosti, tudi same peĆØi so praviloma tako povezane, da to vse ustreza. Pogosto monterji povežejo na 7 polni priklop samo sponke 2, 3, 5 in niĆØ drugega, mogoĆØe kontrolne luĆØke, ĆØe so na peĆØi, napajanje gorilnika pa kar ĆØez termostat, kar ni pravilno, saj v primeru, da imaÅ” gorilnik, ki potrebuje stalno napajanje, na tak priklop ne bo deloval ali pa ne bo pravilno deloval.
Tvojo omarico boÅ” prerisal tako, da boÅ” porezal vezice, da boÅ” lažje sledil žicam, na koncu jih lahko spet spneÅ” nazaj z novimi vezicami, da ne bodo ĆØreva v omarici.
Tisto malo tiskano vezje pri tebi pa vsebuje:
- gretzov mostiĆØek, to je usmerniÅ”ki mostiĆØek s 4 diodami, za usmerjanje izmeniĆØne napetosti, je ĆØrn in ima 4 nogice...
- modr visok element je elektrolitski kondenzator, za glajenje enosmerne napetosti, negativni pol je na strani, kjer je bela oznaka -
- kovinski okrogli element je najbrž en tranzistor, kaj piÅ”e gor boÅ” moral ti pogledat, po oznaki se potem toĆØno ve, kaj toĆØno je to.
- upor je Ŕe ostal, tega pa najbrž poznaŔ
Bi pa rabil eno primerno fotko tistih kontaktov desno v omarici, ob releju, kjer so goli kontakti, na fotkah ne vidim, kaj bi to lahko bilo, lahko je pobrano iz kakÅ”ne avtomatike in nekaj improvizirano, nekje bi moralo biti eno ĆØasovno vezje, ne more gorilnik kar tako malo na pamet delovat zaradi vžiga, popravljanja plamena in podobno, na gorilniku je verjetno tudi kakÅ”en elektromagnetni ventil za olje, verjetno celo dva, ĆØe se prav spomnim.
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
gorilec_vaterm_shema_150dpi_bw.gif |
Velikost datoteke: |
41.33 KB |
Downloaded: |
1582 krat |
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Pet Feb 06, 2015 21:53:37 Naslov sporočila: |
|
|
Tranzistor sem pogledal. Oznako ima: BC 141-16 99 401 Malesya. Meni to pove samo, kje je bil narejen
Tisti kontakti desno...to je najbrž bimetal.
Na gorilcu zgoraj so (slika 232, zadnje tri Ŕtevilke):
- 2 valjasti zadevi, to bosta elektromagnetna ventila omenjena v prejŔnjem postu (kakŔno funkcijo imata?)
-foto celica
-in pa oljni grelec.
Oljni grelec ima originalno žico prekinjeno, predvidevam da fazo.
Dodan, ali pa original je Å”e en grelec (sl.338), ki je direktno na dovodu goriva. (Termostat je oĆØitno dodan). Iz tega termostata gre žica na prejÅ”nji oljni grelec na mesto, ki je bilo prekinjeno.
Na sliki 339 je ena valjasta enota, podobna avtomobilski cinÅ”puli. V njo gresta dva kontakta. Izhoden, moĆØnejÅ”i ĆØrni kabel pa ni prikljuĆØen.
Škoda, da je že vse nekaj na pol predelano. Je samo Ŕe težje razumljivo....
Upam, da so slike v redu.
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150206_191232.jpg |
Velikost datoteke: |
427.46 KB |
Downloaded: |
1388 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150206_192338.jpg |
Velikost datoteke: |
424.13 KB |
Downloaded: |
1388 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150206_194144.jpg |
Velikost datoteke: |
470.93 KB |
Downloaded: |
1370 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150206_194227.jpg |
Velikost datoteke: |
452.91 KB |
Downloaded: |
1420 krat |
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150206_190339.jpg |
Velikost datoteke: |
429.06 KB |
Downloaded: |
1262 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 07, 2015 00:22:30 Naslov sporočila: |
|
|
BC141 je NPN tranzistor, niĆØ posebnega "general purpose" za sploÅ”no uporabo.
Na prvi fotografiji je res videti dva elektromagnetna ventila, toĆØne funkcije ne poznam dobro, ker si takega gorilnika nisem lastil, imel ga je prijatelj in ga zamenjal za novejÅ”ega, ker je bil ta moĆØno obrabljen.
Poleg ventilov je res ena velika fotocelica, verjetno en starinski veĆØji fotoupor.
Predgretje zadnje stopnje je zato, da se ogreje zadnji del do Å”obe, del z ventili in tja do ĆØrpalke, ogreje se pred Å”tartom in mao pomaga tudi med delovanjem.
Gorilnik prebavi marsikaj, kar gori, za kurilno olje ga je nesmiselno uporabljat, ker danes dobiÅ” delujoĆØe rabljene za majhen denar.
Problem teh kompresorskih gorilnikov je obraba lamelne ĆØrpalke za zrak, ko je to obrabljeno, je potrebna generalna obnova, sicer slabo deluje. Obnova ni poceni, ker je to danes eksotika in velja za unikatno delo, zato je lahko tudi cena zelo unikatna (visoka, zelo visoka), ker delov ne dobiÅ” veĆØ ali pa izredno težko, skoraj bi prej zadel na lotu.
Ker je napeljava temeljito predelana, je nekdo vedel kaj hoĆØe ali pa ga preprosto ni znal spraviti v pogon in je s predelavo totalno zabluzil. Će ima gorilnik dovolj visoko Å”tevlo delovnih ur, je ĆØrpalka gotovo obrabljena, tako da gorilnik brez obnove ni uporaben.
Sedaj pa pomembno vpraŔanje: Kaj bi ti rad kuril s tem gorilnikom?
Gorilnik je doživel toliko predelav in dodelav, da po tem sklepam, da je moral povzroĆØati precej težav z delovanjem, verjetno bo najveĆØji vzrok mehanska obraba, zamaÅ”enost kanalov za olje, ventilov, obraba ĆØrpalke, ... Će bi bila predelana samo avtomatika in ostalo brez predelav, bi Å”e nekako Å”lo, tako pa verjetno brez generalne ne bo Å”lo, ta pa zaradi pomanjkanja delov verjetno ne bo poceni, kot sem že napisal.
Za kurjenje kurilnega olja bo najceneje nabaviti drug gorilnik, lahko tudi rabljen, bo veliko ceneje, kot popravilo in obnova tegale.
Na zadnji sliki je pod gorilnikom kondenzator motorja, gre za delovni kondenzator enofaznega motorja, tipiĆØna zadeva.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sob Feb 07, 2015 12:57:22 Naslov sporočila: |
|
|
Gorilnik bom uporabljal kot sekundarni gorilec. V primeru, da prvi zataji, kar se nam velikokrat dogodi (motnje), bi se prižgal. Glede na to, da je bolj trpežen kot primarni, kar je za moje pojme pozitivno, bom z njim, ĆØe bo Å”lo skuril tudi tisto nesnago, ki ostane na dnu cisterne, ki pa jo ni malo.
Da gorilca niso znali spraviti v pogon mislim, da ni toĆØno, saj je, kolikor vem, deloval dokler niso preklopili na plin. Će bi bil zaniĆØ bi ga ata vrgel v smeti.
Će gorilec spravimo v pogon in ĆØe ne bo funkcionalen ga Å”e vedno lahko prodam. TakÅ”en nedeloven, kot je sedaj pa je samo za v smeti.
Moja želja ostane enaka. Probati in pomožnosti priklopiti na standardni konektor. Će bomo zadevo razdelali v detajle bo mogoĆØe tudi kdo drug naÅ”el koristne informacije.
Će se vrnem na temo:
Iz slik, ki sem jih uploudal in z razumevanjem koncepta delovanja, bi se moglo znati doloĆØiti, kaj releji in bimetal urejajo? Će res ni potrebno ne bi Å”el vse kable prerisovat, ĆØe pa je potrebno bom pa Å”el!
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 07, 2015 14:15:38 Naslov sporočila: |
|
|
Za kurjenje kurilnega olja predgretje niti ni potrebno, saj je dovolj tekoĆØe da se lepo razprÅ”i tudi hladno, Å”e posebej zato, ker je zraĆØno razprÅ”eno (venturi efekt). Verjetno je predgretje izklopljeno, ker je bilo kurjeno kurilno olje.
Koliko je obrabljena ĆØrpalka in koliko zapackan gorilnik, vidiÅ” kmalu po tem, ko ga spraviÅ” v pogon in vidiÅ” ĆØe prÅ”i oljno meglo in ĆØe se ta tudi vžge, ko je prisotna iskra. Će je bilo zadnje ĆØase kurjeno le kurilno olje, gorilnik v notranjosti (tisto kar ne vidiÅ”) najbrž ni zamaÅ”en in zapackan.
Će je bil gorilnik v delujoĆØem stanju in se ga takega tudi izkljuĆØilo iz uporabe, bi ga bilo treba samo pravilno prikljuĆØiti nazaj in bi moralo delovat. Lahko bi poskusil kar po logiki, niĆØla in zelja sta znani, ostaneta ti stala faza in faza preko termostata, za preizkus ju spojiÅ” skupaj in seveda prikljuĆØiÅ” napajanje, verjetno bo delovalo.
Funkcija elektromagnetnih ventilov je odpiranje olja, eden odpira olje, ki gre skozi lamelno zraĆØno ĆØrpalko, drugi odpira olje, ki gre direktno v Å”obo. Na ĆØrpalki imaÅ” filter za zrak, ki gre skozi ĆØrpalko, sekundarni zrak zagotavlja vetrnica na motorju, seveda mora biti pokrov gorilnika zaprt za normalno delovanje in pretok zraka tja kamor je treba.
Ćeprav tale gorilnik požre marsikaj, svinjarije iz dna cisterne ne bo prebavil, filtriranje ti ne uide. Će bi kuril mazut ali gosto odpadno olje, pomaga predgretje, tudi preko 100Ā°C, da olje postane redko, problem odpadnih olj ni goÅ”ĆØa in svinjarija v njem, paĆØ pa gostota. Svinjarijo v olju je v vsakem primeru treba izloĆØiti, Å”e najveĆØ se izloĆØi z ležanjem in posedanjem, kar ima v cisterni dobre pogoje, ker miruje dolgo ĆØasa. Dodatni filtri so seveda obvezni... filter z veliko povrÅ”ino in veliko uĆØinkovitostjo je možno zelo poceni narediti doma.
Lahko ti predlagam tudi kakÅ”no menjavo za delujoĆØ in lepo ohranjen gorilnik za kurilno olje, namreĆØ kolega bi bil interesent za tale gorilnik zaradi zraĆØne lamelne ĆØrpalke.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail
Nazadnje urejal/a reber Sob Feb 07, 2015 16:26:00; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sob Feb 07, 2015 16:15:17 Naslov sporočila: |
|
|
Saj bi ga priklopil, pa se bojim, da me ne bo kaj streslo,...Omarica je žeĆØezna, gorilec je železen, povsod okoli pa min. 220
Zato bi rad deŔifriral kaj gre kam in zakaj, potem bom vsaj vedel kje moram biti previden.
Danes sem cel dan prerisoval vsebino omarice
Nekako sem vse skupaj združil v pdf datoteki vezje_2. Tranzistor, mostiĆØek in kondenzator so spodaj povezani, kar se vidi v pdfu. Žice sem pobarval, da bi se lažje videlo, kaj gre kam.
Prosil bi za razlago kako potuje elektrika in kakÅ”ne napetosti je oz. me Å”e vedno zanima, ĆØe je opcija priklopa na standardni prikljuĆØek.
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
Vezje_2.pdf |
Velikost datoteke: |
87.02 KB |
Downloaded: |
587 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
potepenc
Pridruen/-a: Tor Sep 2012 20:17 Prispevkov: 43
|
Objavljeno: Ned Feb 08, 2015 12:11:42 Naslov sporočila: |
|
|
Ne boj se, priklopi to reĆØ in se ne dotikaj, ko bo pod napetostjo pa te ne bo niĆØ streslo. Kovinsko ohiÅ”je imaÅ” ozemljeno, tega se lahko dotikaÅ”, prikljuĆØke posameznih delov pa ne Å”lataj med delovanjem
Shemo si ĆØudno narisal, se paĆØ ne spoznaÅ”, kot praviÅ”. Na obeh relejih imaÅ” narisan razpored kontaktov in oÅ”tevilĆØene prikljuĆØke, to uporabi v shemi. V teh PR relejih so po trije izmeniĆØni ali preklopni kontakti.
Tisti rele brez ohiÅ”ja je nekakÅ”en mehanski ĆØasovni rele, na prvih dveh prikljuĆØkih je prikljuĆØena Å”pirala grelĆØka, ki je navit na bimetal, ko se segreje preklopi kontakte, to so naslednji trije, je pa to izmeniĆØni kontakt, enako kot v PR relejih.
Će kaj ne razumeÅ” okoli relejev, kar vpraÅ”aj, da ti razložimo in mogoĆØe boÅ” moral Å”e kaj razkopat, lahko pa sploh ne, priklopi gorilec na elektriko in probaj ĆØe deluje
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Pon Feb 09, 2015 09:34:11 Naslov sporočila: |
|
|
hmmm, no pa ga bom probal priklopiti. Da vidimo kaj se bo zgodilo. Nekaj se bo
MogoĆØe je vsem ostalim jasno, vendar meni nekako ne gre skupaj.
Predstavljam si tako, da vzamem standardni vtikaĆØ, ki se priklopi v vtiĆØnico (tu bom pazil, da se faza res priklopi na fazo in en na nulo). Iz vtikaĆØa gredo 3 žile, faza, nula in zemlja....sedaj pa priklop omarice na omenjene žice.
Će gledam vezje.pdf, kjer imam 5 žilni kabel:
1. Rjavi, ĆØrni 1 in rumeno/zeleni ki gre na predgretje so faza?
2. modri je nula
3. masa iz omarice pa gre na zemljo
Je to pravilno, kajti tako bi sedaj priklopil
reber je napisal, da imam 2 žile, ki gresta na fazo. To me sedaj moĆØno bega.
....se da celotno vsebino omarice zamenjati s kakŔno novejŔo elektroniko, ki jo uporabljajo sedanji gorilci. To bi mi povrnilo zaupanje v delovanje
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Feb 10, 2015 19:36:19 Naslov sporočila: |
|
|
Rumeno-zeleni nikakor ne bi smel biti faza, v tvojem primeru je ĆØudno, da je povezano tako, da ru-ze žica iz dovodnega kabla ni spojena na ohiÅ”je omarice in na ru-ze žico za predgretje. Ker predgretja nimaÅ”, oziroma ta kabel ni prikljuĆØen, ga lahko preprosto odstraniÅ”, da te ne moti, Å”e posebej zato, ker ni v redu povezano.
Smrtni greh je, ĆØe ru-ze žico ne uporabiÅ” za ozemljitev ampak za nekaj drugega, recimo za fazo
Modra žica je praviloma niĆØla, vendar pri standardnih Å”uko vtikaĆØih lahko tega obrneÅ” in barve v tem primeru ne veljajo tako dobesedno. Strogo velja, da je modra niĆØla pri fiksnih inÅ”talacijah in kjer konektor (vtikaĆØ) ne moreÅ” obrniti drugaĆØe kot je predvideno. Recimo standardni 7 polni konektor za gorilnik je že en tak primer, kjer ne moreÅ” obrniti.
Po tvoji shemi sta modra in rjava v dovodnem kablu preko sponk nadalje povezana na transformator, iz tega sledi, da je to napajanje 230V, verjetno stalno napajanje, modra bo niĆØla, rjava faza.
Ćrna1 je verjetno prav tako faza, zato za preizkus delovanja spoji skupaj rjavo in to ĆØrna1 in ju spoji na fazo, potem ti ostaneta Å”e modra in ru-ze, za katere pa veÅ” kam spadajo.
Ali je stalna faza rjava in ĆØrna1 faza preko termostata ne vemo, lahko je tudi ravno obratno. V gorilniku nimaÅ” prikljuĆØenega predgretja, torej je vseeno, ĆØe stalnega napajanja na gorilnik sploh nimaÅ”, enostavno spojiÅ” vse skupaj ĆØez termostat kotla in je v redu ali pa zadevo popraviÅ” in urediÅ” standarden 7 polni priklop in urediÅ” Å”e signalizacijo.
Predelava ali obnova omarice je možna, lahko bi uporabil avtomatiko od kakÅ”nega klasiĆØnega gorilnika in bi ustrezala, pod pogojem, da ne uporabljaÅ” predgretja, saj ga navadna avtomatika ne upoÅ”teva. Će imaÅ” predgretje s termostatom, ki sklene kontakt, ko je temperatura dosežena, se lahko uporabi taka avtomatika in po doseženi temperaturi vklopi motor. Nekateri klasiĆØni gorilniki za kurilno olje imajo predgretje in tudi stikalo na predgretju, ki vklopi pogoj za Å”tart ko je temperatura dosežena.
Lahko se trudiÅ” s tem gorilnikom, lahko se marsikaj nauĆØiÅ”, seveda pa se lahko zgodi, da boÅ” moral gorilnik precej razkopat in do zadnjega elementa pregledat žice in ugotovit popolno vezavo. Ko boÅ” to vse dal skozi, bo tudi razumevanje delovanja popolnoma drugaĆØno, vse bo postalo jasno.
Lahko tudi sprejmeÅ” ponudbo zgoraj, moj kolega se je zanimal za ta gorilnik, bi ga zamenjal za klasiĆØnega na kurilno olje, samo priklopiÅ” in dela, preizkuÅ”en, brezhiben, lepo ohranjen.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Tor Feb 10, 2015 23:02:26 Naslov sporočila: |
|
|
Trenutno stanje je takÅ”no, da je gorilnik že kar moĆØno razkopan. Vse žice, sem že prerisal na papir, tudi vezave do ostalih komponent, kot so fotocelica, elektromagnetna ventila itd. Uporabil bom Å”e razlago relejev in vse skupaj pregledal in objavil. Upam, da mi kakÅ”na žice ne uide
Je Å”e ogromno stvari, ki jim ne razumem delovanja, kot npr. pri kondenzatorju: ima prikljuĆØek za 4 žice, vendar dve nista priklopljeni (sta zraven zaviti v lepilni trak). Je to zadosti ali ne, ne vem. Gledal sem po netu in imajo kondenzatorji po 2 žice. MogoĆØe ima moj samo Å”e opcijo sekundarnega priklopa pa ima zato Å”e 2, ki pa nista priklopljeni.
Barve žic bom nekako izpustil saj jim ni za zaupat.
Moj namen z gorilnikom je da ga preizkusim. V primeru, da ne bo delal zaradi mehanske napake/obrabe, pa ga lahko dam tvojemu kolegu za rezervne dele.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Čet Feb 12, 2015 21:44:47 Naslov sporočila: |
|
|
Mi zna kdo razložit kje pri kondenzatorju, greatzovem mostiĆØku in tranzistorju gre ven 12+ in kje je minus glede na mojo shemo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Feb 13, 2015 08:40:37 Naslov sporočila: |
|
|
Kar dobro ti gre, zelo dobro si se potrudil, ĆØeprav si narisal zelo laiĆØno in precej po svoje, saj shema ni risana s standardnimi simboli. Kljub taki shemi, jo izkuÅ”eni lahko razberemo in razumemo, seveda s pomoĆØjo opisa v odgovorih zgoraj.
Ćeprav je tak naĆØin precejÅ”nja izguba ĆØasa, je zato dobra pot k razumevanju in zanimiv naĆØin uĆØenja, zato bomo naredili korak naprej, da shemo izboljÅ”amo.
Opozoril bom Ŕe na nekaj napak in sicer:
Vzporedno s tuljavo releja 2, ki bi ga lahko oznaĆØil z referenco K2 ali RE2, ni upor, paĆØ pa dioda, ĆØrna z belim ali srebrnim obroĆØkom, tam je tudi katoda in služi za zaÅ”ĆØito pred napetostnimi konicami, ko se rele izklopi. RE1 te diode nima, saj ni potrebna, ker ga ne vklaplja tranzistor, kot je to pri RE2. Na vezju z usmernikom je tudi tranzistor, tega krmili fotoupor (fotocelica), tranzistor pa vklaplja RE2, to razberem iz sheme, je pa to tudi logiĆØno. Sponke so oznaĆØene z X1 in X2 z dodano zaporedno Å”tevilko. X1 so sponke v omarici, X2 pa kontakti v konektorju.
Grelec v gorilniku zanesljivo ni in ne more, ne sme biti vzporedno z motorskim kondenzatorjem.
V prilogi je shema napajalnega dela (trafo, gretz, kondenzator) in ojaĆØevalnika za foto celico (upor, tranzistor)
Shema gorilnika je približna, nekatere sponke mogoĆØe manjkajo, ampak iz sheme razberem naĆØin delovanja.
Delovanje je preprosto. Po vklopu napajanja deli dobijo napajanje, RE3 je ĆØasovni bimetalni rele, ki takoj zaĆØne odÅ”tevati ĆØas z gretjem bimetala. VN trafo takoj zaĆØne dajati iskro, zažene se motor in oba ventila. Ko se gorivo vžge, FC zazna svetlobo in RE2 se vklopi, z mirovnimi kontakti izklopi ĆØasovni rele RE3 in ventil 2. Će ogenj ne vžge preden poteĆØe ĆØas RE3, se RE3 preklopi in vklopi RE1, ki ima samodržno vezavo in ostane vklopljen do reseta, gori tudi luĆØka za napako. Reset se izvede s prekinitvijo napajanja in ponovnim vklopom.
Delovanje kot tako je popolnoma logiĆØno in pravilno.
Nekaj povezav si zgreÅ”il in narobe narisal, npr pri elektromotorju moraÅ” vzeti motor + kondenzator kot celoto in dobiÅ” samo 2 prikljuĆØni žici. Motor ima 3 prikljuĆØke: niĆØla, glavna faza in pomožna faza preko kondenzatorja. Kondenzator je povezan med glavno in pomožno fazo. Napajanje se prikljuĆØi na glavno fazo in niĆØlo motorja. Motor s kondenzatorjem kot celota, je lahko napajan kot sem napisal, lahko pa fazo in niĆØlo zamenjaÅ”, seveda kot celoti, motorju je vseeno. Prilagam Å”e shemo.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
30.14 KB |
Pogledana: |
4306 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
15.85 KB |
Pogledana: |
4308 krat |
|
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
shema_gorilnik_ver-1-0.JPG |
Velikost datoteke: |
118.41 KB |
Downloaded: |
1355 krat |
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Pet Feb 13, 2015 19:09:30 Naslov sporočila: |
|
|
NajlepŔa hvala za sheme in razlago. Delovanje omarice in gorilnika sedaj že nekako razumem imam pa težave s kondenzatorjem in s shemo.
Sem Å”el ponovno pogledat, ĆØe sem narobe narisal...MogoĆØe me bega tudi zato, ker je pri gorilniku nekaj izklopljeno?...(Priložena slika)
Na kondenzatorju imam 4 kontakte dva z ene in 2 z druge strani. Iz prikljuĆØene strani gresta kontakta na tiste 3, ki gredo v motor.
Kondenzator si predstavljam kot nek rezervoar el. energije. Se pravi, da se mora nekako napolnit s povezavo na fazo in nulo, in ko potrebujemo dodatno energijo jo motor poleg iz omrežja potegne Ŕe iz kondenzatorja. Torej se glavna faza in pomožna faza riŔeta kot eno?
Iz druge strani bi moralo iti na kontakt 8 in 4,ki pa gresta direktno na predgretje, ki je v gorilcu. Tako sem narisal samo da sem dodal spojko, da nisem vlekel Å”e ene ĆØrte. To naj bi bilo isto?
Nekako ne vidim razlike med prikljuĆØkom za predgretjem, ki sem ga narisal jaz in med vaÅ”o shemo.
To predgretje je trenutno tudi izklopljeno in nadomeÅ”ĆØeno z dodatnim.
Omarica ima tudi stikalo, ki je priklopljeno z fazo na kondenzator. Je to tista pomožna faza. Će je stikalo odklopljeno mogoĆØe motor ne dela, vsaj kakor imam narisano pa iskro Å”e vedno meĆØe?
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150213_180900.jpg |
Velikost datoteke: |
313.01 KB |
Downloaded: |
1378 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 14, 2015 09:14:16 Naslov sporočila: |
|
|
Å e enkrat ponavljam: motor in kondenzator moraÅ” gledat kot celoto, niĆØ ne sme biti prikljuĆØeno zraven npr na kondenzator, kveĆØjemu Å”e en kondenzator, ĆØe bi bil eden premalo. Za vsak motor je kapaciteta kondenzatorja toĆØno doloĆØena, ne sme biti premalo, niti preveĆØ. Će je premalo, ima motor premalo moĆØi, ĆØe je preveĆØ, bo tok skozi pomožno fazo prevelik.
Tvoje razumevanje kondenzatorja z motorjem je popolnoma napaĆØno. Glavna faza je delovna, pomožna faza je v statorju motorja zamaknjena za 90Ā° zato mora biti tudi napajanje zamaknjeno, da se v motorju ustvari vrtilno polje in se rotor obraĆØa in ima tudi navor. SploÅ”no znano je, da tok skozi kondenzator prehiteva napetost, temu reĆØemo, da zamakne fazo.
Kondenzator ni le "shranjevalnik el. energije", lahko na nek naĆØin deluje kot upor, seveda le v sistemu ali vezavi z izmeniĆØno napetostjo, ampak pustimo zdaj to.
Glede motorja s kondenzatorjem se strogo drži priložene sheme, v tej vezavi dobiÅ” le dva prikljuĆØka, za katera ni pomembno kje je faza in kje niĆØla, v shemi je narisano idealno, lahko je tudi obratno, saj gre za izmeniĆØno napetost.
VeĆØ o enofaznih motorjih najdeÅ” tudi tukaj !
Kondenzator ima samo elektriĆØno 2 prikljuĆØka in ne 4, kot vidiÅ”, imaÅ” dve kovinski ploÅ”ĆØici in na vsak prikljuĆØek kondenzatorja je pritrjena ena. Će je kovinska ploÅ”ĆØica take oblike, da je videti, kot da sta to dva prikljuĆØka, je to res, ampak gre to za en in isti prikljuĆØek kondenzatorja. Tako je narejeno iz praktiĆØnih razlogov, za lažjo izvedbo vezave, saj je kondenzator vedno prikljuĆØen med glavno in pomožno fazo motorja, napajanje, fazo, pa prikljuĆØiÅ” na kondenzator in sicer na prikljuĆØek z glavno fazo. Će je ima motor obe fazi navit z enako debelo žico, gre za motor, ki se lahko vrti levo ali desno in je vsaka od obeh faznih navitij lahko glavno ali pomožno. Će sta fazi razliĆØni, eno navitje z debelo in eno z tanjÅ”o žico, gre za motor, ki se lahko vrti le v eno smer in navitje z debelejÅ”o žico je glavna faza.
Kam in kako je bilo prikljuĆØeno predgretje ne vem, logiĆØno bi bilo, da je vzporedno z motorjem kot celota, tako sem tudi narisal, enako tudi ventil 1. Lahko bi bilo narejeno tudi tako, da se predgretje vkljuĆØi preden se zažene motor, kar bi bilo v primeru kurjenja težkih olj pravilno.
Dejstvo je, da je vezavo nekdo spreminjal in verjetno prilagodil svojim namenom. Osnovno delovanje je tako ali tako enako, spremeni se le pri predgretjih, za kar pa trenutna avtomatika ni prilagojena, saj nima tipanja temperature, oziroma na predgretjih nimaŔ termostatov, razen na zunanjemu, za katerega se ne ve ali služi vklopu pogoja, da je segreto ali za izklop grelca. Kot sem že zgoraj v enem odgovoru napisal, pri predgretju je tako, da se vklopi najprej to in ko doseže temperaturo, se vklopi gorilnik.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mirator
Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49 Prispevkov: 41 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 14, 2015 12:30:39 Naslov sporočila: |
|
|
Tako izĆØrpnih in kvalitetnih razlag, kot jih ponuja @reber pa res ne doživiÅ” na vsakem forumu.
Dodal bi samo nekaj glede varnosti.
@Damjan je v svojih shemah omenjal obstojeĆØi rumeno-zeleni vodnik kot ozemljitev. Ta vodnik v nobenem primeru ne sme opravljati funkcije nevtralnega vodnika (nule), kot je v svoji shemi prikazal @Damjan, mora pa na njega biti prikljuĆØena povezava GND v shemi @reber-ja in pa seveda vse kovinske komponete gorilca.
_________________ Će si praktik, spoÅ”tuj teorijo, ĆØe si teoretik, spoÅ”tuj prakso. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sob Feb 14, 2015 17:53:57 Naslov sporočila: |
|
|
Glede izĆØrpnih in kvalitetnih razlag se popolnoma strinjam. Kapo dol in Å”e enkrat hvala.
Ne najdem, kje v mojih shemah je zemlja priklopljena na nulo?
Tokokrog je sklenjen, ko teĆØe napetost iz + proti -. Zakaj mora biti - povezan Å”e z ozemljitvijo?
Jutri bom naredil test obstojeĆØe omarice, brez gorilca (ga moram sestavit skupaj). Zanima me, ĆØe bi lahko vzel navadno žico in sklenil kontakt namesto fotocelice, da bi preveril delovanje.
Te napetosti bom pomerim z obiĆØajnim voltmetrom. Moram biti posebej pozoren na kakÅ”en kontakt?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 14, 2015 18:45:24 Naslov sporočila: |
|
|
Ozemljitev je samo zaradi varnosti. Ozemljitev ali zemlja je na potencialu niĆØle, oziroma obratno. NiĆØla je na potencialu zemlje, tako bo bolj pravilno, saj je v elektro distribucijskem omrežju v vsaki transformatorski postaji niĆØla ozemljena, na poti do hiÅ” je niĆØla ozemljena Å”e veĆØkrat. HiÅ”e in stvari okoli nas so vsaj delno ozemljene, saj se dotikajo zemlje, prav tako ljudje, saj hodimo po tleh, zato morajo biti prevodni deli elektriĆØnih naprav, ki se jih lahko dotaknemo, ozemljeni. Će bi priÅ”lo v notranjosti naprave do preboja, bi faza lahko bila prisotna na ohiÅ”ju naprave in bi ob dotiku priÅ”lo do elektriĆØnega udara osebe. Ker je ohiÅ”je praviloma ozemljeno, bo ob morebitnem preboju tok stekel v zemljo, skurilo bo varovalko oziroma bo izklopil FID.
Će niĆØla v omrežju ne bi bila ozemljena, v bistvu ne bi bila niĆØla in bi lahko imela potencial proti zemlji, prav tako faza ne bi imela potenciala proti zemlji 230V, ampak kar nekaj, tako kot niĆØla. V tem primeru bi imel samo izmeniĆØno napetost 230V, brez potenciala proti zemlji, kot ĆØe bi imel loĆØilni transformator.
Test omarice brez gorilnika ne bo pokazal niĆØesar, razen ĆØe boÅ” simuliral fotocelico, saj bo v nasprotnem primeru ĆØas potekel in bo vklopilo RE1 in bo praviloma ostal vklopljen do reseta. Simulacija fotocelice naj bo kar upor recimo 1K ohm, sicer pa lahko pomeriÅ” upornost fotoupora v fotocelici v temi in pri svetlobi. Lahko imaÅ” namesto fotoupora tudi foto diodo ali pravo sonĆØno celico v miniaturni izvedbi. Kaj imaÅ”, ugotoviÅ” z meritvami, lahko se samo spremeni upornost, ki je enaka v obe smeri, to bo foto upor, sicer pa, ĆØe ti daje napetost, je lahko foto celica. Za vklop releja s tranzistorjem je pri tako preprostem vezju skoraj vseeno kaj imaÅ”, pomembno je le, da ti v prisotnosti ognja vkljuĆØi RE2.
Povezave, ki so napaĆØne, je treba popraviti in uporabiti prave barve.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Pon Feb 16, 2015 16:59:27 Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem delno preizkusil omarico. Zadeve delujejo kako je reber napisal. Ko se vklopi, zaĆØne bimetal svojo pot proti kontaktu, ki traja dobrih 10s. Po tem ĆØasu se vse odklopi in napetost je pri kontaktu 10, ki ga je potrebno povezati z luĆØko-napaka. Bimetal se sam vrne nazaj v prvotni položaj. Reset je odklop iz elektrike.
Fotouporu sem pomeril upornost. Sicer mi je kazalo zmeraj malo drugaĆØe ampak nekako je v delni temi upor cca. 100 kOhm, ko sem pokril celico je oz. ni kazalo niĆØ (neskonĆØni upor), pri luĆØi pa samo 40,7 Ohm. Pomeril sem tudi napetost, ki gre na fotocelico in je cca. 31V.
Će sedaj povežem kontakta X1,11 in X1,12, torej sklenem tokokrog teh 31V, potem se aktivira rele 2.
Ali lahko za povezavo uporabim navadno žico?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Feb 16, 2015 17:27:34 Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem kaj misliÅ” z "navadno žico" in katero povezavo. NaĆØeloma so vse žice nekako navadne, obiĆØajne, torej, ja, lahko.
Kako fotocelica vklaplja rele 2 sem narisal shemo, preprosta vezava tranzistorja z baznim preduporom.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Pet Feb 20, 2015 09:13:11 Naslov sporočila: |
|
|
Mi lahko, lepo prosim poveÅ”, kaj vklaplja stikalo na omarici, kjer gre faza direktno v gorilec ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Feb 20, 2015 17:14:58 Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem in ne morem vedeti, ker tvoj naĆØrt ni pravilen, boÅ” moral narisat na novo, nekako ni smiselno tako kot je narisano. Napisal sem, kje je problem, vzporedno s kondenzatorjem motorja ne more in ne sme biti niĆØ. Motor in kondenzator zriÅ”i na novo, prav tako po možnoasti ugotovi upornost navitij motorja, barve žic, ...
Shemo preglej ponovno, sicer pa bo treba kaj na novo povezati tako, da bo pravilno. Trenutno po tej vezavi je vseeno ĆØe stikalo preprosto prevežeÅ” in ga uporabiÅ” kot glavno stikalo.
Će boÅ” zadevo dodelal na standardni 7 polni priklop, bo tako ali tako potrebno nekaj predelave in ureditev vezave.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sob Feb 21, 2015 14:43:09 Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj sem probal priklopiti omarico in predgretje....
Na termostat gresta samo faza in nula, potem pa iz njega faza na ogrevalni element in nula.
To se mi ni zdelo težko zato sem ta del priklopil. LuĆØka na termostatu se je prižgala in zgleda kot, da je vse OK. Za vsak sluĆØaj sem se z fazenbriferjem dotaknil kovinskega ohiÅ”ja in luĆØka sveti
Kamorkoli se dotaknem z fazenbriferjem po kovini luĆØka sveti. Sedaj pa resno vpraÅ”anje. Je to normalno ali me bo ubilo, ĆØe se dotaknem ohiÅ”ja z roko. Ozemljitve, kot sem povedal ni.
Će dodam ozemljitev bo vrglo varovalko ven ali bo samo fazenbrifer nehal svetiti?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 21, 2015 19:01:10 Naslov sporočila: |
|
|
Fazenprifer bo nehal svetit ĆØe ne bo pa usekalo, lahko najprej ozemljitev na ohiÅ”je prikljuĆØiÅ” prek žarnice, ĆØe ne bo zasvetila, potem je ok in priklopiÅ” direkt, kakor je tudi pravilno.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Sob Feb 21, 2015 19:54:17 Naslov sporočila: |
|
|
Aha OK. Sem domneval, da ĆØe je faza na ohiÅ”ju, da to pomeni da je grelni element v stiku.
Grelni element sem vzel ven in priklopil le njega. Greje in na oko je vse ok. Zmeril sem napetost, tako da sem se dotaknil grelnega elementa in 1x nule, kaže ene 190V in enkrat na zemljo kjer je pokazalo 160V.
Element je kar umazan zato je možna razlika v napetosti zaradi umazanije.
Se pravi, vmes med element in nulo vstavim žarnico, da vidim, ĆØe bo posvetila? ....sicer ne razumem zakaj ne bi, ĆØe je napetost blizu 200V ampak, kot sem povedal že na zaĆØetku, ne zastopim vsega
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Feb 21, 2015 20:35:16 Naslov sporočila: |
|
|
Će se bojiÅ” kratkega stika ko bi prikljuĆØil zemljo na ohiÅ”je, sem napisal da veži vmes žarnico. Će ti na ohiÅ”ju kaže neko napetost, je ta napetost veĆØinoma zaradi kakÅ”nih parazitnih upornosti, indukcije ali kapacitivnega vpliva, kar je dovolj, da tlivka v fazenpriferju (fazni preizkuÅ”evalec) zasveti ali vsaj malo zabrli. Ko ohiÅ”je povežeÅ” z zemljo, lahko teĆØe v zemljo tudi nek zanemarljivo majhen oziroma majĆØken tok. Seveda obstaja tudi majhna verjetnost, da kje prebija in je res napetost na ohiÅ”ju zaradi preboja. Će preboja ni bo žarnica ostala popolnoma ugasnjena. Multimeter pokaže napetost zaradi njegove visoke notranje upornosti, ĆØe bi pomeril s kakÅ”nim analognim multimetrom, ki ima razmeroma nizko upornost, bi nameril le nekaj malega ali Å”e to ne.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Ned Feb 22, 2015 07:05:59 Naslov sporočila: |
|
|
Povezal sem žarnico, ki je primarno namenjena luĆØki za napako in sveti. Prvo sem jo vezal ohiÅ”je na nulo in nato ohiÅ”je na zemljo, v obeh primerih sveti.
RazmiÅ”ljam, ĆØe sta mogoĆØe faza in nula na grelcu obrnjeni? ... bi lahko bil to srž napake?
V prilogi je slika pred grelca. Sem z ohm metrom pomeril med kontaktoma pa ne piska?
Pomeril sem tudi upor faze na ohiÅ”je pa kaže cca. 3 Mega Ohm. Će je to zadosti pa ne vem.
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
20150222_0735571.jpg |
Velikost datoteke: |
462.26 KB |
Downloaded: |
706 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Feb 22, 2015 21:47:19 Naslov sporočila: |
|
|
Će je ta luĆØka za napako tlivka, je to enako kot fazenprifer
Vzemi žarnico v pravem pomenu besede, boÅ” že kakÅ”no naÅ”el, spet jih prodajajo, dobra bo tudi halogenska. MoĆØ Å¾arnice, niti ni pomembno, vsaj 5W naj bo, Å”e najbolje 100W.
Grelec bi lahko prebijal, ampak najprej naredi tako, kot sem napisal.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2015 17:36:06 Naslov sporočila: |
|
|
Sem poizkusil z žarnico in ne gori.
Potem sem ozemljil in je bilo vse OK.
OĆØitno je bila res "problematiĆØna" tlivka
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mirator
Pridruen/-a: Tor Mar 2014 14:49 Prispevkov: 41 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2015 20:55:58 Naslov sporočila: |
|
|
Me sicer veseli, da je vse OK, vendar pa me vseeno malo skrbi, ker ti izgleda pomen ozemljitve ni povsem jasen. Å e enkrat si preberi lepo razlago, ki jo je podal @reber.
Ozemljitev nima z obratovanjem (delovanjem) gorilca nobene veze in je izkljuĆØno kot zaÅ”ĆØita pred elektriĆØnim udarom. Tudi, ĆØe jo odklopiÅ” mora gorilec delovati, samo potem boÅ” v veliki nevarnosti, da te bo streslo. Torej rumeno zeleni vodnik poveži na kovinske dele, z nulo je lahko povezan samo v razdelilcu. In od razdelilca do gorilca ne sme biti nikjer prekinjen.
_________________ Će si praktik, spoÅ”tuj teorijo, ĆØe si teoretik, spoÅ”tuj prakso. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Tor Apr 21, 2015 08:53:59 Naslov sporočila: |
|
|
V tem ĆØasu sem kar nekajkrat preizkusil gorilec vendar se vedno znova pojavlja napaka, da ne pride do vžiga.
VĆØasih se vžge, vĆØasih se ne. Å e celo tako je, da je npr. napaka, naslednji dan pa ponovno vžge.
Gledal sem in opazil, da je vsaj del napake na elektrodah, ker iskra ne preskakuje na koncu elektrod ampak vĆØasih prebija kar nekje vmes. Zato sem elektrode razdrl in ugotovil, da so elektrode 2mm žica, ki je vstavljena v keramiĆØni tulec. Skratka elektrode sem razdrl, z žiĆØno krtaĆØo oĆØistil, pa Å”e vedno enkrat vrže iskro kjer mora, spet drugiĆØ vrže iskro takoj na mestu kjer se konĆØa keramika v cev dovoda olja. Razdalja med elektrodama je cca. 3mm med elektrodo in cevjo pa 1cm, pa raje vrže v cev kot v elektrodo
Je možno, da se žici (elektrodi) poslabŔa prevodnost?
Ali je težava bolj v kablu, ki povezuje elektrodo z ohiŔjem. Zanimivo je da je + kabel vsaj Ŕe enkrat debelejŔi kot -
Će porinem elektrode bolj naprej, potem iskra ne prebija, se pa takrat olje nabira na elektrodah, kar dokaj hitro naredi nekakÅ”en most (usedlin) med + in -, in potem iskre niti ni.
Spomnim se da je pri avtomobilih dostikrat bilo potrebno menjati kable, ki so priÅ”li na sveĆØke, ker so prebijali je tukaj kakÅ”en podoben vzorec.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Apr 21, 2015 22:29:20 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, priÅ”el si do težave, ki sploh ni elektriĆØna, paĆØ pa so to fine nastavitve, ki jih morda zaradi dotrajanosti nikoli ne moreÅ” dobro nastaviti. Te fine nastavitve so predvsem nastavitve zraka, veĆØinoma gre to za sekundarni zrak, ki prihaja iz ventilatorja mimo Å”obe. Za slabo razprÅ”itev je lahko kriva tudi nekoliko izrabljena Å”oba ali pa prenizek tlak lamelne ĆØrpalke, nepravilne nastavitve doziranja olja, ali na kratko, ... gre za tipiĆØne simptome mehansko izrabljenega gorilnika, dela ali pa ne dela, kakor ga prime.
Pri VN vžigu je tako, da elektrode niti niso tak problem, bolj lokacija, ki mora biti izven razprÅ”enega olja, ĆØe ne se nanje nabira tekoĆØina, ki se potem tudi cvre na koncu elektrod, da se naredi packarija. Će so elektrode preveĆØ izven razprÅ”enega olja, se potem slabo vžiga, tako da je to res zoprna nastavitev, marsikdo bi mislil, da niti ni pomembno, ampak je, zelo je pomembno in ni univerzalnega recepta, sploh ne za gorilnik, ki je že malce zdelan in obĆØasne težave pri vžigu postanejo normalno stanje, ki se vedno bolj pogosto pojavlja. No, ker vse to že dolgo poznam, sem ti že bolj na zaĆØetku omenjal menjavo in da ne vidim smisla v oživljanju, ker gre za kurilno olje, saj lahko kurilno olje bolj ekonomiĆØno kuriÅ” z bolj primernim gorilnikom, ki zna biti veliko bolj preprost za uporabo in tudi delovanje je bolj preprosto. Na koncu je najbolj pomembno tisto, kar si se uspel nauĆØiti, vsako znanje je lahko zelo veliko vredno in tega nikakor ne smemo zanemariti.
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Damjan_
Pridruen/-a: Tor Feb 2015 20:08 Prispevkov: 26
|
Objavljeno: Čet Apr 23, 2015 06:57:41 Naslov sporočila: |
|
|
Težav je res veĆØ, o tem ni dvoma....
zakaj pa iskra prebija in ne preskakuje na mestu kjer mora, pa je tema na mestu
KakÅ”na je postavitev elektrod me je gorilec nauĆØil kar sam ...iskra je zelo moĆØna tako, da vžge pri vseh nastavitvah pred Å”obo, se pa nabere packarija in je tema.... ĆØe pa so bolj nazaj, da niso v razprÅ”enem olju pa iskra prebija----tu je težava.
Menim, da je reŔitev:
1. Elektrode ravno toliko nazaj, da niso v olju in
2. da iskro meĆØe kjer mora.
Prvo znam, s Ŕt.2 imam težave.
Prvo bom zamenjal - kabel ter dal debelejÅ”ega,.. bom sporoĆØil, ĆØe se iskra kaj premisli in zaĆØne ubogat
......nauĆØil pa sem se ogromno za kar sem vsem, ki so sodelovali v temi hvaležen. Upam, da bo Janezku tudi kaj ostalo v glavi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Spajky moderator
Pridruen/-a: Tor Okt 2008 8:20 Prispevkov: 239 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Čet Apr 23, 2015 09:22:54 Naslov sporočila: |
|
|
Jest bi probal elektrodi na Å”pici zbližat na 2mm, ĆØe so na zaĆØetku na 3mm; bo veĆØja verjetnost, da bo vžgalo na konici kot pri zaĆØetku ... probat ni greh ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber moderator
Pridruen/-a: Pet Nov 2007 8:00 Prispevkov: 2149 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Čet Apr 23, 2015 21:41:53 Naslov sporočila: |
|
|
Pri oljnem gorilniku so elektrode kar okoli 5mm narazen, pomaknjene ravno toliko nazaj, da so izven razprÅ”enega olja. Zrak, ki piha, iskro pomakne precej naprej, ĆØe je zrak narobe nastavljen, iskra ni tam, kjer bi morala biti. Će vĆØasih malo prebija iskra na Å”obo, ni niĆØ tako hudo narobe, seveda ĆØe je transformator polno galvansko loĆØen in nima sredinskega odcepa na VN navitju, ki je povezan na ohiÅ”je. Premajhna razdalja med elektrodama ne bo dala dovolj iskre, obloĆØni lok bo prekratek in zrak tega obloĆØnega loka ne bo upognil naprej v smeri zraka.
Zakaj ni iskra tam, kje rmora biti, je lahko kriva umazanija, nepravi položaj elektrod, neprava razdalja med elektrodama, nepravi odmik od kovinskih delov, neprava nastavitev zraka, zapackane elektrode, ...
_________________ Zasebna sporoĆØila sprejemam na e-mail |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne more pripeti datotek v tem forumu Da, lahko povleče datoteke v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|